پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵
میراسماعیل صدیق رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با اشاره به فعالیت سه اتحادیه پوشاک در استان البرز، گفت: فعالیت همزمان این سه اتحادیه باعث بروز مشکلات در دریافت تسهیلات می‌شود.
شعار سال:رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با اشاره به فعالیت سه اتحادیه پوشاک در استان البرز، گفت: فعالیت همزمان این سه اتحادیه باعث بروز مشکلات در دریافت تسهیلات می‌شود.

میراسماعیل صدیق با اشاره به اهمیت برندسازی در صنعت پوشاک، گفت: این موضوع اهمیت خاصی دارد زیرا زمانی که یک واحد صنفی وارد چرخه تولید می شود باید به ثبت برسد و برای آن تبلیغ شود به عبارتی نیاز است که کالای تولیدی با یک برند مشخص مطرح شود تا از فعالیت آن نتیجه مطلوبی به دست آید.

وی ادامه داد: در بحث صنعت پوشاک تمام اتفاقات مثبتی که در فعالیت شرکت های موفق حاصل می شود نتیجه به ثبت رسیدن آن شرکت ها و بالا بردن سطح تولیداتشان است، این شرکت ها توانسته اند در سطح کشور خود و حتی در سطح جهانی تبلیغ کرده و با فروش زیاد و تنوع کار بازار را دست گیرند.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با تاکید بر اینکه در ایران نیز امکانات خوبی برای تولید پوشاک در کنار نیروی های کارآمد و با تجربه کافی در این حوزه وجود دارد، گفت: ماشین آلات خوبی نیز در این زمینه در کشورمان فعال است اما بازهم می توانیم برای توسعه بیشتر صنعت پوشاک ماشین آلات با تکنولوژی جدیدتر را وارد کشور کنیم.

صدیق با اشاره به اهمیت طراحی مناسب، زیبا و با کیفیت در تولید پوشاک گفت: این مهم در کنار برند سازی نقش موثری در صادرات پوشاک از کشورمان خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اخیرا از کشورهای همسایه برای خرید پوشاک خریدارانی به کشورمان آمده اند و ثبت سفارش داشته ایم، بیان کرد: کارخانه داران و تولید کنندگان پوشاک در این مورد رضایتمندی بیشتری نسبت به سال های قبل داشته اند.
فعالیت سه اتحادیه پوشاک در البرز
جمع آوری پوشاک خارجی از سطح بازار در کنار بالا رفتن قیمت ارز موحب شد که جایگاه پوشاک داخلی در بازار کشور بهتر شود
رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با تاکید بر اینکه نوسانات بازار ارز نیز موجب شده که زمینه کار برای تولیدکنندگان پوشاک کشورمان بیشتر شود، افزود: در حال حاضر جلوی ورود کالای قاچاق به ایران نیز تا حدودی گرفته شده است و بسیاری از لباس های  خارجی که با قیمت مناسب اما کیفبت نامطلوب وارد کشور شده و بازار داخل را قبضه کرده بودند و از سویی دیگر جلوی عرضه کار تولیدکنندگان داخلی را نیز گرفته بود از سطح بازار جمع آوری شده است.

صدیق گفت: جمع آوری پوشاک خارجی از سطح بازار در کنار بالا رفتن قیمت ارز موحب شد که جایگاه پوشاک داخلی در بازار کشور بهتر شود و این قضیه در آینده نزدیک از قبل نیز بهتر می شود.

وی ادامه داد: اگر دولت در بحث تامین مواد اولیه، ماشین آلات و یا امکانات کمک بیشتری به تولیدکنندگان پوشاک داشته باشد می توانیم بهتر از قبل کار کنیم به ویژه در البرز که استان شاهراه ارتباطی چندین استان کشور با پایتخت است زیرا در حال حاضر بسیاری برای خرید و تهیه پوشاک به تهران مراجعه می کنند، از طرفی بسیاری از تولیدکنندگان کشور نیز کارهای خود برای فروش را به پایتخت ارسال می کنند.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با اشاره به اینکه در حال حاضر دفاتر فروش بیشتر تولیدی های پوشک کشور در تهران است، عنوان کرد: اگر بحث برندسازی را داشته باشیم، تولیدکنندگان بیشتر به مرغوبیت جنس خود اهمیت می دهند و استانداردها و سبک خوب در تولید رعایت می کنند به یقین در صنعت پوشاک موفق تر از قبل عمل خواهیم کرد.
فعالیت سه اتحادیه پوشاک در البرز
سه اتحادیه ای که در زمینه پوشاک در البرز فعالیت دارند هر کدام مجزا از هم کار می کنند
صدیق با تاکید بر اینکه در بحث برندسازی در زمینه پوشاک مباحثی از جمله کیفیت و جنس پارچه بکار برده شده  باید مورد توجه قرار می گیرد، افزود: از طرفی طبق دستورالعمل های ابلاغی از سال گذشته تولیدکنندگان باید حتما رعایت کنند که کارهای تولیدی آنها شناسه تولید داشته باشد اما تولیدکنندگان‌ هنوز به این موضوع مهم چنانکه باید نپراخته اند.

وی در بخش دیگری به مشکلات متعدد ناشی از فعالیت چندین اتحادیه در زمینه پوشاک استان البرز اشاره کرد و گفت: در این راستا سه اتحادیه در البرز فعال هستند که نخستین مورد اتحادیه فروشندگان پوشاک است که سه هزار و ۵۰۰ واحد زیرمجموعه آن است، دومین مورد اتحادیه پیراهن دوزان است که حدود ۳۰۰ زیرمجموعه دارد و مورد سوم نیز اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک با ۸۰۰ واحد صنفی است.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج گفت: سه اتحادیه ای که در زمینه پوشاک در البرز فعالیت دارند هر کدام مجزا از هم کار می کنند؛ در حالی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز می تواند با تجمیع این اتحادیه ها یک اتحادیه متحد و مقتدر به نام اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک را تشکیل دهد.

صدیق با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات به تولیدکنندکان و صنعتی ها در قالب جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تنها برای صنعتگران بزرگ استان و کارخانه داران است و حمایتی از کارگاه های تولیدی پوشاک نمی شود، افزود: دلیل این رخداد همان موازی کاری ها در عرصه پوشاک استان و فعالیت همزمان سه اتحادیه است که اجازه نمی دهد دولتی ها براحتی بتوانند برای ارائه تسهیلات به این بخش تصمیم درستی اتخاذ کنند.
فعالیت سه اتحادیه پوشاک در البرز
ظرفیت تولیدکنندگان البرزی در حوزه تریکوجات و چادرملی بالا است

وی با این توضیح که به یقین در قالب تشکیل یک اتحادیه واحد در زمینه پوشاک البرز حمایت های لازم از فعالان این حوزه صورت می گیرد، افزود: با این اقدام در ادامه به سمت برندسازی، طراحی لباس های مد روز و یا پوشاک ایرانی- اسلامی پیش می رویم.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج تاکید کرد: رفع موانع تولید و حمایت از تولید کنندگان پوشاک در البرز زمانی عملیاتی می شود که تولید کننده در کنار تولید بتواند سطح مناسبی از اجناس تولید شده خود را به عرضه برساند.

صدیق در خصوص برندهای مطرح پوشاک استان البرز و زمینه فعالیت آن نیز توضیح داد و گفت: در زمینه تولید تریکوجات، پوشش های زنانه از جمله مانتو و چادرملی، لباس های مردانه مانند کت و شلوار و یا پوشاک از جنس بافت و کتان در استان البرز توانایی تولیدی خوبی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تولید کاپشن و بارانی در البرز کمی با مشکل مواجه هستیم، گفت: در این زمینه کارخانه هایی که بتوانند تولید با طراحی مطلوب و با کیفیت بالا داشته باشند، نداریم اما در بحث تولید کت و شلوار، پیراهن مردانه و یا مانتو و پالتو زنانه مشکلی نداریم و تولید کنندگان خوبی در این زمینه در استان فعال هستند.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج در خصوص ظرفیت اشتغال در واحدهای تولیدی پوشاک در البرز، افزود: کمترین کارگاه صنعتی در استان البرز که در این زمینه فعالیت دارد بیش از ۳۰ نفر نیرو دارد و با توجه به این توان اشتغال بالا حوزه پوشاک بهترین بخش برای سرمایه گذاری است.
فعالیت سه اتحادیه پوشاک در البرز
در بساط دست فروشان و شب بازارها هر آنچه ممنوع است راحت به فروش می رسد
صدیق با اشاره به اینکه کار خوب و تولید با کیفیت روی دست تولید کننده نمی ماند، افزود: تولید کنندگان خوب پوشاک در البرز اکنون از طریق دفاتر فروش خود در تهران اجناس را پیش فروش می کنند، حتی در شب های نزدیک عید نوروز هر آنچه تولید کرده بودند از مدت ها قبل به فروش رسانده بودند و وقتی برای شرکت در نمایشگاه بهاره از آنها دعوت  می کردیم می گفتند جنسی برای عرضه در نمایشگاه نداریم و همه را فروخته ایم.

وی گفت: اگر سرمایه گذاران به این باور برسند که حمایت های واقعی از آنها در زمینه هایی مانند حفظ سرمایه صورت می گیرد براحتی سرمایه های خود را وارد عرصه تولید و یا توزیع پوشاک می کنند و به یقین این بهترین فرصت برای درآمدزایی، بازگشت سرمایه و یا ایجاد اشتغال در کشور است.

رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با اشاره به اهمیت مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در میان اجناس دست فروشان، گفت: کالای قاچاق موجب می شود که انگیزه کسبه و یا تولید کنندگان حوزه پوشاک برای ادامه کار کم شود، چون آنها واحدهای صنفی با جواز کسب دارند و مالیات و عوارض نیز پرداخت می کنند، از طرفی بر کار آنها نظارت می شود اما در بساط دست فروشان و شب بازارها هر آنچه ممنوع است راحت به فروش می رسد و این نوعی تبعیض است.

صدیق با تاکید بر اینکه در کنار حمایت از تولیدکنندگان عرصه پوشاک بحث تبلیغ برای فروش تولیداتشان بسیار مهم است، گفت: تولیدکنندگان البرزی در حال حاضر از کشورهایی مانند عراق و آذربایجان ثبت سفارش داشته اند و برای کشورهای همسایه ایران نیز نمونه کارهای خود را ارسال کرده اند.

وی با اشاره به اهمیت تامین مواد اولیه برای صنعت نساجی کشور برای تولید پارچه مورد نیاز تولیدکنندگان داخلی پوشاک، گفت: اگر صنعت نساجی ایران تقویت شود و تولیدکنندگان بیشتری در عرصه تولید پارچه داشته باشیم به یقین کارهای تولیدی پوشاک کشورمان نیز نسبت به قبل افزایش می یابد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:6مهر1398،کدخبر:4730576،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین