پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۲۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته درباره بیماری کووید ۱۹ در کشور تا روز ۲۷ فروردین ماه، در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۵ استان دیگر به نظر می‌رسد موج جدید اپیدمی کرونا آغاز شده است؛ این درحالی است که باید مدنظر داشت یک استان می‌تواند چندین اپیدمی متوالی و چندین پیک منحنی را تجربه کند.

شعار سال: برای ارزیابی روند گسترش بیماری کووید۱۹ در استان‌های مختلف کشور از تحلیل روند تغییرات اتفاق افتاده برای موارد ابتلا و مرگ گزارش شده روزانه استفاده شد. برای محاسبه روند تغییرات ابتلا و مرگ در ۵ روز اخیر، ابتدا متوسط سه روزه تعداد گزارش ابتلا و مرگ هر روز با میانگین گرفتن از داده‌ای همان روز، روز قبل و روز بعد محاسبه شد. سپس میزان افزایش هر روز نسبت به روز قبل محاسبه شد. در نهایت، تغییر روند ابتلا و مرگ آخر با میانگین گرفتن از اعداد به دست آمده برای روز‌های آخر محاسبه شد. برای تحلیل بهتر، شاخص‌های ۵ روز آخر وارد آنالیز شد. برای تحلیل احتمالی وضعیت منحنی اپیدمی مواردی مدنظر قرار گرفت.

در مواردی که هر دو شاخص تغییر روند ابتلا و مرگ در سه روز اخیر روند افزایشی داشت، منحنی اپیدمی احتمالاً روند افزایشی دارد. در مواردی هم که شاخص تغییر روند ابتلا نزولی، ولی شاخص تغییر روند مرگ صعودی بود، احتمالاً اخیراً پیک اول اپیدمی رد شده است. همچنین در مواردی که هر دو شاخص تغییر روند ابتلا و مرگ در سه روز اخیر روند نزولی داشت، منحنی اپیدمی احتمالاً روند نزولی دارد. از سوی دیگر در مواردی که تغییرات ناهمگن شاخص‌های روند ابتلا و مرگ و میر تغییرات بیش از حد انتظار هر کدام از داده‌های ابتلا و مرگ دیده شد، رفتار ناسازگار داده‌ها وجود دارد و تحلیل بهتر را در روز‌های بعد و با داده‌های درست‌تر می‌توان ارائه داد.

در مورد شش استان تهران، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، گیلان و مازندران به نظر می‌رسد موج جدید اپیدمی شروع شده است. به نظر می‌رسد پنج استان اصفهان، ایلام، خراسان جنوبی، همدان و خراسان رضوی اخیراً پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند. چهار استان مرکزی، قم، آذربایجان غربی و کرمان روند نزولی را نشان می‌دهد. در مورد ۱۴ استان البرز، سمنان، یزد، قزوین، زنجان، اردبیل، لرستان، خراسان شمالی، گلستان، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان ناسازگاری داده‌ها اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نشان نمی‌دهد. باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین اپیدمی متوالی و چندین پیک منحنی را تجربه کند.

بر اساس اعلام گزارش منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، ایران رتبه هشتم ابتلا به کروناویروس را به خود اختصاص می‌دهد و بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت تا ۲۸ فروردین ماه ۷۷ هزار و ۹۹۵ نفر در کشور به کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۴ هزار و ۸۶۹ نفر جان خود را از دست داده و ۵۲ هزار و ۲۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیشترین شناسایی موارد قطعی ابتلا به این بیماری در روز ۱۱ فروردین ماه بوده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا در بیست و هشتمین روز از فروردین ماه ۹۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۲ نفر اعلام کرد.

پرویز یزدان پناه گفت: از ۴۲۹ مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه‌های تهران، شیراز و یاسوج؛ ۱۲ مورد مثبت گزارش شده است.



او اظهار کرد: از شمار مبتلایان جدید استان ۷ نفر شهرستان بویراحمد،۲ نفر باشت، یک نفر کهگیلویه، یک نفر دنا و یک نفر لنده است.


یزدان پناه افزود: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به ۳۲۵ بیمار رسید.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری پانا ، تاریخ انتشار 28  فروردین    99، کد خبر:   1036877، www.pana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
0
0
اصلا خبر های خوبی در زمینه کرونا از استان ها نمیشنویم و این تو اینده میتونه باعث از دست رفتن عزیزان بسیار زیادی در ایران میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین