پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۲۳۴
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
فرودگاه یاسوج سود آوری خاصی برای استان ندارد به استاندار و مسئولان استانی پیشنهاد می شودبا شخم زدن اراضی این فرودگاه ، گامی موثر در تولید و اشتغالزایی در بخش کشاورزی بردارند.

شعار سال:خاک حاصلخیز ، آب فراوان ، هوای سالم  و نیروی کار را می توان از اصلی ترین داشته های کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی عنوان کرد که باعث شده است تا استان را محوری مناسب در کشاورزی معرفی کنند.

 

متاسفانه در سالهای اخیر باغات به تالار عروسی و زمینهای مرغوب این استان با تغییر کاربری به ساختمانهای شیک مسکونی و تجاری تبدیل شده است .

 

تغییر کاربری ها باعث شده است تا حدودی امنیت غذایی استان مدیون همت کشاورزان و با غداران سایر استانها باشد و کهگیلویه و بویراحمد به یک مصرف کننده در بخش محصولات کشاورزی و باغی تبدیل شود.

 

تغییر کاربری اراضی کشاورزی و بی توجهی به صنایع تبدیلی محصولات ، مصرف کنندگی استان را در کشور نمایان کرده و متاسفانه در این خصوص مسئولان احتمامی در مبارزه با تغییر کاربری های بی رویه ندارند.

 

در مرکز استان یکی از بکر ترین اراضی کشاورزی به فرودگاهی بدون پرواز پایدار والبته با سقوط مشهورش تغییر کاربری داده شده و 303 هکتار زمین حاصلخیز را به تصرف هیچ تبدیل کرده است.

 

حال که فرودگاه یاسوج سود آوری خاصی برای استان ندارد به استاندار و مسئولان استانی پیشنهاد می شودبا شخم زدن اراضی این فرودگاه ، گامی موثر در تولید و اشتغالزایی در بخش کشاورزی بردارند.

 

به طور حتم هزینه فرودگاه یاسوج از هزینه ایجاد زیر ساخت های کشاورزی بیشتر بوده و با یک تغییر کاربری ساده زمینهای فرودگاه یاسوج را به یک فرصت تولیدی در کشاورزی و باغداری تبدیل کنند.

 

برای رسیدن به این نتیجه می توان مقایسه ای را در سود آوری چند گلخانه ضلع شرقی فرودگاه یاسوج با درآمد سالانه فرودگاه انجام داد تا مشاهده شود فرودگاهی با وضعیت نامعلوم و مبهمش در توسعه ، پروازی که در دنا سقوط کرد ،معاون گمشده و مدیریت فراری از رسانه؛ زیان آن از سودش بیشتر است.

 

اگر چه فرودگاه نقش اساسی در توسعه استان و رونق گردشگری و سایر حوزه ها دارد و یکی از اصلی ترین ابزارهای توسعه است اما تعطیل بودن فرودگاه ،هزینه بر بودن و سوء مدیریت درآن تنها فرصت سوزی در تولید و بخش کشاورزی زمینهای ان را بدنبال خواهد داشت.

 

---
---
 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازپایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،تاریخ انتشار:  22 خرداد 1399،کدخبر:159207،www.sobhezagros.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین