پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰
سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس جمهوری ونزوئلا و مقامات بلندپایه این کشور گفت: چین قاطعانه با تحریم یکجانبه و غیرقانونی کشورها مخالف است و از آمریکا می‌خواهد دخالت در امور داخلی ونزوئلا را متوقف کند.
شعارسال: سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا علیه رئیس جمهوری ونزوئلا و مقامات بلندپایه این کشور گفت: چین قاطعانه با تحریم یکجانبه و غیرقانونی کشورها مخالف است و از آمریکا می‌خواهد دخالت در امور داخلی ونزوئلا را متوقف کند.
 
به گزارش ایرنا «هوا چون یینگ» روز دوشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن افزود: ونزوئلا یک کشور مستقل است و چین همواره مخالف تجاوز به حق حاکمیت، دخالت در امور داخلی و تحریم یکجانبه و غیرقانونی علیه آن کشور بوده است.
 
وی افزود: دولت چین تصمیم گرفته است برای کمک به ونزوئلا در مقابله با کرونا گروهی از کارشناسان پزشکی خود را به آن کشور اعزام کند که امروز دوشنبه به ونزوئلا خواهند رسید.
 
این دیپلمات چینی در بخش دیگری از سخنانش درباره واکنش برخی کشورها به مسأله کیفیت کالاهای ساخت چین در زمینه مقابله کرونا گفت: با مسائل مربوط به این موضوع باید واقع بینانه برخورد شود و نباید سیاسی بازی در آورد.
 
در روزهای اخیر چند کشور از جمله اسلواکی، فیلیپین و هلند اعلام کردند کالاهای پزشکی که از چین خریده‌اند از نظر کیفیت مشکل داشته‌اند.
 
هوا با اشاره به اینکه سفارت خانه‌های چین در این کشورها در اولین فرصت موضوع را بررسی کرده و به آن پاسخ خواهند دادند گفت: در حال حاضر کشورهای زیادی خواستار خرید کالاهای پزشکی از چین هستند.
 
این سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین گفت: شرکت‌های چین شبانه روز در حال تولید هستند و هدف آن‌ها فراهم کردن کالاها برای کشورهای دیگر در مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از سلامت مردم است کمک‌های چین صمیمانه است.
 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری ایرنا   ،تاریخ انتشار:   11 فروردین    1399،کدخبر:83733484  ، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین