پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
هرچند متن حاضر بدون وجود منبعی مشخص، از شبکه اجتماعی برداشت شده ، اما به احتمال زیاد توسط یک فرد صاحب تجربه حضور در مجلس ، تدوین گردیده است. موارد 22 گانه تحت عنوان سختی های یک رئیس ، منتشر شده بود.
شعار سال: با عنایت به انتخاب شهردار و فرمانده ناجا و خلبان شرکت ایران ایر و عضو خانواده شهداء و رزمنده دوران جنگ تحمیلی و.. به عنوان رئیس مجلس این مطالب حائز اهمّیت برای اداره یک مقام اجرائی، در موقعیت رئیس مجلس قابل پیش بینی است؛ لذا توصیه می‌کنیم با کمترین موضع گیری جناحی و سلیقه‌ای، بدان‌ها توجه شود.

۱- مجلس دستگاه اجرائی نیست! لذا اختیارات در آن با محدود کننده‌های پرشماری روبرو خواهدبود.
۲- مجلس تنها مجموعه ریل گذار و تقنین درکشور نیست، به صورت موازی بلکه فرادست امکان تولید و تصویب قوانین وجود دارد.
۳- رىیس مجلس برای دوره یکساله انتخاب می‌شود، بر همین قاعده باید تعاملات لازم جهت تکرار آن فراهم گردد.
۴- رئیس مجلس در محدوده فراکسیون‌های سیاسی، اتّخاذ تصمیم خواهد داشت.
۵- کمیسیون‌های مجلس، درموقعیت‌های نظارتی و تقنینی ایفای وظیفه خواهند داشت.
۶- مجمع تشخیص و شورا‌هایی همچون انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و. ...نوعی محدودکننده و در عین حال، پیشران‌های تعیین کننده‌ای خواهندبود.
۷- آئین نامه داخلی مجلس، درمعرض تغییر و إعمال محدودیت برای ریاست خواهند بود.
۸- رأی برابر و امکان انواع مخالفت با رویه در اداره مجلس با دیگر نمایندگان، خود مخّل تمایلات در اداره خواهد بود.
۹- کاندیداتوری در۱۴۰۰، مشکلات پایشی و مدیریتی ایجاد می‌نماید.
۱۰- مصوبات مؤثر پیشین (بودجه، برنامه، ...) فرایند قابلیت تغییر آسانی، نخواهندبود.
۱۱- حامیان و مخالفان انواع کاندیداتوری پیشین در ریاست جمهوری‌ها، با نگاه تطبیق و یا نقد بر گفتار و رفتار رئیس جدید، نظارت خواهند داشت.
۱۲- رقبای آتی محتمل ۱۴۰۰، با درک موقعیت در کنار رئیس خواهند بود.
۱۳- سیر بررسی و تدوین قوانین، مشکل کم اهمّیتی برای تجربیات اجرائی پیشین خواهد بود.
۱۴- امکان فعالیت اجرائی جدید در پروژه‌ها و تأمین منابع آن، به سرعت قابلیت اجراء ندارد.
۱۵- همه سی و یک استان ناظر نوع نگاه و رویکرد و حمایت و مخالفت‌ها می‌باشند.
۱۶- حضور در انواع مجموعه‌های حکومتی به عنوان عضو یا ناظر آثار اجتماعی سیاسی و نظارتی ایجاد می‌نماید.
۱۷- هیأت رئیسه مدّعی و یا صد و هفتاد نفری که پیشینه مجلسی داشته اند، در نحوه اداره و مدیریت ذی نقش خواهند بود.
۱۸- چالش‌ها و برون رفت‌ها، یک معیار تلّقی می‌گردد.
۱۹- عناوینی همچون انقلاب اسلامی در عضویت فراکسیونی وظائف بیشتری را به همراه خواهد داشت.
۲۰- شعار‌ها و تبلیغات چند دوره کاندیداتوری، مزید بر واخواهی‌ها خواهد بود.
۲۱- عضویت درخانواده شهداء وسوابق جبهه و جنگ کم تأثیر نخواهد بود.
۲۲- نوع تبلیغات پیشا انتخاب و رصد آن بی تأثیر نخواهدبود.

برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین