پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۱۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
«بهروز بنیادی»عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در رابطه با "فعالیت پزشکان بدون مرز در ایران و حواشی آن" گفت: موضوع سلامت را نباید سیاسی کرد.

شعار سال:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در رابطه با "فعالیت پزشکان بدون مرز در ایران و حواشی آن" گفت: موضوع سلامت را نباید سیاسی کرد.

«بهروز بنیادی»، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم در رابطه با «فعالیت پزشکان بدون مرز در ایران و حواشی آن» گفت: موضوع سلامت را نباید سیاسی کرد. متاسفانه شاهد هستیم در این شرایط بعضی از تریبون ها و رسانه ها سلامت را سیاسی کردند که این سبب بروز آسیب می‌شود. در جهان استفاده از تجربیات یکدیگر در سلامت از گذشته ها مطرح بوده و این، موضوع تازه‌ای نیست. از طرفی همه افرادی که قرار است از کشورهای خارجی برای انجام هر ماموریتی و در حوزه های مختلف به ایران بیایند، دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی و امنیتی آنها را رصد می‌کند کما اینکه این کار بارها انجام شده و با کنترل دقیق مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

او ادامه داد: اگر بخواهیم سیاست پارانوئیدی را در این زمینه در پیش بگیریم نمی‌توانیم با هیچ کشوری تعامل داشته باشیم. این حرف‌ها توان دستگاه های اطلاعاتی کشورمان را زیر سوال می‌برد باید توانمندی‌های خود را به رخ همه جهان بکشیم.

بنیادی مطرح کرد: اجازه دهیم سلامت و ارتباطات پزشکی و علمی مسیر خود را طی کند. بگذاریم درباره حضور و یا عدم حضور افراد مختلف خصوصاً پزشکان بدون مرز، دستگاه‌های اطلاعاتی کشور نظر دهند نباید هر کسی از ظن خود این مسئله را مطرح کند زیرا این پذیرفته نیست و بازخورد بین‌المللی خوبی نخواهد داشت. سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ جهانی از ایران به عنوان یک کشور پیشرو در مبارزه با کرونا یاد می کند و چنین رفتارهایی، شایسته کشورمان نیست.

او در رابطه با پیک دوم بیماری کرونا گفت: ای کاش سخت‌گیری‌های فعلی در همان ابتدای ورود کرونا به کشور اعمال می‌شد. بسیاری از انجمن‌های علمی، نمایندگان مجلس بخصوص کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نخبگان بر این اتفاق نظر بودند تا سخت‌گیری‌ها زودتر صورت گیرد اما خوب اتفاق نیفتاد و با افزایش تعداد بیماران، مواجه شدیم. آمارها نگران‌کننده است با این حال امیدواریم با اعمال قوانین و مصوبات جدید شاهد کاهش گسترش بیماری کرونا باشیم. البته ساختار بهداشت و درمان کشور آمادگی مواجهه با پیک دوم بیماری کرونا را پیدا کرده و امکانات بیشتری فراهم شده است. ولی انچه همه را نگران می کند خستگی و اسیب بیشتر به مدافعین سلامت کشور هست که ممکن است ارایه خدمات کامل به هموطنان میسر نشودالبته سایر دستگاه‌ها و نیروهای نظامی در زمینه پزشکی ورود کردند و امکانات خوبی هم وارد صحنه شده است که جای تقدیر دارد امیدواریم کار به مرحله استفاده از بیمارستان صحرایی و تختهای اضافی که در مراکز غیر استاندارد تدارک دیده شده نرسیم. همه چیز به خود مردم برمی‌گردد. البته مبارزه ما در پیک اول چراغ راهی برای کنترل بحران دوم که سخت‌تر به نظر می رسد، خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:11فروردین1399،کد خبر: 982532،www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
متاسفانه ما اول حرف میزنیم بعد به تبعات حرفمون فکر میکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین