پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۹۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از نتیجه بخشی کاشت آزمایشی به روش هایدروسیدینگ در شیب های تند حاشیه اتوبان کسایی خبر داد و گفت: این اتوبان با تامین اعتبار سبز می شود.

شعار سال: محمدحسین حسن زاده با بیان این مطلب اظهار داشت: با گذشت دو ماه از کاشت آزمایشی این روش نوین در حاشیه اتوبان کسایی تبریز، خوشبختانه این طرح بازخورد مثبت داشته و نخستین سرزنی چمن های این قسمت انجام شده است.

حسن زاده ادامه داد: این پروژه در مرحله نخست به طور آزمایشی در ۳ هکتار واقع در بزرگراه شهید کسایی از طرف پل وادی رحمت که شیب های تندی در آن قسمت وجود دارد، با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال شامل مخزن آب با گنجایش ۶۰۰ متر مکعب و ۲۰ هزار متر مربع و با همکاری شهرداری منطقه هفت تبریز اجرا شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کاشت تمامی حاشیه اتوبان کسایی از طریق هایدروسیدینگ، افزود: در صورت تامین منابع مالی و اخذ اعتبار مورد نیاز از طریق شهرداری تبریز و همچنین مشارکت مناطق واقع در این اتوبان، نسبت به ادامه اجرای آن اقدام می شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز تبریز یادآور شد: بر این اساس، در نقاطی از اتوبان که امکان آبیاری وجود داشته باشد از روش هایدروسیدینگ و در دیگر بخش ها از روش هیدرومات استفاده خواهد شد.

حسن زاده با اشاره به تفاوت کاشت هایدروسدینگ و هیدرومات با یکدیگر، گفت: در هیدرومات نیاز به اجرای شبکه آبیاری نیست و از بذر گیاهان پوششی در آن استفاده می شود و همچنین میزان آب مورد نیاز برای مراقبت از آن نیز بسیار کمتر از روش هایدروسیدینگ است.

وی با تاکید بر اینکه آخرین تکنولوژی روز اعم از استفاده از روش هیدروسیدینگ و روش های مشابه برای نخستین بار در فضای سبز تبریز اتفاق می افتد، گفت: سعی داریم زیبایی اتوبان های تبریز را با کاشت چمن و درخت بیش از پیش افزایش دهیم تا این رویکرد نو جلوه ای زیبا برای شهروندان فراهم کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری- تحلیلی نصر تاریخ انتشار 10 مرداد 95 ، کد مطلب: 54901:www.nasrnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
خدارو شکر یه طرحتون به ثمر نشست وفایده ای داشت م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین