پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” تاکید کرد که ترکیه و دولت وفاق ملی لیبی از آتش بس موقت برای انتقال تعداد زیادی از مزدوران و سربازان ترک و نیز سلاح به طرابلس سوءاستفاده می‌کنند.

شعار سال: به نقل از روسیا الیوم، خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به “ارتش ملی لیبی” خاطرنشان کرد: همانطور که پیشتر گفتیم صبر ما در قبال نقض مکرر آتش بس توسط گروهک‌ها، مزدوران رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه و فائز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی و عدم پایبندی به تعهدات کنفرانس برلین به پایان رسیده است.

وی همچنین تصریح کرد: نیروهای مسلح، وضعیت طرابلس را ارزیابی می‌کنند و با همه طرف‌های بین‌المللی در تماس هستند و اگر جامعه بین‌الملل در قبال اشغال لیبی توسط ترکیه، مسئولیتی بر عهده نگیرد، برای هر احتمالی آمادگی داریم.

حفتر در ادامه افزود: اگر گفت‌وگوهای ژنو منجر به برقراری امنیت و صلح برای کشور و ملت ما و اخراج مزدوران نشود، پس نیرو‌های مسلح برای حمایت از شهروندان و حفظ حاکمیت کشور و مرز‌ها از اشغالگری عثمانی ترکیه و طمع خیالی اردوغان به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

وی ترکیه و دولت السراج را به سوء استفاده از آتش بس موقت برای خریدن زمان جهت انتقال تعداد زیادی از مزدوران سوری، سربازان ترک، تروریست‌ها و تسلیحات دریایی و هوایی که به مثابه نقض آتش بس است، متهم کرد.

حفتر عنوان داشت: ما همواره حق پاسخ به این نقض‌ها را محفوظ می‌دانیم و با حقمان با این تجاوز ترکیه به کشورمان مقابله می‌کنیم که به منزله اشغالگری واقعی نیروهای خارجی است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص موافقت بر سر آتش بس بدون سقف زمانی مشخص، اظهار داشت: آتش بس در صورتی محقق می‌شود که چند شرط تحقق یابد و از جمله این شروط اخراج مزدوران سوری و ترک، توقف انتقال تسلیحات ترکیه به طرابلس، نابودی گروه‌های تروریستی و توقف تحویل سلاح شبه نظامیان است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری شفقنا، تاریخ: 02 اسفند 98، کد خبر: 892742، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین