پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۸۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
وقتی از انتصابات غیر شایسته می‌گوییم و نقد می‌کنیم، فکر می‌کنند که خصومت شخصی وجود دارد و یا مخالفت سیاسی. مهندس ضرغامی انسانی خوب و مدیری شایسته، کجای مهندس ضرغامی به دانش فنی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می‌خورد؟ دانش و مهارت ایشان در این حوزه‌ها چقدر است؟ تا ضرغامی فرق بین اشکانیان و ساسانیان را بفهمد آثار باستانی را سیل برده است. عزت جان، حدیثی از امامان ما هست مبنی بر اینکه اگر نمی‌خواهید عزت تان از بین برود، مسئولیت کاری را که نمی‌دانید برعهده نگیرید. عزت زیاد.
شعار سال: در پی بارش شدید باران در روز‌های اخیر، بسیاری از استان‌ها دچار سیل و آب‌گرفتگی شده‌اند. این حادثه علاوه بر خسارت جانی و مالی، برخی بنا‌های تاریخی را تخریب کرده است.

خسارت سیل به بنا‌های تاریخی هنوز به طور دقیق مشخص نشده است. در برخی استان‌ها وضعیت وخیم و در برخی دیگر که قبلاً اقدامات حفاظتی در بنا‌های تاریخی انجام شده، بحران تا حدی کنترل شده است. برای تعیین وضعیت و خسارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مأموران ویژه‌ای را به سه استان هرمزگان، یزد و سیستان و بلوچستان که بنا‌های تاریخی آن‌ها به نظر آسیب بیشتری دیده، اعزام کرده و بررسی برآورد خسارت سیل کماکان ادامه دارد.

براساس گزارش طاهره قیومی نماینده ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فقط به بافت و بنا‌های تاریخی شهر یزد بیش از ۱۳۲۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

وی هچنین با انتشار توئیتی در فضای مجازی نوشت: "سیل خساراتی به استان یزد وارد کرده، اما کمترین آسیب به بافت جهانی بوده و بیشترین تخریب‌ها مربوط به بافت جدیدتر یا فرسوده است، برای جبران خسارت تلاش می‌کنیم، گروه‌های کارشناسی فعال هستند تا به سرعت برای بازسازی و مرمت اقدام کنند. حال یزد خوب می‌شود و گردشگری دوباره رونق می‌گیرد".

در ادامه پایگاه میراث جهانی شهر یزد نیز اعلام کرده حدود ۲۰۰ خانه در بافت تاریخی یزد تخریب شده است.

بنا بر اعلام علیرضا جلال‌زایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان باران‌های مونسون تا کنون ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بنا‌های تاریخی این استان خسارت وارد کرده است.

این مقام مسئول درباره بنا‌های تاریخی که از سیل تابستانی اخیر آسیب‌دیده‌اند، گفت: براساس آخرین پایش‌ها بیشتر بنا‌های تاریخی شهرستان «راسک»، از جمله قلعه پیشین، قلعه فیروزآباد، قلعه برنجی، قلعه بریسک، قلعه هشدار و مسجد پسامگ دچار آسیب شده است. همچنین بارندگی اخیر به موزه چابهار، قلعه سرباز، قلعه سیب در شهرستان سیب و سوران و ساختمان قدیمی بهداشتِ محیط ایرانشهر خسارت وارد کرده و بخشی از سقف موزه سراوان و نیز بخشی از سقف اتاق ساختمان بهداشتِ محیط این شهرستان تخریب شده است. ناودانی‌های مقابر «شیشه‌ریز جالق» دچار آسیب شده و همچنین به مقبره «سورو» در شهرستان گلشن نیز خسارت وارد شده است.
 
عزت‌الله ضرغامی اعلام کرد: سیل تابستانی تاکنون ۷۳۵ مورد تخریب ابنیه، با برآورد اولیه دو و نیم همت (۲هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) خسارت به همراه داشته است.

درحالی‌که هنوز پایش و بررسی میزان خسارت وارد به استان‌های سیل‌زده ادامه دارد، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره آسیب اولیه سیل در توئیتر نوشت: «گزارشی از ۷۳۵ مورد تخریب ابنیه، محوطه‌های تاریخی، تاسیسات گردشگری و صنایع دستی در مناطق سیل زده با برآورد اولیه ۲،۵ همت [هر همت ۱۰۰۰ میلیارد تومان است]در دولت ارائه کردم.

مرمت ابنیه، بازگشایی معابر و مسیر‌های بافت‌های تاریخی و بازسازی زیرساخت‌های گردشگری، در اولویت اقدامات دولت قرار دارد.»

براساس گزارش‌های سازمان هواشناسی، بیش از ۲۰ استان در محاصره سیل تابستانی بودند و به برخی از بنا‌های تاریخی، همچنین تأسیات گردشگری و کارگاه‌های صنایع دستی این مناطق خسارت وارد شد. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ارزیابی آسیب سیل به سه استان یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان که بنا‌های تاریخی آن‌ها در وضعیت وخیم‌تری قرار داشتند، ماموران ویژه‌ای اعزام کرد. براساس گزارش طاهره قیومی ـ نماینده ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ـ فقط به بافت و بنا‌های تاریخی شهر یزد بیش از ۱۳۲۵میلیارد تومان خسارت وارد شده است. پایگاه میراث جهانی شهر یزد نیز اعلام کرده حدود ۲۰۰ خانه در بافت تاریخی یزد تخریب شده است.
 
عزت جان، آمار توئیت کردن کافی به وزارت نیست اخوی
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۰
0
0
کدوم مدیر غیر از این عمل کرده و منصوب شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴
0
0
نماینده مجلس جلو انداخته و گفته که منو تهدید نکنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
0
0
این همون طاهره قیومی از نزدیکان حسین فریدون !!! نیست ؟ که به اتهام جاسوسی دستگیر شد و ضرغامی سوژه تبلیغاتی خودش کرده بودش ؟ حالا یک مدیر زیر مجموعه خود ضرغامی دو روز بازداشت شده در شیراز و ضرغامی نهایت واکنشش دیدید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین