پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۸۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
یک دیپلمات سابق گفت: بیرون بردن نیرو‌ها و تجهیزات از خاک عربستان هیچ گونه علامتی از این که ترامپ بخواهد، پشت عربستان را خالی کند، به شمار نمی‌رود.

شعار سال: روزنامه «وال استریت ژورنال» طی گزارشی افشا کرد که آمریکا قصد دارد، ۴ سامانه دفاع موشکی پاتریوت و همه پرسنل این سامانه‌ها را از میادین نفتی عربستان خارج کند.
«نصرت‌الله تاجیک»، سفیر سابق ایران در اردن، در این باره گفت:، چون ترامپ قول داده و می‌خواهد به رأی دهندگانش نشان دهد که وفادار است، به دنبال این است که تا جایی که می‌تواند، از طریق برگرداندن نیروهایش به آمریکا یا کم کردن و برگرداندن تجهیزات آمریکایی، هزینه‌ها را کم کند، اما اینکه این را علامتی بدانیم که بخواهد دفاعش را از عربستان بردارد یا خیر، این بعید است.
دیپلمات سابق کشورمان با اشاره به نقش پایه نظامی بودن عربستان برای آمریکا در معادلات منطقه افزود: در واقع عربستان از هم پیمانان اصلی آمریکا است و این کشور خودش را متعهد به حمایت از عربستان می‌داند. همچنین تحلیل آمریکایی‌ها این است که عربستان مورد حمله یا تهدید مستقیم ایران نیست بنابراین اگر واقعا این یک تحلیل واقعی باشد و بر اساس آن عمل کنند و اجازه بدهند کشور‌های منطقه مشکلاتشان را حل کنند، این قدم بسیار خوبی است.
تاجیک ضمن تاکید بر بُعد اقتصادی خروج نظامیان آمریکا از عربستان تصریح کرد: در حقیقت ترامپ بعد از اشتباهاتش در مورد کرونا، با این حرکت می‌خواهد یک بازسازی از چهره خودش داشته باشد؛ بنابراین بیرون بردن نیرو‌ها و تجهیزات از خاک عربستان، هیچ گونه علامتی از این که ترامپ بخواهد پشت عربستان را خالی کند، به شمار نمی‌رود کمااینکه با این اقدام آمریکا، تصور کنیم عربستان تنها شده و بخواهیم اقدامی را انجام بدهیم، تلقی درستی نیست و نباید چنین تلقی و اشتباه محاسباتی را داشته باشیم.
سفیر سابق ایران در اردن ادامه داد: آمریکایی‌ها عربستان را به عنوان یکی از مهم‌ترین هم‌پیمانان خود هم از جهت موقعیت سوق الجیشی این کشور در منطقه، هم از جهت مسائل نفت محسوب می‌کنند. همچنین نفوذ عربستان در دنیای عرب و جهان اسلام، این کشور را به وزنه مهمی برای آمریکایی‌ها تبدیل کرده است.
تاجیک با اشاره به تلاش ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکا از سوریه اظهار کرد: ترامپ حدود ۶ ماه پیش هم گفت می‌خواهم، نیروهایم را از سوریه بیرون ببرم و تعدادی را هم برد، اما تعدادی را دوباره برگرداند؛ لذا اینگونه خبر‌ها را تا زمانی که اجرا نشود، نمی‌شود خیلی روی آن حساب باز کرد.
این دیپلمات سابق کشورمان در پایان تشریح کرد: در مجموع اگر هم جابجایی باشد، با هدف کاهش هزینه، فروش تسیلحات بیشتر است. منظور از فروش تسلیحات این است که خود سعودی‌ها این تسلیحات را بخرند و امنیت خودشان را بر عهده بگیرند که این هم در راستای یکی از شعار‌های ترامپ بود که کشور‌های خاورمیانه، باید هزینه امنیت خودشان را پرداخت کنند.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، کدخبر: 1001361، تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1399، www.bornanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
ترامپ باز پول گرفته داره حال میده به بن سلمان باز شارژ نشه یادش میره باید ازش حمایت کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین