پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
فرهاد ابول نژادیان گفت:اگر سازمان مدیریت به ما کمک کند تا در آزمون‌های استخدامی بعدی بتوانیم از ظرفیت نیروی انسانی بیشتری استفاده کنیم می‌توانیم این مشکل را در درازمدت حل کنیم. اما در حال حاضر با توجه به اینکه حدود ۴۰ روز از ورود کروناویروس به استان گذشته و ممکن است این موضوع ادامه پیدا کند، شاهد خسته شدن پرسنل در همه کشور هستیم.

شعار سال:فرهاد ابول نژادیان در ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس‌جمهور،اظهار کرد: چهارم اسفندماه برای نخستین بار سه مورد مثبت کروناویروس در خوزستان گزارش شد. یکی از این موارد از اندیمشک که ایستگاه قطار قم - اهواز در آنجا وجود دارد بود. دو مورد دیگر نیز از اهواز و هندیجان بودند که سابقه سفر به قم را داشتند.

وی افزود: از دو سه روز قبل از تائید ابتلای این افراد به کورناویروس علائم بالینی این بیماران شبیه به کرونا بود اما در آن زمان نمونه‌های آزمایش به انستیتو پاستور ارسال می‌شد که به همین دلیل چهارم اسفندماه جواب قطعی آزمایش این افراد مشخص شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: آزمایشگاه مرجع در اهواز از ششم اسفندماه آغاز به کار کرد و تاکنون بر روی ۲ هزار و ۹۵۳ نفر آزمایش انجام شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۴۶ آزمایش منفی و ۶۹۴ مورد مثبت بوده است. البته این مواردِ مثبت با احتساب ۲۳ مورد مثبت شب گذشته است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون ۳۱ هزار و ۷۲۷ مورد با علائم تنفسی به بیمارستان‌های خوزستان مراجعه کردند، گفت: تاکنون ۶۹۴ بیمار از این تعداد مبتلا به کروناویروس بودند. همچنین ۴۰۳ بیمار از این تعداد ترخیص شدند. ۷۸ بیمار نیز تا کنون فوت کرده‌اند و در حال حاضر ۱۹۰ نفر در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند.

وی تعداد افراد ثبت‌نام‌شده در طرح غربالگری سامانه سلامت وزارت بهداشت در خوزستان را ۴ میلیون نفر عنوان کرد و خاطرنشان کرد: درمان تک دارویی و دو دارویی برای ۳۳ نفر از این تعداد در منزل آغاز شده و ۲۹۵ نفر برای نمونه‌گیری به بیمارستان‌ها اعزام شدند و پیگیر درمان آنان هستیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در پاسخ به سؤال رئیس‌جمهور در خصوص وجود مشکل یا کمبود خاصی در بخش درمان و همچنین خسته شدن روند کادر درمانی و فشار کاری بر پرستاران و پزشکان، یادآور شد: در استان خوزستان ضریب نسبت پرستار به تخت و سهمیه استخدام آن‌ها از سالیان گذشته کم بود. ضریب پرستار نسبت به تخت در خوزستان ۶۸ صدم است که در بهترین شرایط نسبت پرستار به تخت باید دوبه‌یک تخت باشد.

 

ابول نژادیان ضریب پرستار نسبت به تخت در نورم کشوری را ۱.۱ عنوان کرد و گفت: این مسئله باعث شده تعداد پرستاران ما در بیمارستان‌ها درمجموع کم باشند. اما با لغو عمل‌های غیرضروری و جابه‌جایی‌هایی که انجام شده کادر پرستاری مورد نیاز را تأمین کرده‌ایم. اما در این شرایط کادر پرستاری به‌ویژه در بخش آی‌سی‌یو باید به‌اندازه کافی وجود داشته باشند تا بتوانیم اقدامات خوبی برای بیماران انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز بیان کرد: اگر سازمان مدیریت به ما کمک کند تا در آزمون‌های استخدامی بعدی بتوانیم از ظرفیت نیروی انسانی بیشتری استفاده کنیم می‌توانیم این مشکل را در درازمدت حل کنیم. اما در حال حاضر با توجه به اینکه حدود ۴۰ روز از ورود کروناویروس به استان گذشته و ممکن است این موضوع ادامه پیدا کند، شاهد خسته شدن پرسنل در همه کشور هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا اگر از نظر نیروی انسانی خستگی یا موردی وجود دارد، از نیروهای مسلح کمکی اخذ شده است یا خیر، تأکید کرد: در خوزستان همه بخش‌ها و نیروهای مسلح  به کمک ما آمدند و آمبولانس‌های سپاه پاسداران در اختیار ما قرار گرفته است و بیمارستان صحرایی سپاه  آماده شده تا در صورت نیاز در زندان مرکزی مستقر شوند و اکنون مشکل حادی نداریم که مداخله فوری نیاز داشته باشد.

 

ابول نژادیان در خصوص موضوع ۱۰ هزار نفر استخدامی وزارت بهداشت، گفت: آزمون استخدامی در آبان ماه برگزار شده و وزارت بهداشت ۳۰۵ نیرو برای ما تزریق کرده که ۱۴۰ نفر از این تعداد پرستار بوده‌اند. اما شرایط طولانی‌مدت است و با این عدد هم به ازای هر پرستار یک‌تخت نمی‌رسیم مگر اینکه در آزمون‌های استخدامی سهمیه بیشتری برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شود.

رئیس‌جمهور بیان کرد: استان خوزستان جزو استان‌های حاد کشور نیست و کل موارد مثبت در خوزستان کمتر از ۷۰۰ نفر است و تعداد موارد بستری نیز زیاد نیستند.

وی افزود: اگر خسته شدن نیروی کادر درمانی عام است باید برای این مسئله فکری شود زیرا این سؤال را یکی دومرتبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا از دکتر نمکی کرده‌ام اما وی عنوان کرد مشکلی نداریم.

 

روحانی گفت: از نظر استخدام نیز مجوز ۱۰ هزار استخدامی در اختیار وزارت بهداشت گذاشته‌ایم و در صورت تکمیل این عدد می‌توانیم مجدداً مجوز استخدام را بدهیم و از این نظر مشکلی نداریم.

شعار سال،با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا،تاریخ 12فروردین 1399،کدخبر:892552، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین