پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۷
تصمیم جدید امنیتی چین برای هنگ کنگ باعث خشم و ناراحتی مردم این منطقه شده است.به نظر می‌رسد این موضوع باعث بروز دور جدیدی از اختلاف میان چین و آمریکا هم خواهد شد.

شعارسال:تصمیم جدید امنیتی چین برای هنگ کنگ باعث خشم و ناراحتی مردم این منطقه شده است.
 
به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین اعلام کرد به زودی وضعیت ملی امنیتی را بر هنگ کنگ نیز اعمال خواهد کرد. با مخابره این خبر، موجی از خشم مردم این منطقه اقتصادی مستقل را فرا گرفت به طوریکه فعالان آزادیخواه این منطقه از مردم خواستند امروز جمعه به خیابان‌ها بریزند.
 
هیچ مجوزی برای این تظاهرات داده نشده اما انتظار می‌رود صدها هزار نفر در مرکز هنگ کنگ در اعتراض به این تصمیم پکن تجمع کنند. مردم این منطقه نگران هستند اعمال قوانین ملی چین در حوزه امنیت بر اقتصاد و زندگی آنها تاثیر منفی بگذارد. به نظر می‌رسد تصمیم جدید پکن هنگ کنگ را پس از یک دوره آرامش نسبی، وارد ناآرامی و اعتراضات کند.
 
گفتنی است مردم هنگ کنگ خواستار آزادی و دمکراسی هستند؛ موضوعی که چین آن را قبول نمی‌کند. چین درحالی قصد دارد به بهانه امنیت ملی، قوانین داخلی خود را بر هنگ کنگ و ماکائو اعمال کند که تلاش قبلی این کشور در سال ۲۰۰۳ در همین مورد، به شکست انجامید و باعث بروز تنش در هنگ کنگ شد. به نظر می‌رسد این موضوع باعث بروز دور جدیدی از اختلاف میان چین و آمریکا هم خواهد شد. واشنگتن همواره مدعی حمایت از دمکراسی‌خواهان در هنگ کنگ بوده است.
 
 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری شفقنا  ،تاریخ انتشار:  2 خرداد 1399،کدخبر: 946259 ،www.fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین