پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۳۴۱
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وظیفه دولت‌های اسلامی به اقتضاء مبانی اسلام و ارزش‌های اسلامی و همچنین آرمان‌های ملت‌های مسلمان و انتظاراتی که ملت‌های مسلمان از حکومت‌های اسلامی دارند حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهونیستی و پیگیری اهداف ملت مقاوم فلسطین در مناسبات بین‌المللی و ارتباط با سایر کشورها و مطالبه گری از مجامع جهانی و گوشزد کردن این مسائل به مقامات کشورهای طرف تجارت آنان است.

شعار سال:حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در پاسخ به این پرسش که وظیفه کشورهای مسلمان در برابر سیاست استکبار و صهیونیسم مبنی بر کمرنگ کردن مسأله‌ فلسطین در ذهنیت جوامع مسلمان و به سمت فراموشی راندن آن چیست؟ اظهار کرد: وظیفه دولت‌های اسلامی به اقتضاء مبانی اسلام و ارزش‌های اسلامی و همچنین آرمان‌های ملت‌های مسلمان و انتظاراتی که ملت‌های مسلمان  از حکومت‌های اسلامی دارند حمایت از ملت فلسطین و مبارزه با رژیم صهونیستی و پیگیری اهداف ملت مقاوم فلسطین در مناسبات بین‌المللی و ارتباط با سایر کشورها و مطالبه گری از مجامع جهانی و گوشزد کردن این مسائل به مقامات کشورهای طرف تجارت آنان است.

وی ادامه داد: همه دولت‌های اسلامی باید عزم خود را در حمایت همه جانبه از مردم فلسطین جزم کنند. بخشی از این حمایت جنبه سیاسی، بخشی جنبه تبلیغاتی و بخشی جنبه اقدام عملی به معنای برداشتن گام‌هایی برای تحت فشار قراردادن رژیم صهیونیستی است. به طور مثال از میدان دادن به شرکت‌های صهیونیستی باید بپرهیزند و با تحریم آنان  قطع همکاری خود را اعلام کنند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا شعار «دفاع از حقوق کودک و زن»  سازمان ملل  و نهادهای به اصطلاح حقوق بشری شامل کودکان و زنان مظلوم یمن و فلسطین نمی‌شود، گفت: بسیار روشن است که شعار حمایت از زنان و کودکان که شعار حقوق بشری است و در مجامع بین‌المللی مثل سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر بسیار مطرح می‌شود با تبعیض دنبال می‌شود. ما شاهد هستیم بیش از هفتاد سال از عمر اشغال فلسطین  می‌گذرد و پنج سال است که مردم یمن مخصوصا زنان و کودکان  تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته‌اند. بسیاری از آنان به شهادت رسیده‌انند. بسیاری از آنان از نظر مواد غذایی و امکانات دچار مشکلات کشنده هستند اما صدای حمایتی از سوی مجامع بین‌المللی شنیده نمی‌شود.

وی افزود: این مجامع در حالی  که مدعی واقعی بودن مواضع خود هستند، نباید در این صحنه‌ها غایب باشند؛ بلکه باید در مبارزه با صهیونیسم، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی پیش‌تاز باشند .

وی در بخش پایانی این مصاحبه با اشاره به نتایج مبارزه برای آزادی فلسطین، گفت: پس از اشغال سرزمین های فلسطین مبارزه با رژیم جعلی آغاز شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اوج رسید. مسئله فلسطین با رهنمودهای امام خمینی(ره) از یک مسئله فلسطینی و عربی به یک مسئله اسلامی و بعد به موضوعی جهانی تبدیل شد. امروز جایگاه مقاومت فلسطین ارتقاء پیدا کرده به طوری که خود باوری میان آن‌ها بسیار قوت گرفته و اکنون به این بسنده نمی‌کنند که تهاجم نکنند؛ بلکه آرمان آزادی سرزمین فلسطین از بحر تا نهر را دنبال می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:2 خرداد ۱۳۹۹، کد خبر:99030200880،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین