پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۲۸۷۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
رئیس‌جمهور گفت: افتخار می‌کنیم که تحریم نتوانست بر اراده مهندسین، کارگران و مدیران ما و همه بخش‌های مختلف از جمله وزارت راه و بنیاد مستضعفان برای تکمیل این پروژه مهم تاثیر بگذارد.
شعار سال: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز (سه شنبه) در «آئین افتتاح فاز ۱ آزادراه تهران شمال» با تبریک فرارسیدن ماه رجب اظهار داشت: دین ما، اسلام را در کنار سلامت می‌گذارد. اسلام دین سلامت است و سلامت روح و جسم انسان، هدف اسلام است. اگر ما اسلام را مراعات کنیم، جسم، روح، زندگی مادی و معنوی توأم با رضای حق خواهد بود.

وی ادامه داد: ایمان همراه با امنیت است. انسان مؤمن هر کجا باشد، در کنار آن امنیت وجود دارد و هر کجا ایمان نیست، امنیت نیز زیر سوال قرار دارد. شما از یک مسلمان متدین خوش‌زبان و خوش‌رو و مؤدب هیچ‌گاه نمی‌ترسید، زیرا شرّی از او به شما نمی‌رسد و همواره خِیر به شما می‌رساند، اما از فردی که ایمان کامل ندارد، از حضور و غیاب او همواره باید بترسیم چرا که او با زبان نیش می‌زند یا با غیبت و بدگمانی به اطرافیان آسیب می‌زند و هیچ‌گاه با وجود او امنیت وجود ندارد. ایمان ما مایه امنیت ما و بزرگترین نعمت الهی است و اسلام مایه سلامت جسم و جان ما است.

رئیس‌جمهور افزود: ماه رجب، ماه بسیار مبارکی است. ماه رجب، ماه رحمت و ماه امیرالمؤمنین علی (ع) است. همه این مناسبت‌ها موجب شد که امروز را برای افتتاح این پروژه انتخاب کنیم البته ما تردید داشتیم که مراسم افتتاحیه فاز یک آزادراه تهران-شمال را دیروز برگزار کنیم یا امروز.

روحانی تصریح کرد: روز گذشته، روز مهندس بود که زحمات بسیاری را در این پروژه بسیار مهم کشیده‌اند.

وی بیان کرد: امروز، روز بسیار خوشحال‌کننده‌ای برای ملت ایران است. ما این پروژه را در دوران تحریم ساختیم و افتخار می‌کنیم به اینکه مهندسین، مدیران، کارگران و البته همه بخش‌های مختلف از جمله وزارت راه و بنیاد مستضعفان و همه دست‌اندرکاران این پروژه توانستند با وجود تحریم، این پروژه عظیم را به سرانجام برسانند و تحریم نتوانست مانع آن‌ها برای تکمیل این پروژه بسیار مهم باشد البته این تحریم‌ها در زمانبندی انجام پروژه، ما را با یکسری تأخیر‌ها مواجه کرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحریم‌های گسترده در حوزه‌های مختلف گفت: دولت ما زمانی کار را آغاز کرد که کشور در تحریم‌های شدید بود. تحریم‌ها از سال ۹۰ شروع شده بود و در سال ۹۲ دولت ما کار خود را آغاز کرد. من از همان روز آغاز کار دولت، آقای فروزنده را صدا زدم که آن زمان مسئول بنیاد مستضعفان بود. در خصوص آزادراه تهران-شمال با هم صحبت کردیم و بحث‌های مختلفی در خصوص اینکه چرا این پروژه طولانی شده است، مطرح شد. تا آن موقع تنها ۱۷ درصد از پروژه انجام شده بود و ما می‌بایست برای ۸۳ درصد باقی‌مانده پروژه تصمیم می‌گرفتیم.

روحانی ادامه داد: ما از همان ابتدا گفتیم که دولت با تمام توان به دنبال انجام این پروژه خواهد بود البته من از سال ۱۳۷۵ با این پروژه سر و کار داشتم. از زمانی که آیت‌الله هاشمی تصمیم گرفت این پروژه آغاز شود، ایشان من را خواستند و در این خصوص با من صحبت کردند. کار این پروژه در دوره‌های مختلف ادامه پیدا کرد و آقای فتاح در دوره خودش با تمام توان و قدرت همان‌گونه که در هر جای دیگری این‌گونه تلاش کرده، در این عرصه نیز وارد شد. دولت ما نیز در زمان وزارت آقای آخوندی تلاش‌های بسیاری را در این خصوص انجام داد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: آقای اسلامی خستگی ناپذیر است و در هر ساعتی تماس با ایشان می‌گیرم، پای کار است و من موفق نشدم ایشان را در خواب پیدا کنم.

روحانی ادامه داد: شما بیان کردید که چقدر این پروژه باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان می‌شود. اینکه این جاده یک ساعت و نیم زمان را کم می‌کند، نمی‌توان بر آن قیمت گذاری کرد.

وی گفت: وقتی این عدد را در مورد ۱۸ هزار خودروی عبوری و سرنشینان آن حساب می‌کنیم، می‌بینیم که چه ارزشی دارد و باید گفت عمر بشر قابل قیمت گذاری نیست.

رئیس قوه مجریه افزود: ما به عمر، لذت، شادی مردم متعهد هستیم. خداوند انسان را آفریده که زندگی شادمانه داشته باشند.

روحانی عنوان کرد: دشمنان می‌خواهند برای ما مشکلات ایجاد کنند. برخی حوادث نیز انسانی نیست و منشأ طبیعی دارد. مثلاً ما سال ۹۸ را با سیل شروع کردیم که دیگر نمی‌توان مانع بروز آن شد. البته باید تلاش کرد آثار سو آن را برای مردم کم کنیم.

وی تصریح کرد: سال جاری غم و مشکلات زیادی داشتیم. از شهادت سردار سلیمانی گرفته تا حادثه کرمان و فوت هموطنان‌مان در هواپیمای اوکراینی باعث غم بزرگی برای ما شد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: ملت ما تسلیم نمی‌شود، سختی را تحمل می‌کند، مقاومت می‌کند و در مقابل دشمن سر خم فرود نمی‌آورد. مردم ما همچنین در حوادث طبیعی نیز به همدیگر کمک می‌کنند و دست یکدیگر را می‌گیرند.

روحانی ادامه داد: خداوند می‌فرماید زمین و آیات آن را آفریدیم تا مشخص شود در این مسابقه چه کسی بهتر عمل می‌کند. غم و شادی مهم نیست، مهم این است که در شادی و غم چگونه عمل می‌کنیم.

وی گفت: در حال حاضر ویروسی از کشوری آمده و ۴۰ کشور را درگیر کرده و به همه جا خواهد رفت. این مهمان ناخوانده‌ای است که بی دعوت آمده و مهم این است که باید از مشکلات نهراسید و با آن مقابله کرد.

رئیس قوه مجریه افزود: نباید برای روز سختی مردم، جیب دوخت. جیبی که برای سختی مردم دوخته شده، بد است. وقتی مردم برای ماسک، مایع ضد عفونی دستکش گرفتار هستند چرا باید سودجویی کرد. خداوند راه‌های مختلفی برای کسب مال حلال قرار داده، پس چرا برخی دنبال طلب مال حرام هستیم.

روحانی عنوان کرد: در شرایط تحریم این افتتاح دلپذیر است. فردا انشالله پیمانکاران کار‌های خود را جمع و جور خواهند کرد و از صبح پنج‌شنبه مردم از این جاده تردد خواهند داشت.

وی تصریح کرد: عوارضی را آقای اسلامی لحاظ کرده بودند که گفتیم بگذارید مردم شاد باشند و ما تخفیف در آن دادیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما گفتیم که بگذارید با شادی مردم این تردد آغاز شود و بعد‌ها به صورتی جبران خواهد شد. در روز‌های غیر تعطیل کمتر و در روز‌های تعطیل، با قیمتی بهتر و مناسب لحاظ شود.

روحانی خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته ایم که از قطعه یک، دولت و بنیاد هر درآمدی دارند، برای ساخت قطعه دوم هزینه کنند. البته این درآمد کافی نیست و قطعه دوم پول بیشتری برای تکمیل می‌خواهد.

رئیس‌جمهور افزود: دولت هم کمک می‌کند و ان‌شاءالله قرار ما با مهندس اسلامی و فتاح این است که تا پایان دولت دوازدهم یک مسیر از قطعه دوم افتتاح و یک مسیر هم از جاده قدیم استفاده شود تا مسیر بعد تکمیل شود.

وی عنوان کرد: تمام توان خود را به کار می‌گیریم. به دکتر نوبخت هم دستور می‌دهم همه امکانات لازم را در اختیار بگذارد تا ان شاءالله مردم زندگی راحت تری داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به عبور از این جاده گفت: این جاده زیبا و افتخار آفرین است. این جاده یا پل است یا تونل. یعنی تمام این مسیر جاده از پل عبور می‌کنید، وارد تونل می‌شوید و از تونل خارج می‌شوید و روی پل می‌روید و مشخص است در این ۳۲ کیلومتر چه کار عظیم و بزرگی انجام شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: ۱۸ تونل که یکی از این تونل‌ها نزدیک ۵ کیلومتر طول دارد. این همه پل‌های زیبا و مسیر قشنگ و فرصتی که ایجاد می‌شود بسیار مهم است.

وی ضمن قدردانی از استاندار تهران و البرز تصریح کرد: مردم تهران همیشه در ابتدای کرج کیلومتر‌ها معطل می‌شدند که به کرج برسند. وارد جاده چالوس شدن هم داستانی داشت تا به گچسر برسید، خیلی خسته کننده می‌شد. امروز روز مبارکی هم برای مردم تهران و هم مردم البرز و کرج است، زیرا یک ترافیک و آلودگی سنگین مدیریت می‌شود.

رئیس‌جمهور افزود: از استاندار تهران و البرز تشکر می‌کنم که تمام تلاش خود را به کار گرفتند. برای این استان‌ها و مردم کشور و مردم استان‌های شمالی مازندران و گیلان هم مبارک است. کار عظیم و بزرگی انجام گرفته است. گفتند که ارزش روز چقدر است و ارزش اصلی این اقدام هم مشخص است که بیش از ۴ هزار میلیارد هزینه شده و بیش از ۱۰ هزار میلیارد ارزش فعلی آن است.

روحانی ادامه داد: این به نفع سلامت، زمان و انرژی مردم است. اینکه بیش از ۸۰ میلیون لیتر سوخت و بنزین کمتر مصرف می‌شود بسیار مهم است. وقت مردم، آلودگی و حفظ سلامت مردم در این جاده محقق می‌شود. امرور روز خوب در تاریخ ایران و مهندسین، پیمانکاران، کارگران و مدیران عزیز ما ثبت می‌شود به عنوان جهاد همه جانبه ملت ایران برای سازندگی ثبت می‌شود.

روحانی بیان کرد: جاده و راه آهن و هواپیما و کشتی و بندر که همه مسئولیت‌های سخت و سنگینش برای آقای اسلامی است زیربنای اصلی برای توسعه کشور است. الحمدلله در دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه بنادر و راه آهن کار بسیار عظیم و بی‌نظیری اتجام گرفته است.

وی افزود: استان‌های همدان، کرمانشاه، ارومیه و رشت یعنی گیلان و تبریز از طریق میانه در دولت یازدهم و دوازدهم به راه آهن سراسری وصل شد. این کار بسیار عظیمی است و ان شاء الله بخش مهم راه آهن چابهار به زاهدان که بسیار برای ما اهمیت دارد به لحاظ تزریق مالی صورت گرفته انجام شود. ان شاءالله برای راه آهن بسیار مهم رشت-آستارا بودجه آن به عنوان طرح‌های بسیار مهم را تامین می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه اصل رضای خداوند ومردم است، گفت: بقیه مسائل در گذر است. ملت بزرگ ما با همکاری وزارت سلامت از کرونا هم عبور می‌کند. در این ویروس بسیار سخت تایپ B یعنی ویروس آنفولانزا که در آمریکا ۱۶ هزار نفر و در ایران ۱۰۰ مورد تلفات داد عبور کردیم.

وی تاکید کرد: این ویروس سخت‌تر از آن نیست البته ویژگی‌هایی از نظر تماس و سرعت انتقال ندارد، اما به هر حال نباید وحشتی میان مردم ایجاد شود. همه به دستورالعمل وزارت بهداشت عمل کنند و همدیگر را یاری کنند. سلامت و شفا از جانب خداوند است و خدا به همه شفا خواهد داد و ما هم وسیله هستیم.

روحانی در پایان عنوان کرد: از همه پزشکان و پرستارانی که تلاش بسیار زیادی در این روز‌ها و هفته‌ها انجام دادند تشکر می‌کنم و انشاءالله اجرشان پیش خداوند باشد و ما هم بتوانیم روز‌های بسیار خوب و شادتری برای پایان سال داشته باشیم و خداوند سال ۹۹ را سال پر خیر و برکتی برای ما قرار دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار ۶ اسفند ۹۸، کدخبر: ۴۸۶۲۶۳۷، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین