پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۷۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
هر کشوری برای ورود و خروج کالا مقرراتی دارد و ایران هم از این امر مستثنی نیست. خروج برخی کالا‌ها از ایران یا بطور کلی ممنوع است، یا صرفا به میزان خاصی می‌توان خارج کرد. گاهی کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، بدلیل ناآگاهی از این مقررات، در فرودگاه و هنگام خروج دچار مشکلاتی می‌شوند. در ادامه به بررسی جزئیات کالا‌هایی که مطلقا یا بصورت نسبی خروج شان توسط مسافر در سال 1401 ممنوع است، می‌پردازیم. مسلما سایر موارد، ممنوعیتی برای خروج ندارند.
شعار سال:هر کشوری برای ورود و خروج کالا مقرراتی دارد و ایران هم از این امر مستثنی نیست. خروج برخی کالا‌ها از ایران یا بطور کلی ممنوع است، یا صرفا به میزان خاصی می‌توان خارج کرد. گاهی کسانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، بدلیل ناآگاهی از این مقررات، در فرودگاه و هنگام خروج دچار مشکلاتی می‌شوند. در ادامه به بررسی جزئیات کالا‌هایی که مطلقا یا بصورت نسبی خروج شان توسط مسافر در سال 1401 ممنوع است، می‌پردازیم. مسلما سایر موارد، ممنوعیتی برای خروج ندارند.

۱. خروج خاویار دارای مجوز شیلات برای هر مسافر تا ۱۲۵ گرم مجاز است

۲. خروج فرش دستبافت تا متراژ ۲۰ متر مربع مجاز است. با این حال بردن فرش دستبافت به هر اندازه‌ای به کشور‌های عراق، عربستان و سوریه ممنوع است.

۳. خروج ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی‌نام برای هر مسافر مجموعا تا سقف ۵ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارز‌ها مجاز بوده و مازاد بر آن باید ضمن اظهار به گمرک و رعایت تشریفات مربوطه نیاز به مجوز بانک دارد.

۴. خروج زیورآلات شخصی همراه مسافر شامل انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا ۱۵۰ گرم مجاز است. خروج هر گونه سکه طلا از کشور ممنوع است.

۵. خروج کالای ایرانی به هر میزان مشروط بر آن که جنبه تجاری نداشته باشد، مجاز است، اما نباید برای فروش باشد.

۶. خروج ظروف و مصنوعات نقره به جز زیورآلات توسط مسافر حداکثر تا ۳ کیلوگرم مجاز است؛ مشروط بر آنکه این ظروف در زمره آثار تاریخی و فرهنگی محسوب نشود.

۷. خروج ابزار و یا وسایل حرفه‌ای به همراه مسافر به قصد برگشت کالا منوط به اعلام و موافقت قبلی از سوی گمرک است.

۸. خروج زعفران تا ۱۰۰ گرم برای هر مسافر مجاز است.

۹. خارج‌کردن مشروبات الکلی، وسایل قمار، اسلحه سرد و گرم و مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، نشریات، تصاویر، فیلم، عکس و هر کالایی که مغایر شئونات مذهبی و ملی کشور باشد، هر نوع نوشته مخالف مذهب رسمی کشور یا مخل نظم و عفت عمومی و شئون ملی، اشیای عتیقه و کلیه کالا‌هایی که جنبه میراث فرهنگی دارد و سایر کالا‌هایی که منع شرعی و قانونی دارند، بطور کلی ممنوع است.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۲۸۱۷۸، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: سفر به خارج از کشور ، مقررات ورود و خروج کالا ، ورود و خروج کالا ، لیست ۱۴۰۱ کالا‌های مجاز ، لیست کالاهای مجاز مسافران ، خاویار ، فرش دستبافت ، مغایر شئونات مذهبی و ملی کشور ، کالاهای غیر مجاز برای خروج از کشور توسط مسافران پرواز ، میزان مجاز کالاهای قابل خروج از کشور توسط مسافران ، نوع کالاهای مجاز برای خروج از کشور توسط مسافران ، آخرین بخشنامه کالاهای مجاز برای خروج از کشور ، مقدار مجاز کالاهی همراه مسافر برای خروج از کشور ، میزان مجاز زعفران همراه مسافر برای خروج از کشور ، میزان مجاز پسته همراه مسافر برای خروج از کشور ، میزان مجاز فرش همراه مسافر برای خروج از کشور ، میزان مجاز خاویار همراه مسافر برای خروج از کشور ، میزان مجاز دلار همراه مسافر برای خروج از کشور ، میزان مجاز طلای همراه مسافر برای خروج از کشور ، خروج داروهای گیاهی همراه مسافر مجاز است ، خروج خشکبار همراه مسافر برای خارج از کشور مجاز است ، چه کالاهایی برای خروج از کشور همراه مسافر مجاز نیست
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
1
تابلوی نقاشی رو می شه از کشور خارج کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
0
خشکبار مثل بادام درختی ، ادویه مثل هل و میوه های خشک مثل عناب و برگه آلو را به چه میزان می توان از کشور خارج نمود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
چه جالب ، خاویار مگه قبلا 250 گرم نبود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین