پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۰۱۳
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
عباس عبدی در یادداشتی به بیان دو دیدگاه از قالیباف در دو موقعیت متفاوت اشاره می کند. یکی مربوط به هفته پیش در حالی که رئیس مجلس شده و یکی هم 12سال پیش که فایل صوتی آن منتشر شده است.در دو موقعیت مختلف ،وابستگی اداره کشور به نفت را با دو دید متفاوت مطرح می کند.در یکجا می گوید اداره کشور بدون نفت غیرممکن می داند ولی هفته پیش در مجلس گفت باید به سمت اقتصاد غیرنفتی برویم! به این می‌گویند منطق موقعیت.

شعار سال: عباس عبدی در یادداشتی مطرح کرد که ؛

این سخنان هفته گذشته آقای قالیباف در مجلس است: باید باورمان شود که کشور را در درآمد و هزینه بدون نفت اداره کنیم... این خواسته همه ملت و دولت قبل از تحریم نفت بوده و توقع ما از دولت این است که راهکارها را ارائه کند، اگر هم مانعی سر راه است، ما برای برداشتن آن در خدمت دولت هستیم... قدردان زحمات دولت نیز هستیم، اما واقعیت‌هایی وجود دارد (اقتصاد بدون نفت) که از خواسته‌های اساسی مردم، نظام و رهبری از ابتدای انقلاب بوده و باید به آن توجه کنیم... ما باید از امکان نفت که ابزار فشار علیه ماست، رهایی پیدا کنیم... اگر دشمن ما چنین تصمیمی گرفته، این برای ما فرصت و نه تهدید است.

و این نیز فایل صوتی ایشان در ۱۲ سال پیش که آن زمان با نفت ۷۰ دلاری (بالاتر از ۱۰۰ دلار امروز) اداره کشور را حتی در تامین آب و نان مردم هم غیرممکن می‌دانسته.

تعداد بازدید : 8

به این می‌گویند منطق موقعیت. ولی این حد و اندازه از سخن گفتنی که تابع موقعیت فرد باشد به منزله شناور و بلاموضوع کردن فهم و دانش است و تفاهم را از میان می‌برد. از میزان شناوری کلمات و شعور می‌توان فهمید که یک نهاد یا فرد تا چه حد قادر به اثرگذاری مثبت در جامعه است.

برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین