پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
از سال 1400 درخصوص وضعیت روانی جامعه و تاثیر آن روی تصادفات جاده ای، وضعیت نامناسب اقتصادی مردم برای تعمیر و نگهداری و رفع عیب خودرو، وضعیت غیر استاندارد خودروهای تولیدی و مونتاژی و اثرات آن روی تصادفات و در نهایت، وضعیت راه های کشور و اثرگذاری آن روی تصادفات ، به کرات به منابع و مراجع مختلف خصوصا پلیس راهور و سردار هادیانفر ، هشدار داده و می دهیم. آمارهای پلیس، وضعیت فاجعه باری را نشان می دهد؟ به راستی چه باید کرد؟

شعارسال: عامل تصادفات را می‌توان در سه حوزه راننده، وسیله نقلیه و جاده، جستجو کرد. مردم گرفتار اقتصاد را شاید به تدریج بتوان با حساس سازی، آگاه سازی، هشدار و فرهنگ سرعقل آورد و اندکی از بار مصیبت کاست. اما چه کنیم با وسایل نقلیه معیوب و خودرو‌های تولیدی آشغال که حتی پلیس راهور نیز توان مقابله با مشتی شیاد بنام تولید کنندگان و مونتاژ کاران با تولیداتی نامناسب را ندارد؟ بحث ما بحث اقتصادی نیست که داستانی جدا دارد. لطفا به آمار‌های زیر، نگاه کنید.

تصادفات رانندگی سال 1401 زیر ذره بین اعداد


به چه کسی و در کجای دنیا بگوییم که در کشور ما، خودرو ساز بجای سپر با کارکرد حفاظتی، یک پلاستیک تزئینی می‌زند؟ اگر کسی گفت این شیادی نیست در سلامت عقلش یا سلامت نفسش شک کنید. به چه کسی بگوییم که خودرو‌های ایرانی ضعف شدید در بحث شاسی دارند و واقعا یا فاقد شاسی بوده و یا ساختار تعریف شده بجای ان فاقد مقاومت لازم در تصادفات است. این شیادی هست یا نه؟ به چه کسی بگوییم که بدنه خودرو‌های ما مثل ورق حلب روغن نباتی شده و از ضخامت ان کاسته می‌شود و.. با این خودرو حتما می‌خواهید معجزه هم بشود؟ نه سالار، معجزه با این کیفیت خودرو تولیدی و مونتازی، تنها در کارتون شهر ژله‌ای اتفاق می‌افتد.

از طرف دیگر مردم تحت فشار اقتصادی هستند. بحث تعمییر و تعویض و رسیدگی به خودرو و رفع عیوب با اکراه و تاخیر انجام می‌شود. آیا انتظار داریم که خودرو‌های دارای نقص فنی در شرایط بحران معجزه کنند؟

سومین عامل را در کیفیت راه جستجو کنید. جاده‌های پر از دست انداز و چاله، جاده‌های دارای سرعت گیر‌های نامناسب به اندازه کله پوک و فاقد مغز بعضی از مدیران مرتبط با همان جاده‌ها، کار دست مردم داده است. پلیس، لطفا آمار تصادفات پشت سرعت گیر‌ها و دور برگردان‌های امام زاده هاشم گیلان تا شهر لنگرود را به تفکیک بگوید تا مردم مطلع باشند با چه جماعتی روبرو هستند؟ چند بار باید به بعضی کم خاصیت‌ها در این خصوص هشدار داد. چند بار باید به بعضی نالایق‌ها تشر زد؟ چند بار باید به بعضی کت و شلوار پوش‌های اداری متذکر وظایف شان شد؟ آخه بی خاصیت، هر چیزی اندازه دارد که توی نافهم، کم برخوردار از حداقل‌ها گویا گوش سنگینی داشته و تابع هیچ منطق و قانونی نیست و باید زور بالای سرت قرار بگیره؟

با این توضیحات و با توجه به هشدار‌های قبلی داده شده به سردار هادیانفر، در خصوص افزایش تصادفات در آینده، آیا با چالش غیر منتظره‌ای روبرو هستیم یا در حال مشاهده پیامد‌های عملکردی خودمان در گذشته، می‌باشیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین