پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۱۹۲
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
یک فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: به میزانی که گرایش رسانه به سمت مسائل سیاسی، جناحی و باندی کشیده شود، اعتماد عمومی نسبت به آن رسانه دچار خدشه و چالش می‌شود.
شعار سال: یک فعال سیاسی اصلاح طلب می‌گوید: به میزانی که گرایش رسانه به سمت مسائل سیاسی، جناحی و باندی کشیده شود، اعتماد عمومی نسبت به آن رسانه دچار خدشه و چالش می‌شود.

«غلامرضا انصاری»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، درباره بی‌اعتمادی افکار عمومی به صدا و سیما گفت: صداوسیما در همه جای دنیا دید کلی و پدرانه نسبت به همه جریان‌های سیاسی و حالتی فراجناحی دارد. به میزانی که گرایش رسانه به سمت مسائل سیاسی، جناحی و باندی کشیده شود، اعتماد عمومی نسبت به آن رسانه دچار خدشه و چالش می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: خدشه‌دار شدن اعتبار رسانه می‌تواند تبعات بسیار ناگواری را برای بخش‌های مختلف کشور به دنبال داشته باشد. آنچه در فاجعه اپیدمی ویروس کرونا شاهد هستیم، بخشی از این تبعات است.

انصاری با اشاره به بی‌اعتمادی افکار عمومی به صدا و سیما اظهار کرد: شرایطی پیش آمده است که اعتماد عمومی نسبت به صداوسیما سلب شده و بخش قابل توجهی از توصیه‌ها و راهکار‌هایی مسئولین که از طریق این رسانه اعلام می‌شود، نتیجه عکس می‌گیرد.

او افزود: در روز‌های پایانی سال ۹۸ از طرفی بحث عدم تردد بین شهری و محدودیت ترافیکی توسط ستاد مبارزه با کرونا اعلام شد و از طرف دیگر، هجوم غیر قابل توصیف و غیرمنطقی شهروندان به سمت شهر‌های شمالی و مسافرت‌های بین شهری را شاهد بودیم. حتی در پست‌ها و کامنت‌های فضای مجازی شاهد بودیم افراد با افتخار عبور از نیرو‌های پلیس و محافظت کننده را جزو شاهکار‌های خودشان، محسوب می‌کردند.

انصاری بیان کرد: صداوسیما در طول چند سال گذشته به دلیل وابستگی به یک جریان سیاسی خاص، محبوبیت و مطلوبیت خود را برای بخش قابل توجهی از جامعه از دست داده است. متاسفانه وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، جایگزین‌های متعددی، چون شبکه‌های اجتماعی، داغ شدن بازار شایعات و استفاده از رسانه‌های معاند برون مرزی شرایطی را ایجاد می‌کنند که ساماندهی را در درون جامعه، به چالش می‌کشند.

این عضو حزب اتحاد ملت با بیان اینکه فاجعه کرونا به اندازه‌ای است که می‌توان تاریخ کشور را می‌توان به دو بخش پیش و پس از کرونا تقسیم کرد، گفت: امیدوارم با توجه به بحران اخیر، صدا و سیما یک آسیب شناسی از عملکرد خود داشته باشد و آنچه در متن قانون پیش‌بینی شده که باید این رسانه از طریق نمایندگان سه قوه نظارت و حمایت شود و حالتی ملی و فراجناحی داشته باشد. امیدواریم صدا و سیما به این سمت سوق پیدا کند و بتوانیم دوباره اعتماد عمومی را در فضای کشور، شاهد و ناظر باشیم و بتوانیم مدیریت سالم و جامعه را در شرایط بحرانی کشور، ایجاد کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 4 فروردین 1399، کدخبر: 980244 ، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین