پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۸۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
صدور کلیه مدارک اقامت، اشتغال و تابعیت و خروج از کشور با هماهنگی نهاد‌های مرتبط» بر عهده سازمان ملی مهاجرت گذاشته شده است.
شعار سال: طرح تاسیس "سازمان ملی مهاجرت" در مجلس شورای اسلامی کلید خورد.

در مقدمه طرح پیش‌نویس طرح ساماندهی اتباع خارجی که از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس تدوین شده، آمده است: طرح «ساماندهی اتباع خارجی» با تأکید بر جامعیت، روزآمدسازی، افزایش شفافیت و بازدارندگی و همچنین انسجام مدیریتی و کاهش تداخل و موازی کاری با هدف رفع مشکالت نهاد‌های ذیربط و ذینفعان و بهره گیری از فرصت‌های موجود در این عرصه با توجه به نیاز‌های کشور و در راستای منافع و امنیت ملی، تدوین شده است.

در ماده ۱ این طرح اصطلاحاتی، چون مهاجر، پناهجو، پناهنده و آواره تعریف شده اند و در تعریف پناهجو آمده است:

«پناهجو: تبعه خارجی که به علل سیاسی، مذهبی، نژادی یا عضویت در گروه‌های خاص اجتماعی، از ترس جان و شکنجه خود و افراد خانواد ه اش که تحت تکفل او هستند، از جمهوری اسلامی ایران درخواست پناهندگی دارد و هنوز درخواستش مورد رسیدگی قرار نگرفته است.»

در ماده ۵ این طرح تحت عنوان سازمان ملی مهاجرت آمده است: «۱. سازمان ملی مهاجرت دارای شخصیت حقوقی مستقل و به عنوان موسسه دولتی ذیل نهاد ریاست جمهوری و برای اجرای مصوبات شورای عالی مهاجرت به منظور هماهنگی و ایجاد مدیریت یکپارچه و واحد در سطح ملی برای راهبری، نظا رت و ساماندهی امور اتباع خارجی تشکیل می‌شود.»

در این پیش نویس امور اتباع خارجی اعم از «صدور کلیه مدارک اقامت، اشتغال و تابعیت و خروج از کشور با هماهنگی نهاد‌های مرتبط» بر عهده سازمان ملی مهاجرت گذاشته شده است.

پیش نویس طرح تاسیس "سازمان ملی مهاجرت" در ۳۶ ماده تدوین شده است.

گفتنی است پیش از این و در دولت دوم حسن روحانی لایحه «تشکیل سازمان ملی مهاجرت» به پیشنهاد مشترک وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور و به استناد تبصره ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، طی مصوبه مورخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ شورای‌عالی اداری مورد موافقت قرار گرفت.

بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ با طی مراحل بررسی این لایحه در کمیسیون سیاسی و دفاعی هیئت دولت، روند مطالعه کلیه مواد آن در جلسه روز چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۹ کمیسیون به پایان رسید و جهت بررسی و تصمیم گیری نهایی در دستور کار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصرایران، تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۳۵۳۵۷، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
0
0
هیچ چیزی برای گفتن نداره این طرح . کیلویی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین