پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب گفت: در سال جاری پروانه 3 حزب جمهوریت اسلامی، حزب سفیران انقلاب اسلامی و حزب همدلی مردم تحول خواه در سطح ملی صادر شد.
شعارسالدبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب گفت: در سال جاری پروانه 3 حزب جمهوریت اسلامی، حزب سفیران انقلاب اسلامی و حزب همدلی مردم تحول خواه در سطح ملی صادر شد.
 
 حمید ملانوری، مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب در اولین نشست خبری خود در سال 99 ضمن تبریک اعیاد و گرامیداشت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در جلسه احزاب که امروز (چهارشنبه) در سال 99 برگزار شد گزارشی از اقدامات کمیسیون ماده 10 احزاب در سال 98 تشریح شد. 16 جلسه در سال گذشته در کمیسیون ماده 10 احزاب برگزار کردیم که در این جلسات 252 مصوبه داشتیم. 214 مصوبه مربوط به احزاب و گروه های سیاسی و 38 مصوبه نیز مربوط به تشکل های اقلیت های دینی بود.
 
او افزود: همچنین 49 کنگره حزبی برگزار شد که همکاران کمیسیون ماده 10 احزاب در برگزاری آن همکاری کردند. در سال گذشته تاسیس 98 شعبه حزبی در مراکز استانها را داشتیم ک به استناد  قانون، صلاحیت مسئولین آن در کمیسیون مطرح و تایید شد و به استان‌ها اعلام شد که شعب استانی را فعال کنند. تاکنون تاسیس هیچ شعب استانی نداشتیم. همچنین مجموعه 1066 دفتر فرعی احزاب در شهرستانهای کشور فعال شد که 570 دفتر طی یک سال گذشته راه اندازی شد. در سال گذشته 11 حزب تاسیس شد و در کمیسیون ماده 10 احزاب مورد بررسی و موافقت قرار گرفت. همچنین چهار پروانه حزبی تا پایان سال گذشته صادر شد.
 
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب ادامه داد: صدور پروانه ۳ حزب جمهوریت ایران اسلامی، سفیران انقلاب اسلامی و همدلی مردم تحول خواه نیز به امسال موکول شد که در ابتدای سال جاری مجوز فعالیت ملی آنها صادر شد و پروانه های آنها در فروردین ماه به امضای وزیر کشور رسید. یکی دیگر از کارهای کمیسیون، تبلیغ و ترویج به بحث تشکیل جبهه‌های حزبی بود که پیگیری‌های بسیاری در این باره صورت گرفت. برای اینکه احزاب کشور با مجموعه بزرگتری، فعالیت خود را انجام دهند، سعی کردیم که احزاب را به سمت تشکیل جبهه ها ترغیب کنیم. خوشبختانه شاهد بودیم که در سال قبل با توجه به برگزاری انتخابات اسفند، ۱۳ جبهه حزبی جدید شکل گرفت. در حالی که قبلا فقط یک جبهه حزبی داشتیم. از این رو در حال حاضر مجموعا 14 جبهه حزبی داریم.
 
او با بیان اینکه در سال ۹۸، ۱۱.۷ درصد در برگزاری جلسات رشد داشتیم، اضافه کرد: ۱۱۵.۳ در زمینه مصوبات، در زمینه صدور مجوز برگزاری کنگره ها و مجامع حزبی ۱۶.۳ درصد، در حوزه تاسیس دفاتر حزبی در شهرستانها  ۱۱۲ درصد، در صدور مجوز حزب ۳۷.۵درصد رشد داشته ایم. همچنین در زمینه تاسیس شعب استانی از 0 به 96 شعبه رسیدیم.
 
ملانوری با اشاره به اینکه قبلا پروانه 116 حزب صادر شده بود، بیان کرد: باصدور ‌پروانه های جدید، اکنون 118 حزب دارای پروانه فعالیت از کمیسیون ماده 10 احزاب هستند. یکی از احزاب، حزب همدلی مردم تحولخواه بود که در سطح استانی فعالیت می کرد که در حال حاضر به احزاب ملی اضافه شد. از 118 حزب، 31 حزب استانی و 87 حزب در سطح ملی فعالیت می‌کنند.
 
او با بیان اینکه خارج از بحث کمیسیون ماده 10 احزاب، تلاش کردیم ساختار کمیسیون ماده 10 احزاب را تقویت کنیم، تصریح کرد:  با هماهنگی هایی که با سازمان امور استخدامی داشتیم سه پست دیگر به این کمیسیون افزوده شد که در حال حاضر مجموعا 8 پست به خدمات خود به احزاب ادامه می‌دهند.
 
مدیر کل دفتر امور سیاسی وزارت کشور عنوان کرد: در اولین جلسه امسال، درخواست تاسیس حزب جمعیت گام دوم انقلاب اسلامی داشتیم که با توجه به اساسنامه آن، موضوع بررسی آن به جلسه بعدی موکول شد. همچنین امروز گزارش برگزاری مجمع عمومی انجمن اسلامی معلمان ایران با موضوع اساسنامه و مرام نامه ارائه شد که گزارش مربوطه با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت.  گزارش برگزاری مجمع عمومی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با موضوع اساسنامه و مرام نامه حزب در جلسه  ارائه شد که  موضوع اساسنامه و مرام نامه با اصلاحاتی مورد تصویب قرار گرفت و موضوع صلاحیت اعضای شورای مرکزی برای بررسی های بیشتر به جلسات بعدی موکول شد. موضوع صدور پروانه حزب جمعیت یاران انقلاب اسلامی از دیگر دستورکارهای امروز بود که اساسنامه و مرام نامه حزب با اصلاحاتی تصویب شد اما صدور پروانه فعالیت برای بررسی نهایی صلاحیت اعضای شورای مرکزی به جلسات بعدی موکول شد.
 
حمیدملانوری با تاکید بر  اینکه احزاب ملی می‌توانند در مراکز استانها شعبه ایجاد کنند و احزاب استانی می‌توانند فقط در شهرستانها دفتر راه اندازی کنند، یادآور شد: صلاحیت مسئولان شعب استانی حتما باید در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب بررسی شود اما درباره دفاتر احزاب، نیازی به بررسی صلاحیت مسئولان دفاتر در این کمیسیون نیست؛ در همین راستا در جلسه امروز صلاحیت مسئولان شعب برخی احزاب بررسی شد.
 
او اشاره کرد: در جلسه امروز کمیسیون، در هرمزگان، صلاحیت مسئول شعبه حزب خانه پرستار تایید شد. همچنین در استان فارس صلاحیت هر سه مسئول شعب احزاب سازمان معلمان ایران، انجمن اسلامی مهندسان ایران و انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه هانیز مورد تایید قرار گرفت. در استان تهران صلاحیت مسئولین احزاب ثقلین و وحدت و همکاری ملی مورد تایید قرار گرفت که می‌توانند شعب خود را تاسیس کنند.
 
ملانوری افزود: در استان چهارمحال بختیاری صلاحیت مسئول حزب اعتماد ملی، در استان بوشهر صلاحیت مسئولین احزاب جامعه جوانان متحد اسلامی و جامعه اسلامی فرهنگیان، در استان قم صلاحیت مسئولان احزاب همبستگی ایران اسلامی و کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در استان گلستان صلاحیت مسئول حزب سازمان معلمان ایران و در استان سیستان و بلوچستان صلاحیت مسئولین احزاب موتلفه اسلامی، توسعه و عدالت ایران اسلامی، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، مجمع نیروهای خط امام(ره)، جامعه اسلامی مهندسین، مجمع اسلامی کارکنان بانکها، جامعه اسلامی کارمندان بررسی و تائید شد.
 
او همچنین درباره وضعیت برگزاری مجامع عمومی احزاب در شرایط شیوع کرونا در کشور، با تاکید بر اینکه در کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب تاکیدات و دستورالعمل های اعلامی ستاد ملی کرونا مورد توجه ویژه قرار دارد، اظهار کرد: تا امروز  از احزاب و تشکل‌های سیاسی که تقاضاهایی را برای صدور مجوز جهت برگزاری مجامع خود داشتند، درخواست کردیم که برگزاری این جلسات را به تاخیر بیاندازند. همچنین در حال بررسی هستیم که ببینیم چگونه می توان این جلسات را برگزار کرد تا این جلسات با تاخیر طولانی برگزار نشود.
 
دبیر کمیسیون ماده 10 در پایان ضمن اشاره به درگذشت تعدادی از فعالین حزبی گفت: در روزهای گذشته آقایان راه چمنی دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی ایران اسلامی، میرمحمدی دبیرکل حزب تمدن اسلامی، شیخ الاسلام عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین و خانم فاطمه رهبر عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به رحمت خدا رفتند و از جمع جامعه حزبی کشور خارج شدند که همه منشأ خدمات بزرگی در حوزه فعالیتهای حزبی و سیاسی در کشور بودند و برای همه این درگذشتگان نیز رحمت واسعه الهی را مسئلت داریم.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری برنا   ،تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت   1399،کدخبر: 995164،www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین