پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶
چهارمین نمایشگاه ایرانی- اسلامی در حالی آغاز به کار کرد که تولیدکنندگان به ضرورت حمایت صداوسیما، دولت و حتی قانون‌گذاران در مجلس از این‌گونه محصولات اشاره کردند.

شعار سال: سیدسعید حسینی دبیر مجمع تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در مراسم افتتاحیه چهارمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» که امروز دوم شهریور در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، به رشد و گسترش اینگونه نوشت‌افزار اشاره و بیان کرد: ما سال ۱۳۹۱ در حالی کار خود را آغاز کردیم که عمده بازار در تصرف محصولات غربی بود. فعالیت ما با دو برند آغاز شد و حالا پس از گذشت چهار سال، ۵۰ برند مشغول فعالیت در زمینه تولید نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی هستند. امروز میلیون‌ها محصول تولید شده و این اتفاق حتی به باور ناظران بیرونی اتفاق مثبت و خوشایندی بوده؛ چراکه هم کار مردمی بوده و هم مخاطب ما عموم مردم بوده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: ما امسال علاوه‌بر محصولات سال گذشته، تولیدات جدیدی هم داشته‌ایم که از آن میان می‌توان به شخصیت‌های جذاب تلویزیونی چون «جناب‌خان» یا پویانمایی «شاهزاده روم» اشاره کرد که بر اساس این پویانمایی، محصولات جانبی چون نوشت‌افزار، پیکسل، لیوان و... تولید کرده ایم.

به گفته حسینی، شخصیت‌های تازه چون شهدای مدافع حرم از جمله چهره سردار حسین همدانی از دیگر محصولات تازه‌ای است که امسال به جمع نوشت‌افزارهای ایرانی- اسلامی اضافه شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس شخصیت‌های انیمیشن طنزآمیز «دیرین دیرین» طرح جلدهای تازه و نوشت افزارهای جدید را تولید و به مخاطب ارائه کرده ایم. در مجموع می‌توان به تولید بیش از ۱۰۰ محصول جدید اشاره کرد.

دو سوم سود شرکت والت‌دیزنی مرهون محصولات جانبی است

پس از آن، حامد جعفری تهیه‌کننده «شاهزاده روم» با اشاره به این پروژه سینمایی گفت: ما طی ۱۵ ماه این فیلم را تولید کردیم و برای نخستین بار بود که در جشنواره فیلم فجر از یک پویانمایی تقدیر می شد. این کار را برای مقام معظم رهبری ارسال کردیم که مورد توجه ایشان قرار گرفت. نخستین اکران ما در کشور لبنان با فروش خوبی روبه‌رو شد. آبان ماه ۱۳۹۴ این فیلم در ایران به اکران درآمد و سومین فیلم پرمخاطب سال شد. همه این موارد و توجهات ما را بر آن داشت که به تولید و ارائه محصولات جانبی برای «شاهزاده روم» بپردازیم.

تهیه کننده «شاهزاده روم» در ادامه بیان کرد: در حال حاضر لباس، نوشت‌افزار، پیکسل، لیوان، وسایل جشن تولد و جشن تکلیف بر اساس پویانمایی «شاهزاده روم» طراحی و تولید شده است. قرار است بر اساس فیلم «فیل‌شاه» نیز به تولید جدی محصولات جانبی توجه کنیم؛ چراکه شرکت بزرگ و مهمی چون والت‌دیزنی بیش از دو سوم سود خود را مرهون تولید و فروش محصولات جانبی است.

دولت جلوی ورود نوشت‌افزارهای خارجی را بگیرد

سردار آزادی، معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین هم تولید نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی را برداشتن یک گام عملی در جهت عملی کردن فرمایشات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: این کار عملیاتی، برای کاهش دلبستگی کشور به نوشت‌افزار خارجی اتفاق افتاده است؛ در حال حاضر نمونه‌های مشابه داخلی با کیفیت بالا تولید می‌شوند که قابل رقابت با نمونه‌های خارجی هستند و در عین حال پیام انقلاب و شهدا را منتقل می‌کنند. پس ما باید از این حرکت حمایت کنیم.

وی مهمترین حمایت دولت از تولید نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی را منع ورود نوشت‌افزارهای خارجی دانست و افزود: وقتی که ما در کشور نوشت‌افزار با کیفیت بالا تولید می‌کنیم، چه نیازی به وجود نمونه‌های غربی داریم. ای کاش دولت جلوی ورود نوشت افزارهای خارجی را بگیرد یا حداقل ورود این محصولات را محدود کند.

معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین به ضرورت وجود محصولات جانبی اشاره و بیان کرد: تنها با نوشت‌افزار نمی‌توان شخصیت‌ها و پیام مورد نظر را در ذهن بچه ها ماندگار کرد، ما به یک بسته فرهنگی شامل فیلم، پویانمایی، لباس، کتاب داستان و دیگر محصولات جانبی نیاز داریم.

سردار آزادی همچنین از آمادگی این مجموعه برای حمایت از نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی خبر داد و گفت: ما در مجموعه بسیج، یک زیرساخت مختصر در حوزه تولید پویانمایی داریم و اگر ایده و داستان خوبی وجود داشته باشد، آماده حمایت هستیم.

منابع مالی ارزان قیمت برای تولیدکنندگان نوشت‌افزارهای ایرانی- اسلامی تامین می‌شود

در این مراسم همچنین، از دفترهایی با طرح حاج حسین همدانی رونمایی شد. وهب همدانی پسر این شهید مدافع حرم با اشاره به اینکه تولید نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی در شرایط فعلی یک کار بزرگ فرهنگی است، اشاره کرد و اظهار کرد: در روزگار فعلی با توجه به هجمه‌ای که به فرهنگ ما و به فرزندان ما وارد شده، تولید اینگونه نوشت‌افزارها یک کار بزرگ و موثر فرهنگی است که باید مورد حمایت دولت، مجلس، صداوسیما و سازمان‌های مرتبط قرار بگیرد.

او پاسداشت نام شهدا و قهرمانان ملی را کاری موثر دانست و افزود: امید که این کار تداوم داشته باشد؛ چراکه اگر ما بخواهیم یک خوراک فرهنگی را برای فرزندان خود تهیه کنیم، به یک پیوست فرهنگی احتیاج داریم آن هم در شرایطی که بازاریابی غرب و فرهنگ غرب نه تنها در جامعه ما چه بر جامعه جهانی حاکم است. از این رو، تولید این محصولات می تواند قهرمانان ملی ما را از مدرسه تا دانشگاه به نسل امروز معرفی کند.

همدانی هم به ضرورت وجود بسته فرهنگی اشاره و بیان کرد: ما باید به تولید اقلام مختلف فرهنگی چون فیلم، کلیپ، داستان و... در این زمینه بپردازیم و منابع تامین مالی ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان این محصولات قرار دهیم تا امکان رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشند.

فرزند شهید حسین همدانی، فرهنگ دفاع مقدس را یک فرهنگ غنی دانست و افزود: وقتی پدرم به سوریه رفت از جوان هایی دعوت به دفاع و همکاری کرد که حتی نماز نمی خواندند، اما حالا از دلسپردگان انقلاب هستند. او همیشه می گفت ما باید خود را بدهکار انقلاب بدانیم نه طلبکار. امید که با تولید این محصولات، گام موثری در جهت معرفی آرمان های انقلاب به نسل جدید برداریم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 2 شهریور 95 ، کد مطلب: 3749498: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین