پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۵۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در رابطه با بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه خوشحالم که این پرونده به قوه قضاییه ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت.

شعار سال: «فریده اولادقباد»، عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، در رابطه با عملکرد چهار ساله مجلس دهم گفت: مجلس دو رسالت مهم در حوزه قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون دارد. در مجلس دهم لوایح مهمی به تصویب رسید. بی‌انصافی سیاسی نسبت به مجلس دهم صورت گرفت، برخی مجلس دهم را به طور کلی تخریب کردند هر فرد و یا مسئول را می‌توان، مورد انتقاد قرار داد اما باید انتقادمان سازنده باشد تا آن مسئول یا نهاد بتواند در راستای پیشرفت و توسعه و آبادانی کشور گام های مثبتی بردارد.

او ادامه داد: در مجلس دهم لوایح مهمی به تصویب رسید. در حوزه محیط زیست قانون هوای پاک و حمایت از محیط بانان مصوب شد. در رابطه با لوایح چهارگانه هم با وجود مخالفت‌ها و هجمه‌های پیامکی که منبع آن مشخص نشد، مجلس توان خود را برای تصویب این ها به کار گرفت. در حوزه زنان لوایحی را که سال ها در مجلس مسکوت مانده بود را تصویب کردیم مثل لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان و یا لایحه اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی که این بچه‌ها از بی هویتی رنج می بردند و ااین قانون باعث شد که بتوانند به حقوق شهروندی خود دست یابند. طرح مجازات اسیدپاشی هم از دیگر طرح های خوب مجلس دهم بود. برخی از طرح های فراکسیون زنان همچنان در کمیسیون های تخصصی در نوبت بررسی و یا به صورت ملغا است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس مطرح کرد: لایحه برنامه ششم توسعه، یک لایحه بسیار قوی است که باید اجرایی شود. در حوزه زنان حدود ٩٠ درصد از وزرا را دعوت کردیم از آنها خواستیم در کمیته های تخصصی مختلفی که در فراکسیون زنان وجود دارد پاسخگو باشند. در حوزه ورزش برای اولین بار حدود ٢٧ صدم درصد از ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده را جهت توسعه ورزش همگانی هم برای بانوان و هم برای نوجوانان و دانش آموزان روستایی و عشایری مصوب کردیم. در ماده ١٠١ قانون برنامه ششم توسعه، عدالت جنسیتی را گنجانده ایم و با هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری زیرشاخه های عدالت جنسیتی تعیین شد. در ماده ١٠٢ قانون برنامه ششم توسعه در راستای تحکیم بنیان خانواده اقدام کردیم. در ماده ١٠٣ در رابطه با لایحه زنان خانوار با اولویت زنان بی سرپرست و بدسرپرست اقدام کردیم. بند ت ماده ٨٠ قانون برنامه ششم توسعه بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را مطرح می کند. برای کودکان کار و در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی سعی کردیم موفق عمل کنیم. همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان در قانون برنامه ششم را مدنظر قرار دادیم. در حوزه آموزش، اجرای نظام رتبه بندی معلمان را در ماده ۶٣ برنامه ششم توسعه آوردیم. قانون برنامه ششم توسعه لایه‌ای در همه ابعاد و بسیار مفید است. مردم باید لوایح، طرح‌ها و برنامه‌های مجلس دهم را رصد کنند؛ مجلس دهم با شرایط سختی مواجه شد.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه گفت: در آمریکا با رئیس جمهوری مواجه شدیم که از نظر شخصیت غیرقابل پیش بینی بود و از توافق پاریس و پس از آن برجام خارج شد. خیلی از شرکت‌های معتبر دنیا به دلیل خروج ترامپ از برجام و نقض تعهد بین‌الملل از کشور ما خارج شدند.

رئیس فراکسیون زنان در مجلس در رابطه با مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم به راحتی می‌تواند خیلی کارها، انجام دهد و در راستای تامین منافع ملی لوایح را مصوب کند و با سختی هایی که مجلس دهم روبه رو بود، مواجه نیست. مجلس دهم با چالش های زیادی مواجه بود. نمایندگانی که با تندروی خود مجلس را به حاشیه و به چالش کشیدند و اقداماتی از قبیل آتش زدن برجام را در صحن مجلس رقم زدند. احتما شاهد تندروی‌ها در مجلس یازدهم نخواهیم بود زیرا چیزی از عمر دولت باقی نمانده اگر نمایندگان مجلس یازدهم به فکر منافع ملی و مردم هستند، باید با دولت تعامل خوبی داشته باشند چون هدف حفظ منافع ملی و عمومی است. اگر نمایندگان مجلس یازدهم بخواهند عملکرد دولت را زیر سوال ببرند مجلس یازدهم برای دولت چالش آفرین خواهد بود.

رئیس فراکسیون زنان گفت: باید مردم ما را رصد کنند. در برنامه ششم توسعه، کمیسیون آموزش کارهای زیادی کرد. در رابطه با بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه خوشحالم که این پرونده به قوه قضاییه ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت. در رابطه با بحث قبوض آب و برق مدارس، کمیسیون آموزش مصوبه خوبی داشت. حدود 500 میلیارد تومان برای تجهیزات گرمایشی و سرمایشی مدارس از مهندس زنگنه درخواست کردیم. در فراکسیون زنان هم لوایح خوب و مهمی داشتیم. امیدوارم در حوزه زنان و در حوزه های دیگر مردم عملکرد ما را مورد رصد، قرار دهند.

او در پیام نوروزی خود خطاب به مردم گفت: سال ٩٨ را با سیل و زلزله و سقوط هواپیمای اوکراینی پشت سر گذاشتیم. تعدادی از هموطنانمان جان خود را از دست دادند. اتفاقات آبان ماه و شهادت سردار سلیمانی هم از اتفاقات تلخ سال ٩٨ بود. شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم. کرونا بحرانی است که بیش از ١٨٠ کشور دنیا را درگیر کرده است و تعدادی از مردم عزیزان خود را از دست دادند. سال ٩٨ سال پر فراز و نشیبی بود و از نظر بحث معیشتی هم مردم در تنگنا بودند. با تشکر از کادر درمان و پزشکان امیدوارم که در سال ٩٩ با اتحاد ملی و همدلی، این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم و از این پیچ تاریخی حساس، عبور کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ 13 فروردین 99، کد مطلب: 982793: www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
0
باید دید در قوه قضاییه چقدر محکم و سریع با این پرونده برخورد میکنن و کی پول فرهنگیان برمی گرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین