پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۲۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
طی حکمی از سوی جناب آقای امید علی پارسا رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور، آقای محمد رضا محمدی به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان البرز منصوب شدند .

شعار سال:متعاقب این حکم مراسم تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان البرز با حضور دکتر امید علی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، دکتر آقائی مدیر کل دفتر ریاست سازمان در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی اداره کل امور مالیاتی برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه که با حضور معاونین ، مسئولین حراست و دادستانی ، روسای ادارات ستادی و مالیاتی و سایر کارکنان محترم اداره کل امور مالیاتی استان البرز برگزار شد ، جناب آقای حسینی تبار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ضمن سخنانی با عرض خیر مقدم و تشکر برای حضور ریاست محترم سازمان و خیر مقدم به آقای محمدی مدیر کل جدید و تشکر و تکریم دکتر تقوی مدیر کل سابق اداره ، برای ایشان آرزوی توفیق و سربلندی کردند .
سپس جناب آقای دکتر پارسا رئیس کل محترم طی سخنانی عنوان نمودند سازمان مالیاتی اهداف روشنی را دنبال می نماید و با اشاره به پایین بودن نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی گفت :‌ پایین بودن این نسبت به وضوح نشان می ‎ دهد که پرداخت مالیات به نسبت درآمدها خیلی پائین است.
وی اضافه کرد: این نسبت در کشورهای توسعه یافته حدودا ۳۰ درصد می باشد که البته این رقم در ایران حدود هشت درصد است .
دکتر پارسا بر لزوم هوشمند سازی نظام مالیاتی برای تحقق اهداف سازمان تاکید کرد و گفت: غیر از مالیات دولت چگونه می تواند درآمدها را تأمین نماید. توجه به هوشمند سازی یا مدرن سازی نظام مالیاتی موضوعی با اهمیت است که منوط به دریافت تمامی ریزداده‌های مربوط به درآمد، ثروت و مصرف افراد است .
پارسا با بیان اینکه اداره پایدار و مطلوب کشور فقط با تکیه بر نظام مالیاتی کارا، منصف و هوشمند امکان ‎ پذیر است، عنوان داشت: در نظام مالیاتی باید کاری کنیم تا تمکین صادقانه داوطلبانه مودیان انجام شود تا عدالت و کارایی اتفاق بیافتد. توسعه، نیازمند برداشتن دو گام اساسی است. نخست اجرای طرح جامع مالیاتی و دوم مدرن سازی یا هوشمند سازی نظام مالیاتی .
وی اظهار داشت: جریان همه فعالیت های اقتصادی می بایست در اختیار سازمان مالیاتی قرار گیرد که توجه به سامانه های فروشگاهی که باعث می شود تمامی معاملات کشور یک نسخه در سامانه سازمان مالیاتی بنشیند تا نسبت به جلوگیری از فرار مالیات ، فساد اداری و ... اقدام عملی لازم به عمل آید . وی افزود گزینه اصلی برای تحقق درآمدهای کشور تمکین مالیاتی و شفافیت در ارائه اطلاعات می باشد تا نظام مالیاتی مبتنی بر عدالت در کشور پایه گذاری گردد .
دکتر پارسا به هماهنگی سه قوه برای پیشبرد اهداف نظام مالیاتی اشاره کرد و گفت: با اجماع و همکاری سه قوه، برنامه مبارزه با فرار مالیاتی با قاطعیت و جدیت هرچه تمام تر پیش خواهد رفت. با متخلفان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت و مالیات حقه دولت وصول خواهد شد .
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مبارزه با فساد، قاطعیت، شجاعت و صبوری می طلبد، گفت: مبارزه با فساد، پیامدهایی نیز در بر دارد و کارگزاران این حوزه با فشارها و تنش هایی رو به رو می شوند، اما در نهایت نتیجه کار که ایجاد یک نظام اداری سالم و پاک است، آرامش و انگیزه مضاعفی را به دنبال می آورد .
ایشان سیاست راهبردی سازمان را وصول مالیات حقه صحیح واصولی از صاحبان درآمدها ودارایی های بالا (۲۰% بالای مودیان)عنوان کردند.
دکتر پارسا به سیاست سازمان درخصوص انتصاب مدیران عالم، سالم، متواضع و شجاع اشاره فرمودند هر مدیری سبک و سلیقه ای دارد و نوع مدیریت خوب برای سازمان ها خیلی مهم است که تعریف توسعه را امروزه مدیریت نیروی انسانی میدانند .ایشان ضمن قدردانی از خدمات سید مجتبی تقوی ، محمد رضا محمدی را به عنوان مدیرکل امور مالیاتی استان البرز معرفی نمودند. وی اظهار داشت: آقای محمدی از مدیران درجه یک سازمان بوده که دارای دانش و تخصص مالیاتی، تواضع، خوشرویی و تبادل همکاری با مودیان از ویژگی های بارز ایشان است و برنامه های سازمان را به درستی دنبال می نمایند که میتواند در البرز منشاء اثرات خیر باشد و حال و هوای تازه ای را به استان البرز خواهند داد.
در ادامه محمد رضا محمدی مدیرکل جدید امور مالیاتی استان البرز در صحبت های خود ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک روز زن اظهار داشت: ماموریت سازمان تکمیل طرح جامع مالیاتی است و گرفتن مالیات با حفظ شان مودیان می باشد.
وی ادامه داد: وصول با اصول مالیات از مودیان و حمایت از تولید کنندگان و کارآفرینان واقعی و مقابله با فرار مالیاتی و فساد اداری در جهت وصول حقوق حقه دولت و ملت از وظایف همکاران اداره کل امور مالیاتی استان البرز می باشد.
مدیرکل جدید امور مالیاتی استان خاطرنشان کرد: استان البرز دارای ظرفیت های بالایی است و امیدوارم با تلاش و حمایت همکاران و مسئولین استان بتوانیم گام های موثری در جهت اعتلای نظام مالیاتی برداریم .
در ادامه جناب دکتر آقایی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بی شائبه دکتر تقوی در طول دوران مدیریت ایشان در استان البرز و تبریک به آقای محمدی ، حکم انتصاب ایشان را قرائت نمودند و احکام و الواح را توسط دکتر پارسا تقدیم مدیرکل جدید گردید.
در پایان تعدادی از همکاران به بیان مشکلات و خواسته های خود پرداختند. 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سازمان امور مالیاتی کشور، تاریخ: 1 اسفند 98، کد خبر: 121973، www.intamedia.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین