پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۴۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
مخالفت دکتر خشنود، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با درخواست غیرقانونی معاون اقتصادی استاندار فارس مبنی بر ارائه ۱۰۰۰ لیتر الکل ۷۰ درصد به یک فرد که در پوشش خیریه مراجعه کرده بود، باعث برکناری وی شد! شعار سال از کلیه منابع مطلع و ذی نفع درخواست می کند که توضیحات تکمیلی و اصلاحی خود را در خصوص این خبر و با هدف افزایش صحت و دقت در اطلاع رسانی، ارسال دارند.

شعار سال : مخالفت دکتر خشنود، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با درخواست غیرقانونی معاون اقتصادی استاندار فارس مبنی بر ارائه ۱۰۰۰ لیتر الکل ۷۰ درصد به یک فرد که در پوشش خیریه مراجعه کرده بود، باعث برکناری وی شد!
 استاندار فارس هم در سخنانی عجیب گفته: " استاندار وقت ندارد که درخصوص عزل و نصب معاون یک دانشگاه مداخله کند و اگر قرار باشد مداخله کند، اقدام به عزل رئیس دانشگاه می‌کند نه معاون دانشگاه! در اختیار گذاشتن الکل نیز چون شرایط بحرانی است باید تسهیل و تسریع شود. دانشگاه علوم پزشکی جایی نیست که توانایی مقابله با بحران را داشته باشد اما ما در استانداری آمادگی و قابلیت مقابله با بحران را داریم."

مدیریت بحران را به کسانی بسپرید که ادعایش را دارند
 در این شرایط معلوم نیست رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز که دانشگاهش توانایی مدیریت بحران ندارد و حتی نمی‌تواند در برابر زیاده‌خواهی غیرقانونی یک معاون استاندار از مدیر ارشدش دفاع کند، چه نقشی در این میان دارد. شاید بهتر است دکتر لطفی، برای حفظ عزت دانشگاهیان هم که شده، مدیریت بحران را به همان کسانی بسپرد که ادعایش را دارند و خودش را بیش از این در معرض تحقیر قرار ندهد!

بعد از انتشار این خبر در فضای مجازی و در رسانه ها،هم با محمدجواد خشنود معاون برکنارشده غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و هم با عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس گفت‌وگویی انجام شده تا اصل موضوع روشن شود که تفصیل آن را در زیر می خوانید.

خشنود  گفت: بعد از اینکه جریان کرونا پیش آمد، بنده به عنوان معاونت غذا و دارو و همچنین در راستای انجام وظیفه انسانی‌ام، تصمیم گرفتم با همکاری دانشجویان بسیجی و ارزشی یک خط تولید مایع ضدعفونی‌کننده در دانشکده داروسازی راه‌اندازی کنیم. زمانی که دانشکده تعطیل شد، این دانشجویان از رشته‌های داروسازی، تغذیه،پرستاری و پزشکی به کمک من آمدند و بنا شد برای ۹ هزار تخت بیمارستانی که در استان فارس وجود دارد، به صورت روزانه ۱۰۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید و به صورت رایگان بین آنها پخش کنیم، چون این مواد از سیستم دولتی بود.

معاون پیشین غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بعد از اینکه با همکاری جهادی این دانشجویان، خط تولید مایع ضدعفونی‌کننده با بهترین کیفیت را افتاد، در مرحله بعدی کار را گسترش دادیم تا مواد را به داروخانه‌ها نیز برسانیم و مقداری از این پول به چرخه تولید بارگردد و در تامین هزینه‌ها موثر واقع شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، دو خط تولید ماسک بهداشتی آن‌هم از خطوطی که ورشکسته بودند و کار نمی‌کردند، با همین دانشجویان و بنده و قائم‌مقامم، با ظرفیت تولید۶۰ هزار ماسک راه‌اندازی کردیم که برای اجرایی شدن این هدف، این دانشجویان عزیز،به صورت شبانه‌روزی کار می‌کردند تا بر اساس کلید توزیعی که داشتیم، ماسک کافی را به مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها برسانیم و مانع شکل‌گیری تنش‌های اجتماعی در سطح استان شویم.

خشنود گفت: اتفاقا روز شنبه، جناب استاندار و معاونان ایشان از این خط تولید بازدید کردند؛ روز چهارشنبه نیز بنده مجوز آغاز به کار ۱۲ واحد تولیدی مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده را به عنوان معاون غذا و دارو در استان صادر کردم که به ۵ مورد دیگر هم پس از این اتفاق، مجوز دادیم.

معاون پیشین غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به علت برکناری خود نیز تصریح کرد: تولید مواد ضدعفونی کننده و ماسک‌ها ادامه داشت تا اینکه، یکی از معاونان استاندار به من گفتند، باید هزار لیتر الکل ۷۰ درصد به یک فرد بدهید؛ این فرد به اسم خیّر به ما مراجعه کرد.

وی گفت: وقتی این فرد به نام خیّر و با نامه‌ای در دست برای دریافت الکل به من مراجعه کرد، من گفتم اصلاً به یک فرد الکل نمی‌دهم بلکه الکل را به کارخانه‌ای که محصول تولید می‌کند، می‌دهم. معاون استاندار هم در پاسخ به بنده نوشتند: من دستور می‌دهم و باید این مقدار الکل را بدهید که بنده نیز در پاسخ به ایشان گفتم: شما که هیچ اگر استاندار و رئیس‌جمهور هم دستور بدهند، بنده این الکل را نمی‌دهم.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان داشت: درضمن این نامه خطاب به من نبود، برای جای دیگری زده بودند که از آنجا الکل بگیرند اما چون آنها نیز مطابق قانون با این نامه مخالفت کرده بودند؛ معاون استانداری این فرد را نزد من فرستاده بود که من هم مخالفت کردم.

خشنود اضافه کرد: وقتی با این درخواست مخالفت کردم، این فرد معرفی شده نامه‌ها را پس گرفت. دو نامه بود که در یکی از آنها میزان الکل و همان هزار لیتر قید شده بود و نامه دیگر از سوی یک موسسه خیریه و با امضای فرد دیگری بود.

وی افزود: پس از مراجعه فرد خیّر، بنده با مراجع امنیتی و اطلاعاتی استان تماس گرفتم و گفتم فردی با حالت پرخاشگرانه چون با معاون استاندار هماهنگ کرده، درخواست تحویل هزار لیتر الکل دارد؛ با هماهنگی مراجع ذیربط، قرار شد هیچ الکلی به این فرد داده نشود تا پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

معاون پیشین غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: تا اینکه روز چهارشنبه، آقای استاندار، رئیس دانشگاه را احضار می‌کند؛ حال در این جلسه چه گذشته بنده اطلاعی ندارم، ولی بعد از این جلسه، تصمیم برکناری بنده گرفته می‌شود.

خشنود گفت: استاندار با من تماس گرفت و قسم‌ می‌خورد راجع به برکناری من حرفی نزده است و از من خواست، این موضوع را در رسانه‌ها منکر شوم؛ که من گفتم بنده روز چهارشنبه با رئیس دانشگاه بودم، چرا آن روز درباره برکناری بنده هیچ حرفی نزد ولی تا وقتی با شما جلسه گذاشتند، حکم برکناری من هم خورده شد؟

وی در پایان عنوان کرد: رویشان نمی‌شود به من بگویند حکم برکناری‌ات را زدیم، می‌گویند کسی را جای شما گذاشتیم. به هرحال من این موضوع را در رسانه‌ها تکذیب نمی‌کنم چرا که چنین اتفاقاتی افتاده است.

اما برای روشن شدن بیشتر موضوع دلایل برکناری معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس نیز گفت‌وگو کردیم.

 

رحیمی ضمن تکذیب اظهارات خشنود معاون برکنار شده دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: مسئولیت ساماندهی توزیع موادضدعفونی‌کننده و ماسک با بخش غذا و داروست و طبیعی است وقتی مسئول این بخش، وظیفه خود را به درستی انجام نمی‌دهد از سوی مسئول مربوطه برکنار می‌شود و استاندار آنچنان وقتی ندارد که درخصوص عزل و نصب معاون یک دانشگاه مداخله کند و اگر قرار باشد مداخله کند، اقدام به عزل رئیس دانشگاه می‌کند نه معاون دانشگاه.

استاندار فارس ادامه داد: پس از آغاز فرآیند مقابله با کرونا، ما در استان فارس با هماهنگی همه بخش‌ها، خطوط تولید ۵ کارخانه‌ مشابه نظیر ادکلن‌سازی و لوازم‌آرایشی را به تولید موادضدعفونی‌کننده و ماسک اختصاص دادیم؛ طبیعی است که وقتی خطوط تولید کارخانه مواد آرایشی عوض می‌شود و به تولید موادضدعفونی‌کننده اختصاص می‌یابد، آن کارخانه میزان الکل بیشتری را طلب می‌کند؛ در اختیار گذاشتن این الکل نیز چون شرایط بحرانی است باید تسهیل و تسریع شود و روال مرسوم اداری در این مواقع سرعت می‌گیرد. معاون اقتصادی استانداری فارس نیز برای همین منظور درخواست آن میزان الکل را به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرده است.

رحیمی در ادامه به شائبه برکناری خشنود معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دستور استانداری فارس چنین پاسخ داد: من وقتی این موضوع را در فضای مجازی دیدم با آقای خشنود تماس گرفتم و به او گفتم آقای دکتر شما مطمئن هستید که برکناری شما با دستور من بوده است که وی گفت اینچنین می‌گویند!

استاندار فارس تصریح کرد: بنابراین این که گفته شده آقای خشنود با دخالت استانداری برکنار شده، کذب است، اما اینکه استانداری فارس در شرایط مقابله با کرونا، خطوط تولید برخی کارخانه‌های این استان را به تولید مواد ضدعفونی‌کننده و مواد شوینده و الکل اختصاص داده تا برای جمعیتی ۶ میلیونی ۷ الی ۸ میلیون الکل تولید کند و مازاد آن را به مناطقی همچون تهران ارسال کند، کاملا درست است و این مورد در حیطه وظایف و مسئولیت‌های استانداری تعریف می‌شود.

وی بیان داشت: یک دوگانگی میان دانشگاه علوم پزشکی و بخش صنعت استان فارس درخصوص نظارت و کنترل بر تولید و توزیع ماسک‌ها و موادضدعفونی‌کننده وجود دارد که باید رفع شود و از آنجاییکه دوستان در دانشگاه علوم پزشکی نتوانستند این هماهنگی را ایجاد کنند، ما طبق دستور واصله در ستاد مقابله با کرونا در استانداری فارس به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت هستیم؛ باید توجه داشت که دانشگاه علوم پزشکی جایی نیست که توانایی مقابله با بحران را داشته باشد اما ما در استانداری آمادگی و قابلیت مقابله با بحران را داریم.

رحیمی در پاسخ به این سخن معاون برکنارشده غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز که میزان الکل درخواست شده از سوی فرد معرفی‌شده از جانب معاون اقتصادی استانداری فارس را با هماهنگی مراجع اطلاعاتی و امنیتی در اختیار وی نگذاشتم نیز گفت: این سخن بلاوجه ای است چرا که مسئولیت شورای تامین استان فارس با بنده به عنوان استاندار است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان،تاریخ انتشار:16اسفند1398،کد خبر: 603265،www.mizanonline.com

منبع فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین