پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۰۹۵
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
سازمان بهداشت جهانی به مردم توصیه می کند که برخی از اقدامات احتیاطی ساده را در مقابل کرونا انجام دهند تا در معرض خطر قرار نگیرند.

شعار سال:  به نقل از گاردین، پیشگیری از ویروس کرونا می تواند روند شیوع بیماری را کند کرده و به شدت کنترل کند. در ادامه به بررسی روشهای پیشگیری می پردازیم:

کرونا چگونه گسترش می یابد؟

شیوع ویروسCovid-19 یک بیماری جدید است و دانشمندان هنوز در حال ارزیابی نحوه شیوع آن از شخص به شخص دیگر هستند، اما ویروس های مشابه تمایل دارند که از طریق سرفه و قطرات عطسه شیوع پیدا کنند.

وقتی فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند، قطرات بزاق یا مخاط را آزاد می کند. این قطرات می توانند در مجاورت دیگر افراد قرار گیرند و به طور مستقیم استنشاق شوند یا روی دستها جمع شده و در صورت لمس صورت به راحتی منتقل و باعث عفونت شوند. در مورد آنفلوانزا ، بعضی از دستورالعمل های بیمارستانی قرار گرفتن در فاصله شش پایی از یک فرد آلوده را توصیه می کنند.

ویروس ها همچنین می توانند از طریق قطرات فرود آمده  روی سطحی مانند صندلی های اتوبوس یا قطار یا میز در مدرسه پخش شوند. با این وجود ،  این که ویروس ها چه مدت در سطوح زنده می مانند بسته به شرایط متفاوت است و نمی توان ساعت دقیقی برای زنده ماندن ویروس روی سطوح تعیین کرد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ویروس قبل از بروز علائم توسط ناقل ممکن است گسترش یابد. برخی از بیماریهای دیگر مانند آنفولانزا می توانند قبل از بروز علائم از شخصی به فرد دیگر منتقل شوند.

چگونه از خود و دیگران محافظت کنید

_دستان خود را بشویید

 دستان خود را با آب تمیز و صابون بشویید. دستان خود را ، از مچ به پایین شستشو دهید، بین انگشتان دست و زیر ناخن های خود دست بکشید و حداقل 20 ثانیه شستشو دهید.

_دهان خود را بپوشانید

هنگام سرفه یا عطسه ، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید ، سپس دستمال آلوده را درون سطل ریخته و دستان خود را بشویید. اگر دستمال ندارید داخل آرنج خود سرفه کنید.

_ماسک صورت استفاده کنید

ماسک صورت از شما برابر بیماری محافظت می کند زیرا نفوذ  قطرات مایع را مسدود می کند. با این حال ذرات کوچکتر می توانند از ماسک عبور کنند. ماسک ها چشمها را نمی پوشانند پس سعی کنید دستهای خود را به چشمها نمالید.

_به دنبال کمک پزشکی باشید

 اگر تب ، سرفه و مشکل در تنفس دارید ، از نهادهای پزشکی کمک بگیرید و سابقه سفرهای مشکوک خود را با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی به اشتراک بگذارید.

_از لمس حیوانات زنده خودداری کنید

در صورت خرید از بازارهای حیوانات زنده در مناطق خطرناک، از تماس مستقیم دست محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنید.

_از غذاهای خام خودداری کنید

اگر در منطقه شیوع ویروس هستید از خوردن محصولات حیوانی خام ، شیر یا غذاهایی مثل سوشی خودداری کنید و بیشتر غذاهای پخته شده مصرف کنید.

 _بعد از سفر به مناطق شیوع خود را قرنطینه کنید

اگر طی  دو هفته گذشته از مناطق شیوع ویروس مثل چین برگشته اید ، در داخل خانه بمانید و به مدت 14 روز از تماس با افراد دیگر خودداری کنید. این بدان معنی است که سعی کنید در خانه ضمن آرامش کامل شرایط خود را بررسی کنید. اگر درجه حرارت بدنتان بالا رفته، سرفه ، آبریزش بینی ، گلودرد یا مشکل در تنفس دارید به نهادهای درمانی مراجعه کنید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ 7 اسفند  98، کد مطلب: 532364: www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین