پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۷۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
سیدحسن نصرالله گفت: مسئولیت مقابله با کرونا در لبنان تنها برعهده وزارت بهداشت نیست و همه بخش ها و دستگاه‌های دولتی، مردم کشور و هر کسی که در خاک لبنان زندگی می‌کند ازجمله پناه جویان فلسطینی و سوری نیز وظیفه دارد.
شعار سال:سیدحسن نصرالله چندی پیش پس از آنکه برخی رسانه‌های صهیونیستی و سعودی مدعی ابتلای وی به کرونا شده بودند، در مقابل دوربین ظاهر شد و موضع خود را در زمینه مواجهه با ویروس کرونا اعلام کرد. وی خواستار بسیج عمومی و دولتی برای مقابله با آن شد و تأکید کرد که مخالف هرگونه فشار بر فقیران و کاهش درآمد آن‌ها برای تسویه کردن بدهی‌های صندوق بین‌المللی پول است.

دبیرکل حزب‌الله به تبیین وضعیت اجتماعی و سیاسی لبنان پرداخت و خطر کرونا که این کشور و جهان را تهدید می‌کند، با وضعیت جنگی مقایسه کرد. سید مقاومت خواهان به وجود آمدن گسترده‌ترین موج همبستگی ملی، اجتماعی و سیاسی برای مقابله با تهدیدات ناشی از فراگیری ویروس شد و حمایت کامل خود را از دولت در عرصه‌های سیاسی، اخلاقی و حتی مالی اعلام کرد.

سید حسن نصرالله

سید مقاومت لبنان با تأکید بر اینکه تمام ظرفیت‌های حزب‌الله برای جلوگیری از شیوع بیماری بسیج شده است، از بانک‌ها خواست مانند بسیاری از کشور‌های جهان در اوضاع دردناک کنونی دست یاری به سوی دولت و مردم لبنان دراز کنند.
او با بیان اینکه نباید در برابر این دشمن و ویروس تسلیم شد، گفت: گزینه ما در این نبرد مقاومت در برابر دشمنی است که به وبایی جهانی تبدیل شده و نباید در برابر آن از خود تسلیم، نامیدی یا سهل‌انگاری نشان دهیم، زیرا این خطر فقط منحصر به اقتصاد و مدارس نیست و زندگی انسان‌ها و بقای آن‌ها را تهدید می‌کند. در این تقابل چنددستگی پذیرفتنی نیست، کما اینکه در تهدیدات اسرائیلی‌ها نیز پذیرفتنی نبود.

اعلام حمایت مقاومت از وزارت بهداشت لبنان

سیدحسن نصرالله عنوان کرد: مسئولیت مقابله با کرونا در لبنان تنها برعهده وزارت بهداشت نیست و همه بخش‌ها و دستگاه‌های دولتی، مردم کشور و هر کسی که در خاک لبنان زندگی می‌کند ازجمله پناه جویان فلسطینی و سوری نیز وظیفه دارد.

نصرالله با بیان اینکه پیشگیری گزینه خوبی است، از شهروندان لبنانی خواست تا جایی که می‌توانند به دستورالعمل‌های اعلام شده با هدف جلوگیری از کرونا عمل کنند و عنوان کرد: در مقطع کنونی آنچه نیاز داریم همکاری در این نبرد است و ما باید با روحیه اخلاقی به مقابله با «کووید-۱۹» بپردازیم.

سید مقاومت لبنان گفت که وزارت بهداشت لبنان در تعامل با کرونا شفاف و صادق بود و اخباری که درباره کتمان واقعیت و آمار دقیق از سوی حزب‌الله و وزارت بهداشت گفته می‌شود، کذب است و صحت ندارد.

سیدحسن نصرالله از این وزارتخانه خواست به کار خود با روحیه‌ای که تاکنون از خود نشان داده است، ادامه دهد.

ایجاد همبستگی ملی در لبنان

پس از اظهارات سید مقاومت لبنان و درخواست از مردم این کشور برای همبستگی مقابل شیوع ویروس کرونا بود که «محمود الاسمر»، دبیرکل شورای عالی دفاع لبنان در نشست خبری از تصمیم این شورا برای درخواست از دولت در اعلام بسیج عمومی مبارزه با کرونا خبر داد.

وی پس از نشست با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گفت: رئیس جمهور تأکید کرد اوضاع کشور به وضعیت اضطراری مبدل شده است و در زمینه حفاظت از جان شهروندان و افراد مقیم لبنان در برابر ویروس کرونا تسامحی نشان نخواهد داد.

عون گفت که تدابیر جدی و فوق‌العاده برای مبارزه با این بیماری اتخاذ شده است و عنوان کرد که اوضاع لبنان مستلزم اعلام حالت فوق‌العاده بهداشتی و بسیج عمومی در همه مناطق است.

رئیس‌جمهور لبنان تصریح کرد: وحدت ملی همواره سرچشمه قدرت و سپر دفاعی ما بوده است و امروز هم بر پیروزی حتمی بر این بیماری تأکید خواهیم کرد».

آغاز ماموریت ارتش لبنان برای کمک به اجرای طرح دولت درباره مقابله با کرونا

بر همین اساس، فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد ماموریت ارتش از شامگاه شنبه برای اجرای طرح ویژه دولت لبنان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا آغاز شده است.

در این راستا نیرو‌های ارتش در تمام مناطق لبنان در چارچوب اجرای طرح اجرای تصمیمات دولتی در خصوص منع برگزاری تجمعات و بستن هر موسسه و نهادی که مشمول طرح می‌شوند، مستقر شده اند.

شعار سال، با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ ۵ فروردین ۱۳۹۹؛ کد خبر:۴۷۸۳۲۹، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین