پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۷۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
این روزها اخبار از استانهای مختلف به گوش میرسد که برگزاری یک مراسم همچون تولد، عروسی و... باعث ابتلای چندین نفر از افراد به کرونا شده است. سوال این است که ما تا چه زمانی نمی توانیم مراسم برگزار کنیم؟
در گفتگوی با افراد متقاضی برگزاری چنین مراسماتی یقینا این مساله را می‌توان درک کرد که برگزاری این مراسم‌ها یکی از مهمترین بخش‌های زندگی شان است و دائم این سوال را میپرسند که وقتی شما می گویید کرونا برای همیشه هست پس ما هیچ وقت نمی توانیم مراسم هایمان را برگزار کنیم؟

پاسخ: ما الان در شرایط اپیدمی کرونا هستیم. به عبارتی بروز بیش از حد انتظار موارد ابتلا به یک بیماری. این بیماری سرایت پذیری بالایی دارد نوپدید است و هنوز بسیاری از ابعاد آن مبهم و نامشخص است. قبل از کرونا، هیچ وقت منعی برای برگزاری مراسمات بخاطر بیماری مانند آنفلوآنزا نبود، ولی زمانی که بروز بیش از اندازه بود (شرایط اپیدمی آنفلوآنزا) توصیه میشد که فعلا از برگزاری مراسمات با ازدحام افراد جلوگیری شود.

حال کووید-۱۹ این مهمان ناخوانده در فاز اپیدمی قرار دارد و تمام جهان را درگیر کرده است (پاندمی). این محدودیت‌ها تا زمانی که اپیدمی رو به خاموشی نرود باید ادامه پیدا کندو زنجیره انتقال قطع شود. به نظر می‌رسد به دلایل متعدد در آینده نه چندان دور این اپیدمی رو به خاموشی خواهد رفت و در شرایط تک گیر این ویروس میتوان مسائل جاری خود را از جمله عروسی‌ها پیش برد.

 نتیجه: اگر شما مراسمی حتی در شرایط مخفی و خانگی برگزار کنید و خدای نکرده حضور یک فرد ناقل یا بیمار در مراسم شما باعث ابتلای چندین نفر و یا شرایط بدتری همچون بستری یا فوت یکی از عزیزانتان شود، یقینا عذاب وجدان بعد از آن شدیدتر از سختی عدم برگزاری مراسم شما خواهد بود.

اکثر کسانی که مبتلا به کرونا شده اند حتی تصورش را نمیکردند این ویروس اینگونه آن‌ها را درگیر بکند. پس باید برای شکست این اپیدمی همه کمک کنیم تا این اپیدمی رو به خاموشی برود و سپس میتوانیم در شرایطی مساعدتر برگزاری مراسماتمان را دنبال کنیم.

 ما به وضوح پشیمانی و ناراحتی افرادی که مراسمشان باعث ابتلا و حتی بستری مهمانانشان شد را میبینیم. پس بیایید اپیدمی را جدی بگیریم و با برگزاری مراسمات باعث اتفاقات ناگواری نشویم...
 
 
پایگاه خبری شعار سال برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین