پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۷۵۱۴
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نشان دهنده تمرکز، افرادی نسبتا معلوم الحال از نظر خاستگاه سیاسی بر تخریب رئیس جمهور پیشین است. رویکرد مورد استفاده توسط این افراد نیز، تخریب در قالب طنز تصویری و یا برخورد غلو آمیز با رویدادی خاص در گذشته است. از طرف دیگر، در این بین، متاسفانه نام رسانه‌ای معظم نیز به چشم می‌خورد که گرایش تخریبی این چنین، از آن بعید به نظر می‌رسد.

شعار سال: رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نشان دهنده تمرکز، افرادی نسبتا معلوم الحال از نظر خاستگاه سیاسی بر تخریب رئیس جمهور پیشین است. رویکرد مورد استفاده توسط این افراد نیز، تخریب در قالب طنز تصویری و یا برخورد غلو آمیز با رویدادی خاص در گذشته است. از طرف دیگر، در این بین، متاسفانه نام رسانه‌ای معظم نیز به چشم می‌خورد که گرایش تخریبی این چنین، از آن بعید به نظر می‌رسد.

علت تخریب وسیع احمدی نژاد در چند روز اخیر؟
کدومو شناختی؟ اگه بشناسی علاقت بهشو نشون میده!
کپی برداری تخریبی از ساختار ربات یاب گوگل و حمله به احمدی نژاد با رویکرد تخریب بی صدا

علت تخریب وسیع احمدی نژاد در چند روز اخیر؟
شاخص فساد در سه دولت خاتمی، احمدی نژاد و روحانی
تخریب احمدی نژاد با دو رویکرد تخریب تصویری (سیدخندان، محمود خشمگین، روحانی مهربان) و ارائه خبیثانه آمار‌های بظاهر منطقی و در عین حال مسئله دار (شاخص فساد در دولت آقای روحانی در سال ۲۰۲۰، ۱۴۶ از بین ۱۸۰ کشور بوده که در پوستر طراحی شده به بحث ارتقا و همچنین مبنای سال ۲۰۱۵ یا دولت اول روحانی اشاره شده است / از بین سال‌های ریاست جمهوری احمدی نژاد به بدترین سال اشاره شده است/ از بین سال‌های ریاست جمهوری خاتمی، به بهترین سال اشاره شده است).


طراح پوستر با استناد به گزارش سازمان شفافیت بین المللی، قصد القای دقیق بودن آمار را دارد. در حالیکه، تمامی کارشناسان اتاق فکر (چپ یا راست) می‌دانند که آمار‌های این سازمان‌ها چگونه بدست آمده و تحلیل می‌شوند.

جهت تنویر افکار عمومی عرض می‌شود که:
*** ماهیت واقعی شاخص‌های سنجش گر را مرور کنید، حداقل ۴۰ درصد این شاخص‌ها دارای تورش یا انحراف از شرایط انطباقی با کشور‌های مورد بررسی هستند و باید در قالب تحفظ، مورد بررسی قرار گیرند که نمی‌گیرند (همه کشور‌ها و نظام‌های سیاسی با پیش فرض ثابت بودن و همسانی، با یک شاخص سنجیده می‌شوند).


*** منبع ارایه آمار به مجریان سنجش را مشخص کنید. این آمار‌ها بر اساس آمار رسمی کشور هدف بدست نمی‌آید و بر اساس اصول تقرب جویی، میانگین گیری، روند یابی و .. از منابع رسمی و غیر رسمی کسب می‌گردند. حال اگر ارایه دهندگان آمار با دولت هدف، بد باشند، با هیولا سازی مواجه می‌شویم و اگر خوب باشند، با فرشته سازی.

*** نکنه آخر اینکه، واقعیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای، با دو جین آمار و شاخص منفرد، قابل تحلیل نیست.

تعداد بازدید : 24


بولد کردن پروند ۱۵۸ میلیون دلاری سرمایه گذاری در سنگال
به بهانه شرایط فعلی و چالش‌های ایجاد شده توسط مافیای خودرو، اقدام به تخریب احمدی نژاد با بولد کردن سرمایه گذاری در خودرو سازی کشور سنگال شده است. جای تعجب اینکه، این شیوه تخریب از سایت معظمی، چون انتخاب، دور از انتظار بوده و هست. انتخاب را می‌توان از جمله رسانه‌هایی دانست که حتی نقد جریان و افراد خلاف گرایشات سیاسی خود، با رویکردی نسبتا منصفانه انجام می‌دهد.

بر اساس توضیحات ارایه شده، به راحتی ملاحظه می‌گردد که بهانه دوم خرداد اقدام به تخریب احمدی نژاد آنهم با رویکردی هوشمندانه و در قالب طنز و مقایسات کارشناسی شده است. کارشناسان معتقدند که، یکی از خاستگاه‌ احتمالی این گونه تخریب‌ها را می‌بایست در ساخت قدرت و چینش‌های مجلس جدید، جستجو نمود.
نکته پایانی قابل توجه نیز، وجود مستنداتی از درگیری‌های لفظی پیش آمده بین برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با منتشر کنندگان این نوع پست‌های تخریبی بواسطه پرسش گری‌های کارشناسانه از آنان است. رصد‌های بعمل آمده از آن‌ها نیز، به راحتی نشان دهنده خاستگاه‌های سیاسی، برخی از این افراد معلوم الحال است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین