پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۳۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
سه پزشک مشهدی که فردی به نام عباس تبریزیان، مدعی طب اسلامی از آنها به جرم اهانت در فضای مجازی شکایت کرده بود با حکم قطعی دادگاه تبرئه شدند.

شعار سال: رییس سازمان نظام پزشکی مشهد روز چهارشنبه گفت: براساس حکم صادره در شعبه یک دادگاه تجدید نظر خراسان رضوی این سه پزشک از اتهام "افترا" در این پرونده تبرئه شدند.
دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: نظام پزشکی مشهد پس از اطلاع از محکومیت چند نفر از پزشکان مشهدی به جرم توهین به فردی به نام عباس تبریزیان، برای آنان وکیل استخدام کرد و در همه مراحل پرونده، دفاع و حمایت‌های لازم را انجام داد.
وی ادامه داد: پیش از این حکم صادره از سوی دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت سه پزشک به تحمل ۶۰ ضربه شلاق تعزیری اواخر سال گذشته به صورت غیر قانونی منتشر شده بود که در مرحله تجدیدنظر خواهی این پزشکان تبرئه شدند.
شکایت از پزشکان مشهدی مرتبط با کامنت یا اظهارنظر کتبی آنان در فضای مجازی در واکنش به خبر کشف سه سوله تولید، بسته‌بندی و انبار دارو متعلق به عباس تبریزیان در دی ماه ۱۳۹۷ است.
مداخلات درمانی عباس تبریزیان در حوزه سلامت و درمان با گزاره‌های ادعایی وی مبنی بر اینکه "همه بیماری‌ها با طب اسلامی قابل درمان هستند. طب مدرن عوارض بسیار برای انسان دارد و برای ترویج طب اسلامی تربیت نیروی انسانی طلبه، تولید و ساخت دارو‌های شفابخش پیگیری می‌شود" با عنوان "طب اسلامی" در حالی از سال ۱۳۹۶ در مشهد آغاز شده که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت جمهوری اسلامی ایران و مسوولان مختلف این مجموعه تاکنون بار‌ها بطور صریح اعلام کرده‌اند موضوعی تحت عنوان "طب اسلامی" وجود قانونی و حجیت علمی ندارد بلکه آنچه در این حوزه با تایید و نظارت مراجع رسمی دولتی و علمی در چارچوب فعالیت‌های آکادمیک و دانشگاهی و در چارچوب موازین علمی پیگیری می‌شود "طب مکمل" در قالب طب سنتی و ایرانی است.
بهمن ماه ۹۸ نیز فیلمی کوتاه از به آتش کشیدن کتاب "هاریسون" یکی از معتبرترین کتاب‌های پزشکی جهان توسط عباس تبریزیان ملبس به لباس روحانیت و طرفداران وی در مراسمی با نام "بخور مریم" در فضای مجازی منتشر شد که در داخل و خارج ایران بازتاب وسیعی داشت و با واکنش تند جامعه پزشکی، روحانیان و مسوولان وزارت بهداشت روبرو شد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، تاریخ انتشار 3  اردیبهشت    99، کد خبر:    83761292، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین