پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۹۴۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
در پی انتشار شایعه رسانه‌های معاند خبری مبنی بر واردات داروی ضدکرونایی با نام favipiravir (فاویپیراویر) برای درمان مسوولان مبتلا به این ویروس در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، بنابراین مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری این خبر را تکذیب کردند.

شعار سال :بیماری کرونا ممکن است هر فردی را مبتلا کند و شخصیت اجتماعی برایش فرقی ندارد، اما در پی انتشار شایعه رسانه‌های معاند خبری مبنی بر واردات داروی ضدکرونایی با نام favipiravir (فاویپیراویر) برای درمان مسوولان مبتلا به این ویروس در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت، بنابراین مسوولان بیمارستان مسیح دانشوری این خبر را تکذیب کردند.

بی‌شک‌ کرونا، ویروسی است که هر فردی را مبتلا می کند؛ کما اینکه بعد از ورود به ایران هم افراد زیادی از جمله نمایندگان و وزرا و... را مبتلا کرد. از آنجاییکه تا کنون برای درمان این بیماری داروی خاصی ساخته نشده است و تنها با رعایت اصول بهداشتی می توان از بروز به آن پیشگیری کرد، برخی از کانال های مجازی خبری را انتشار دادند و مدعی شدند که داروی ضد کرونای favipiravir وارد کشور شده و عمدتا برای مسئولان از جمله برای مداوای علی‌اکبر ولایتی مورد استفاده قرار گرفته و پاسخ‌دهی مطلوبی نیز داشته است و این درحالی است که طبق گفته پزشکان هنوز هیچ دارو شناخته شده‌ای در کشور و در جهان برای درمان ویروس کرونا وجود ندارد.

پاسخ به شایعه: با پیگیری های صورت گرفته برخی رسانه های معتبر از بیمارستان مسیح دانشوری، هرگونه اخبار منتشره در خصوص دارو توسط بیمارستان مسیح دانشوری و ریاست این بیمارستان کذب است و این بیمارستان هیچ گونه دارویی برای مسوولان اختصاص نداده است. پرسنل زحمتکش و از جان گذشته بیمارستان مسیح دانشوری همچون گذشته در حال خدمت رسانی به همه مردم هستند و هیچ گونه تفاوتی میان مردم و مسوولان قائل نیستند و از رسانه ها خواستارند در شرایط کنونی که کادر درمانی کشور نیاز به آرامش دارند از انتشار اخبار نادرست و گمانه زنی ها خودداری کنند تا خدمات رسانی این قشر زحمتکش به حاشیه نرود.

واکنش به خبر واردات داروی ضد کرونا برای مسئولان کشور

منبع فضای مجازی

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری،تاریخ انتشار:15فروردین1399،کد خبر: 497265،www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین