پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
با شیوع بحرانی ویروس کرونا در ایران مجمع نیروهای خط امام ضمن ابراز قدردانی از کادرهای بهداشتی و درمانی که امروز در خط مقدم این بحران هستند شرایط شیوع و گسترش آن را نگران کننده دانسته و در بخشی از این بیانیه آورده است متاسفانه نحوه شناسایی بیماران و کنترل ویروس، از نخستین روزهای بروز بحران در کشور دارای سوالات و ابهامات فراوانی است .

شعار سال:با شیوع بحرانی ویروس کرونا در ایران مجمع نیروهای خط امام ضمن ابراز قدردانی از کادرهای بهداشتی و درمانی که امروز در خط مقدم این بحران هستند شرایط شیوع و گسترش آن را نگران کننده دانسته و در بخشی از این بیانیه آورده است متاسفانه نحوه شناسایی بیماران و کنترل ویروس، از نخستین روزهای بروز بحران در کشور دارای سوالات و ابهامات فراوانی است که نه تنها پاسخ روشن و قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده نشد که روز به روز بر دامنه ابهامات افزوده می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خط امام، متن بیانیه به این شرح است .

شیوع ویروس کرونا در هفته‌های اخیر که به ابتلای هزاران نفر از هموطنان و درگذشت شماری از آنان انجامید، غم و اندوه بزرگی را بر دل ایرانیان نشاند که امیدواریم با تدبیر دستگاه‌های مسئول و همکاری آحاد مردم، بتوان از خسارات و آسیب‌های بیشتر آن جلوگیری به عمل آورد.

مجمع نیروهای خط امام، ضمن تعظیم و سپاس در برابر مجاهدت پزشکان و پرستاران و دیگر عوامل بهداشتی و درمانی و تسلیت و همدری با خانواده‌های داغدار و طلب رحمت و مغفرت الهی برای درگذشتگان و آرزوی سلامت برای همه بیماران، انتظار دارد ستاد ملی مبارزه با کرونا در عالی‌ترن سطح، با مدیریت قاطع و متعهدانه، اقدامات لازم را به عمل آورده و افکار عمومی را به صورت شفاف در جریان همه اخبار و رویدادها قرار دهد. بدون تردید در مواقع بحران، تمرکز فرماندهی و اقتدار آن از اهمیت فراوانی برخوردار است و کوتاهی یا سهل‌انگاری در این زمینه موجب تشدید بحران و ابعاد فاجعه خواهد شد. به همین دلیل ضروریست همه دستگاه‌ها با هماهنگی کامل از مدیریت و سیاستگذاری واحد برخوردار باشند.

متاسفانه نحوه شناسایی بیماران و کنترل ویروس، از نخستین روزهای بروز بحران در کشور دارای سوالات و ابهامات فراوانی است که نه تنها پاسخ روشن و قانع کننده‌ای به افکار عمومی داده نشد که روز به روز بر دامنه ابهامات افزوده می‌شود.

سوال اساسی این است که دستگاه‌های مسئول پیش از بروز بحران چه اقدامات پیشگیرانه و حمایتی را انجام داده‌اند؟ آیا برآورد روشنی از بحران و تبعات آن داشته‌اند؟ آیا همه امکانات کشور برای چنین وضعیتی آماده بود؟ آیا مبادی تردد مرزی به درستی کنترل شد؟ موانع و مشکلات در این بخش چه بود؟ چرا صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها از مدت‌ها قبل، حجم مهمی از برنامه‌های خود را به ارائه اطلاعات درست و پیشگیرانه به مردم اختصاص ندادند؟ چرا چرخه تولید و عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده با نواقص جدی و احتکار و گرانی مواجه است؟ آیا وازرت صمت به وظایف خود در این زمینه درست عمل کرده است؟

بدیهی است در چنین وضعیتی نقش دستگاه‌های نظارتی و انتظامی و قضایی و امنیتی از حساسیت فراوانی برخوردار است و با هماهنگی و حمایت همدلانه و مجدانه می‌توان بر اجرای درست و کارآمد برنامه‌ها تاثیرگذار بود.

از سوی دیگر استفاده از تجربیات دیگر کشورها و دریافت کمک از نهادهای بین‌المللی و کارشناسان بهداشت جهانی و پزشکان برجسته، به ارتقای توانمندی‌های موجود خواهد انجامید که امری رایج در اینگونه بحران‌هاست و باید بر دامنه آن افزود.

مجمع نیروهای خط امام از مردم و اعضا و هوادارن تشکیلاتی در سراسر کشور می‌خواهد، ضمن حفظ امید و نشاط اجتماعی، با توکل بر ذات باریتعالی و استعانت از او، همه توان خود را در بخش‌های رسمی و داوطلبانه برای شکست ویروس کرونا و عبور موفقیت‌آمیز از آن بسیج کرده و عزیزانِ فعال در مراکز درمانی که در خط مقدم دفاع از سلامت مردم هستند را به نحو مقتضی یاری کنند.

همچنین ضروریست اهمیت توجه به اقشار آسیب‌پذیر و خانواده‌های محروم، بویژه کودکان کار و کارتن خواب‌ها و زندانیان را یادآور شده و بر رسیدگی اورژانسی به وضعیت بهداشتی آنان تاکید کنیم.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،تاریخ انتشار:15اسفند1398،کد خبر: 1373197،www.jamaran.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین