پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۷۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳
طی روزهای گذشته یکی از دندانپزشکان کشور که نام خود را با عنوان «بنیان‌گذار دندانپزشکی میکروسکوپی» عجین کرده، با افتخار از قرار گرفتن نام و عکسش، به عنوان یکی از تاثیر گذارترین چهره های دندانپزشکی جهان، روی جلد یک نشریه آمریکایی خبر داده است. این دندانپزشک مدعی شده اولین ایرانی است که نامش بر روی جلد مجله‌ای به نام Top Doctor منتشر می‌شود.

شعار سال: چگونه تصویر یک دندانپزشک ایرانی "برای اولین بار" روی جلد مجله تاپ داکتر ماگازین! رفت؟

 طی روزهای گذشته یکی از دندانپزشکان کشور که نام خود را با عنوان «بنیان‌گذار دندانپزشکی میکروسکوپی» عجین کرده، با افتخار از قرار گرفتن نام و عکسش، به عنوان یکی از تاثیر گذارترین چهره های دندانپزشکی جهان، روی جلد یک نشریه آمریکایی خبر داده است. این دندانپزشک مدعی شده اولین ایرانی است که نامش بر روی جلد مجله‌ای به نام Top Doctor منتشر می‌شود. خبر و تصویر جلد این مجله طی روزهای اخیر در بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی خبرگزاری هایی که اخباری به شکل رپورتاژ آگهی منتشر میکنند، بازتاب داشته و منتشر شده است.

با جستجوی نام این مجله در اینترنت، اولین نتیجه‌ای که مشاهده می‌کنید، وبسایتی تحت همین عنوان است. یک وبسایت کاملاً تبلیغاتی که مطلب اول آن، مزایای مطرح شدن نام پزشک در برنامه‌های رادیویی است و ذیل آن، چند رزومه از پزشکانی که جزو افراد برتر در رشته خود معرفی شده‌اند مشاهده می‌شود؛ اما آیا نسخه کاغذی یا اینترنتی از این مجله منتشر می‌شود؟ چیزی در وبسایت به چشم نمی‌خورد. به نظر می رسد این مجله تنها شامل یک صفحه روی جلد است که به شکل اختصاصی برای هر مشتری طراحی و منتشر شده و تصویر و نام متقاضی روی آن قرار می گیرد!

مارشال آلن خبرنگار حوزه پزشکی رسانه ProPublica در یادداشتی تجربه خود به‌عنوان یکی از دکترهای تاپ را اینگونه بازگو کرده است که سال ۲۰۱۸، یک بازاریاب از طرف این شرکت که در ایالت نیویورک واقع است با او تماس گرفته و گفته این خبرنگار به‌عنوان یکی از پزشکان تاپ آمریکا شناخته شده است! زمانی که آقای آلن از شخص بازاریاب پرسید ملاک انتخاب او چه بوده است، پاسخ شنید که بیمارانش او را به‌عنوان یکی از بهترین پزشکان آمریکا انتخاب کرده‌اند؛ اما حتی وقتی گفته بود پزشک نیست، به او گفته بودند اشکالی ندارد و می‌تواند لوح پزشک برتر را در ازای پرداخت ۲۸۹ دلار دریافت کند. جالب اینکه بعد از چانه‌زنی، مبلغ به ۹۹ دلار کاهش پیدا کرد.


این خبرنگار در ادامه گزارشش به چند وبسایت مشابه به‌ نام‌های Castle Connolly Top Doctors, Super Doctors, The Best Docs اشاره می‌کند که روش‌های مختلفی برای معرفی اشخاص به‌عنوان پزشک برتر دارند. روند تعدادی مانند Castle Connolly Top Doctors, Super Doctors اعلام آمادگی برای بررسی رزومه و اعطای خدماتی مانند ارائه گواهی نامه، ساخت پروفایل مجازی یا قرار دادن عکس روی جلد مجله است.

شرکت‌های مختلفی در دنیا وجود دارند (+ (https://bestdoctors.com/) + (https://www.phoenixmag.com/top-doctor-profiles/) + (https://www.castleconnolly.com/) + (https://www.charlottemagazine.com/top-doctors/)) که در ازای دریافت پول، پروفایل مجازی از شما به‌عنوان یک پزشک یا دندانپزشک برتر منطقه‌ای یا ملی می‌سازند. با جستجوی ساده‌ای در اینترنت وبسایت‌ آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.


به نظر می رسد چندان مهم نیست شما در کدام کشور و با چه مدرکی و در چه رشته ای مشغول فعالیت هستید، این وبسایت ها در ازاء دریافت وجه مربوطه این آمادگی را دارند تا رزومه شما را به عنوان پزشک یا دندانپزشکان ارزیابی کرده و برتری شما را در سطح منطقه یا جهان گواهی کنند!

این دندانپزشک در سال ۹۴ نیز مدعی دریافت جایزه «شایستگی مدیریت اقتصاد و نشان شهرت اتحادیه اروپا» به دلیل ابداعاتش در زمینه «جراحی‌های میکروسکوپی باز سازی استخوان فک و ایمپلنت» در ۸ سال اخیر و تجاری سازی آن‌ها در عرصه جهانی شد. خبر دریافت این جایزه در بسیاری از سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های ایرانی به عنوان افتخارآفرینی یک دندانپزشک ایرانی بازنشر شد.


تحقیقات پایگاه خبری دندانه نشان داد این جایزه غرورآفرین در اصل یک گواهی‌نامه پایان دوره است که از سوی شرکت اتریشی EBC*L یا موسسه «برنامه شایستگی مدیریت اتحادیه اروپا»، به افرادی که دوره‌های این شرکت را گذرانده‌اند اعطاء می‌شود. جالب اینکه دوره‌های این موسسه به صورت کتاب‌های خودخوان، دوره‌های حل تمرین، کلاس‌های فشرده، نیمه فشرده و عادی و دوره‌های مجازی برگزار می‌شود.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین