پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
ویروس کرونا یکی از شدیدترین ضربات خود را به بخش گردشگری وارد کرده است به طوری که در بهترین حالت، کارشناسان از رفتن صنعت گردشگری به کما سخن می‌گویند. این در حالی است که برخی از کشور‌ها می‌کوشند تا به نحوی شرایط را حداقل از وضعیت بحرانی خارج کنند.
شعار سال: یکی از شدیدترین ضربات خود را به بخش گردشگری وارد کرده است به طوری که در بهترین حالت، کارشناسان از رفتن صنعت گردشگری به کما تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا سخن می‌گویند. این در حالی است که برخی از کشور‌ها می‌کوشند تا به نحوی شرایط را حداقل از وضعیت بحرانی در سایه ویروس کرونا خارج کنند.



 روزنامه تلگراف طی گزارشی در این باره خبر داد، برخی از کشور‌ها برای تشویق گردشگران به سفر به مراکز سیاحتی‌شان معافیت‌ها و اقدامات تشویقی و تخفیفی‌ای در نظر گرفته‌اند.

یکی از اولین شهر‌هایی که برنامه مدونی برای جذب گردشگر ترتیب داد، شهر کانکون مکزیک است. این شهر که به سواحل زیبایش معروف است ۲۰۰ شرکت را برای انجام این کار همراه کرده است. به عنوان مثال هتل‌های این شهر قرار است در مقابل ۲ شب اقامت، ۲ شب اقامت رایگان به مسافران هدیه دهند، همچنین ۲ کودک هر خانواده می‌توانند در این هتل‌ها مجانی اقامت داشته باشند. علاوه بر این، هر گردشگر در هر ۲ روز اقامت می‌تواند به رایگان از خودرو‌های استیجاری نیز استفاده کند.

قرار است به غیر از این شهر، مناطق پوئرتو موریلس، تولوم و جزیره ایسلا موخیرس در منطقه دریای کارائیب که در هشت کیلومتری سواحل کانکون قرار دارد هم به این طرح بپیوندند. گفتنی است سواحل و مناطق سیاحتی مکزیک از هشتم ژوئن بازگشایی و این طرح از ۱۵ ژوئن کلید خواهد خورد.

ایتالیا

سیسیل به عنوان بزرگ‌ترین جزیره دریای مدیترانه اولین منطقه‌ای بود که ازسرگیری فعالیت‌های سیاحتی را از اوایل ژوئن اعلام کرد. این منطقه برای جذب دوباره گردشگران تا فصل پاییز طرحی ۵۰ میلیون یورویی تدوین کرده است. قرار است در چارچوب این طرح به مسافرانی که قصد سفر به این منطقه دارند بسته‌های تشویقی داده شود. به کمک این بسته‌های تشویقی، مسافران نیمی از بهای مسافرت خود شامل هزینه بلیت هواپیما و اقامت را پرداخت می‌کنند.


ژاپن

ژاپن نیز از ۲۰ مه گذشته برنامه خود را برای کمک به حوزه گردشگری از طریق پرداخت بخشی از هزینه‌های مسافران اعلام کرد. بر اساس این طرح ۱۲.۵ میلیارد دلاری، بخشی از هزینه‌های گردشگری به گردشگران عودت داده خواهد شد. این طرح قرار است از جولای آینده به مرحله اجرا درآید و در فاز اول آن گردشگری داخلی را پوشش دهد و با ازسرگیری و عادی شدن پرواز‌های بین‌المللی شامل حال گردشگری خارجی هم بشود.


بلغارستان
دولت بلغارستان نیز که طی چند سال اخیر موفق شده بود سواحل کشورش را به یکی از مقصد‌های سیاحتی جهان تبدیل کند، قصد دارد زیان‌های واردشده به این صنعت را با دادن بسته‌های تشویقی به مسافران جبران کند. بلغارستان در اولین گام، ورود به سواحل سیاحتی خود را رایگان کرد، همچنین قرار است تا اطلاع ثانوی امکاناتی همچون صندلی‌های آفتاب‌گیری و چتر نیز به طور مجانی در اختیار گردشگران گذاشته شود. با اینکه این طرح در مقابل طرح دیگر کشور‌ها چندان هم کافی جلوه نمی‌کند، اما به اعتقاد مسئولان این کار می‌تواند در مرحله اول حضور در مراکز گردشگری را برای عموم مردم رایگان کند.


بریتانیا

بریتانیا هم قصد دارد همانند ژاپن ابتدا از گردشگری داخلی و مسافرت‌های درون کشوری حمایت کند. به گفته مدیر این برنامه، شورای گردشگری بریتانیا مشغول بررسی ارائه تشویق‌های مالی برای سفر‌های داخلی است. قرار است در چارچوب این طرح بخشی از هزینه‌های گردشگری که گردشگران انگلیسی در داخل کشور خرج می‌کنند مستقیماً به حساب آن‌ها بازگردانده شود.




شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه اعتماد، کد خبر:۴۰۹۹۶۲، تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹، etemadonline.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین