پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۶۸۴۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: نبود زیرساخت‌های لازم و محدودیت‌های زیست محیطی و قانونی واگذاری محدوده‌های معدنی، مهم‌ترین مانع و مشکل توسعه معادن استان است.

شعار سال: علی تشنه دل در حاشیه بازدید از معادن جنوب سمنان افزود: منابع معدنی استان به عنوان سرمایه‌های ملی، نقش اساسی در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی دارد.
وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه، بهره برداری بهینه از این منابع معدنی از ضرورت‌ها است و لازمه تحقق این امر، توجه ویژه به راهکار‌های کارشناسی برای توسعه معادن است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و افزایش سهم ارزش افزوده فرآورده‌های معدنی از جمله راهکار‌های توسعه معادن است.
تشنه دل، تکمیل فعالیت‌های اکتشافی، توسعه و تجهیز معادن بزرگ و بهره برداری بهینه از این ذخایر معدنی را از مهمترین راهکار‌های توسعه معادن برشمرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز معادن و اتخاذ سیاست‌های مناسب حمایتی از ملزومات توسعه در بخش معدن استان سمنان است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: کمبود اعتبارات، وجود مشکلات مربوط به محدودیت منابع طبیعی، محیط زیست، محدودیت‌های قانونی موجود در زمینه واگذاری محدوده‌های معدنی، وجود نداشتن زیرساخت‌های مناسب در مناطق جنوبی استان سمنان با توجه به تمرکز معادن فلزی در این منطقه، از مهمترین مسایل و مشکلات این بخش است.
استان سمنان بیش از ۶۲۰ معدن با ۴۲ نوع ماده معدنی شناخته شده، دارد و سالانه بالغ بر ۲۲ میلیون تن مواد معدنی استخراج می‌شود که ذخیره قطعی معادن این استان حدود ۶۰۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی آن‌ها حدود یک میلیارد تن است.
استان سمنان دارای رتبه اول از نظر تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم تولید سولفات سدیم و رتبه سوم تولید زغال سنگ و کرومیت در کشور است.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی می متالز، کدخبر: ر، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399، www.me-metals.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
0
0
به نظرمن که ارزش نداره بخوایم با حذف معادن و منابع زیست محیطی معادن دیکری رو بازگشایی کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
اتفاقا خود ارزشه دوست من! نمیشه با این نظرات غیر کارشناسی اینده معدن استان و رویاهامون رو ازمون بگیرید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین