پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
بنظر می رسد که بهره برداری از فرصت اقتصادی برگزاری جام جهانی در قطر برای همسایه بزرگی چون ایران بنا بر برخی حوادث و بعضی بداندیشی ها و ضعف برنامه ریزی در حال از بین رفتن باشد. علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مدعی است که،حوادث اخیر بر صنعت گردشگری کشور تاثیر مستقیم گذاشته است، حتی برخی از کشورها در آستانه جام جهانی قطر، توصیه‌هایی مبنی بر عدم سفر به ایران به اتباع خود را صادر کرده‌اند.شالبافیان بیان داشته است که با همکاری دولت و مجلس می‌توان از ظرفیت و مشارکت فعالان اقتصادی برای معرفی چهره واقعی ایران استفاده کرد و از این فرصت استفاده بیشتر برد، به فرض مثال مجلس در بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به زبان‌های خارجی اختصاص داده است. برخی از منتقدین این گونه ادعاها در وزارت گردشگری و میزاث فرهنگی را مشابه نوعی فرصت سوزی همراه با رانت طلبی معنا کرده اند.

شعار سال:  علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مورد تاثیر اتفاقات اخیر بر روی گردشگری کشور در آستانه جام جهانی قطر مدعی شده که با همکاری دولت و مجلس می‌توان از ظرفیت و مشارکت فعالان اقتصادی برای معرفی چهره واقعی ایران استفاده کرد، به فرض مثال مجلس در بودجه ۱۴۰۱ اعتباراتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور به زبان‌های خارجی اختصاص داده است.امیدواریم در بودجه ۱۴۰۲ ردیف اعتبارات مشخصی برای مقابله با مسئله ایران هراسی مورد توجه نمایندگان مجلس قرار بگیرد؛ اگر بتوانیم ظرفیت بخش غیردولتی را برای این حوزه فعال کنیم بی تردید شاهد نتایج مثبتی در این راستا خواهیم بود.

هشدار درباره سفر به ایران در آستانه جام جهانی

شالبافیان با بیان اینکه اتفاقات اخیر تاثیراتی بر میزان ورود گردشگر به کشور داشته، یادآور شدکه با توجه به اینکه در آستانه برگزاری بازی‌های جام جهانی قطر قرار داریم، میزان اثر گذاری حوادث اخیر بر صنعت گردشگری کشور تاثیر مستقیمی گذاشته است، حتی برخی از کشور‌ها توصیه‌هایی مبنی بر عدم سفر به ایران به اتباع خود را صادر کرده‌اند.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: دولت با حمایت از فعالان گردشگری که در حوزه ورودی گردشگر فعالیت می‌کنند و همیشه به‌عنوان سفیران خط مقدم مبارزه با ایران هراسی در کشور قلمداد می‌شوند، می‌توانند مسئله ایران هراسی را خنثی کنند. بر همین اساس طرحی آماده شده که به وزارت صنعت، معدن و تجارت و صندوق ضمانت صادرات ارائه کند تا بتوان به واسطه درآمد حاصل از ورود گردشگران که در حکم صادرات غیر نفتی هستند حمایت‌های لازم صورت پذیرد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایرنا. تاریخ انتشار : هفدهم آبان 1401 . کد خبر:  84936404 . https://www.irna.ir. 

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین