پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۷۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
گویا جمهوری اسلامی ایران و مدیریت دولتی آن شده است تیول بعضی مدیران دولتی و جریانات سیاسی و امنیتی. با هر سلیقه ای که بخواهند عمل می کنند و وعده می دهند و شعاردرمانی می کنند و در خصوص ارزش های بنیادین حرف می زنند و غیره، اما در عمل تعهد موثری به اصلاح امور و پاسخگویی وجود ندارد. افرادی که متاسفانه بخش قابل توجهی از آنها از صلاحیت و اهلیت مدیریتی نیز برخوردار نبوده و گویا با نوعی مکانیزم جادویی، منتصب می شوند. بسرعت طلوع می کنند و به سرعت هم غروب شان فرا می رسد. نتیجه این نوع برخورد در میان و کوتاه مدت، تامین منافع فردی و گروهی است و در طولانی مدت ، تضعیف نظام و انقلاب و حتی ضربه زدن به عمود خیمه انقلاب یا همان ولایت فقیه . ما هیچ، ما نگاه، اگر دلتان بحال نظام و انقلاب می سوزد، به انتصابات، برنامه محوری و فسادستیزی واکنش نشان دهید. به صحبت های دکتر پرویز امینی ( جامعه شناس اصولگرا) در این خصوص توجه کنید و بفرمائید دولت سیزدهم چه جوابی به سوالات ایشان دارد. معنا ندارد که هر دولتی که آمد، کل نکبت ها را به حساب دولت قبلی بگذارد و با ایجاد نوعی مجموعه مشروط فرار به جلو کرده و رفع مسئولیت نماید.اگر نمی دانستید وضعیت و اوضاع را ، اشتباه کردید که در صحنه حاضر شدید. تا کی باید اجازه داد که دین و دنیای مردم بازیچه نامدیریتی ها و عدم صلاحیت ها و سیاسی بازی ها قرار گیرد؟

شعار سال: دکتر پرویز امینی عضو هیئت‌علمی گروه علوم‌سیاسی دانشگاه شاهد در برنامه بیست و یک شبکه افق از وضعیت کارآمدی مدیریت و اصول سیاستگذاری در حکمرانی می گوید و می پرسد که آقایان طوری تصمیم گیری و استدلال می‌کنند مانند ماجرای بورس و آزادسازی قیمت‌ها، انگار که شوخی می‌کنند! اگر استدلال منطقی برای عموم نیاوریم نام مان جمهوری اسلامی است، اما مردم را برای اجرای سیاست‌هایمان همراه نداریم! آقایان گویا فهمی از قدرت و جایگاه حوزه عمومی در دنیای جدید ندارند.

پاسخ دولت سیزدهم به سوالات دکتر پرویز امینی چیست؟

سوال این است که نظام تا به کی باید اجازه تکرار چنین رفتارها و سبک مدیریتی و شیوه فعالیت اجرایی را به کارگزاران دولتی خود بدهد؟ تا کی باید بی تفاوت و کم حساسیت به بحث فساد مدیریتی و تبعیض و عدم نظارت های موثر باشیم؟ تا کی باید اجازه فعالیت الیگاریشی اقتصادی به هر اسم و رسمی را بدهیم؟ تا کی باید نظام در بازبینی هسته سخت ( قضایی، نظامی و امنیتی) از بعد ساختاری و کارکردی و دور کردن آنها از رادیکالیسم پنهان، تعلل کند؟ واقعا پاسخ دولت سیزدهم به سوالات دکتر پرویز امینی چیست؟

تعداد بازدید : 130

توضیحات برای بهره برداری بیشتر از خبر:

پرویز امینی، مدرس دانشگاه و تحلیل گر سیاسی و نویسنده کتاب‌های «جامعه شناسی ۲۲ خرداد» و «مهار قدرت در مردم سالاری دینی» است. امینی از بنیانگذاران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بوده و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و دکترای علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات علمی دانشگاه شاهد است.

پاسخ دولت سیزدهم به سوالات دکتر پرویز امینی چیست؟

برای درک منظومه فکری دکتر پرویز امینی توصیه می شود که مناظره جلایی پور و امینی درباره اعتراضات شهریور تا آذر1401 ، مورد توجه قرار گیرد.در این ویدئو، امینی چهار سطح اعتراض یعنی انقلاب، اصلاحات، چنبش( دانشجویی، زنان، محیط زیست، جنبش خفته اقوام،جوانان،خارج از کشور و ...) و شورش را از یکدیگر تفکیک نموده و ماهیت اعتراضات شهریور تا آذر 1401 را از نوع شورش می داند. زیرا شاخص های سه گانه نارضایتی به همراه به بن بست رسیدن اصلاحات و وجود آینده غیرشفاف در آن مشاهده شده و افراد احساس می کنند که چیزی برای از دست دادن نداشته و بدون موازنه منفعت و خشونت، با خشونتی حداکثری به میدان می آیند.در واقع چهره بیرونی شورش را می توان در قالب فوران خشم، نفرت و انتقام مشاهده کرد.

معتقداست که ساختار حکمرانی در ایران بشکل تاریخی دچار نوعی خطای معرفتی منجر به رادیکالیسم بوده و این رادیکالیسم با خواسته های حداکثری بالاتر از ظرفیت های اجتماعی از یکطرف جامعه را به بن بست می کشد و از طرف دیگر برای خود مشروعیت طلبی می کند. تداوم این سنت،باعث ایجاد انحراف و بن بست در اصلاحات شده و خروجی این بن بست ها در قالب انقلاب ها، جنبش ها و شورش ها، تغییر حکومت ها را به دنبال دارد.

تعداد بازدید : 96

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
0
ایشون مشاور دفتر آقا هم گویا بوده اند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۶
0
0
پاسخی ندارند که. چی بگن؟ نه این دولت و نه دولت روحانی و حتی دولت احمدی نژاد. بدبخت مردم که له شدند و له می شوند. از عمرمون جز حسرت چه بهره ای بردیم؟ من که از حق خودم و خانواده ام نمی گذرم، خدا هم نگذرد ان شاالله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
0
0
کلیپ دوم باز نمی شه که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۷
0
0
ان شاالله که شاهد بهبود اوضاع باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین