پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۲۴۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت از کاهش بیش از ۵۰ درصدی موارد بستری و کاهش حدود ۷۰ درصدی مرگ ناشی از کرونا در کشور خبر داد.

شعار سال:معاون کل وزیر بهداشت از کاهش بیش از ۵۰ درصدی موارد بستری و کاهش حدود ۷۰ درصدی مرگ ناشی از کرونا در کشور خبر داد.

ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اظهار داشت: نسبت به وضعیت اوج کرونا در کشور بیش از ۵۰ درصد موارد بستری و حدود ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در اکثر استان‌ها روند نزولی بیماری کرونا مشاهده می‌شود و این نتیجه اقدامات موثر مردم و دولت بوده است.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه در اکثر استانها روند نزولی بیماری مشاهده می شود، گفت: تاکید می کنم در این شرایط که فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و تدریجی که انجام می‌گیرد هرگونه تخلف می تواند عوارض شدید و جبران ناپذیر داشته باشد.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا کشف واکسن و دارو در اکثر کشورهای جهان دو تا 3 طغیان در یکسال اخیر داشته باشیم و مردم باید به شعار درخانه بمانیم و پرهیز از تردد غیر ضروری وفادار بمانند.

حریرچی با اشاره به اینکه قبل از وقوع کرونا در کشور، مردم به طور متوسط روزانه 2 میلیون و 350 هزار بار در روز به مراکز درمانی دولتی و خصوصی شامل مطب، داروخانه و آزمایشگاه مراجعه می کردند، افزود: در 2 ماه اخیر به طور قابل توجهی این مراجعه کاهش یافته است.

حریرچی یادآور شد: سالانه نزدیک به نزدیک به 15 میلیون بار واکسن به کودکان و افراد بالغ ارائه می شود، و هرگونه کاهش در واکسیناسیون می تواند عوارض جبران ناپذیر ی دارد و مثل بیماری های گزاز، دیفتری و فلج اطفال .

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون و چند هزار بارداری در کشور داریم و سال گذشته یک میلیون و 200 هزار بارداری موفق داشتیم و مادران باردار نیاز به مراقبت های لازم دارند و حتما باید مراجعه کنند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ داروی اختصاصی برای کرونا کشف و ساخته نشده و داروهایی که مصرف می‌شوند اثر کم، متوسط یا بی اثر هستند و راهنمای بالینی که منتشر می شود مبتنی بر شواهد معتبر و روز دنیا هستند.

حریرچی متذکر شد: هشدار می‌دهم هر دارویی که خارج از بیمارستان تهیه شود یا کاملا قاچاق بوده یا اعتمادی به سالم بودن آن نیست.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی مشرق،تاریخ انتشار:6اردیبهشت1399،کد خبر:1065699،www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
این رو از طریق آماری میگید که بر اثر کرونا دارن میمیرن ولی ثبت می کنید بیماری تنفسی
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
0
0
لعنت بر دروغگو ؟ و آمار سازان بیسوا د ؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین