پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
دیده‌بان ایران نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سهمیه فرودگاه‌های کشور برای اعزام تماشاگران ایرانی به مسابقات جام‌جهانی در قطر به صورت عادلانه صورت نگرفته است. دیده‌بان ایران به این موضوع پرداخته که چرا شهر زادگاه رستم قاسمی برای اعزام مسافر به قطر ظرفیت چندین برابری دریافت کرده است! دیده بان نوشته:بررسی‌ها در مورد فرودگاه لار که یکی از قوی‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود فقط شامل ۲ پرواز شده، اما در آن سو فرودگاه لامرد شامل ۲۰ پرواز از مقصد این شهرستان به دوحه قطر شده است!

شعار سال: تلاش تماشاگران ایرانی برای حضور در مسابقات جام‌جهانی در قطر در ماه‌های اخیر موجب ایجاد یک بازار سیاه در بخش خرید بلیط و رزرو هتل مسابقات شده است. البته در این بین وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی اعزام مسافران به قطر تلاش اعلام می‌کند که پرواز‌های داخلی و حتی مسیر دریایی ارزان قیمت می‌تواند به عنوان یک راه‌حل ساده در اختیار فوتبال دوستان قرار بگیرد.

حتی رستم قاسمی به عنوان وزیر راه و شهرسازی مدعی است در مذاکراتی که با طرف قطری داشته توانسته حضور مسافران جام‌جهانی ۲۰۲۲ را تسهیل کند. موضوعی که با کارنامه ضعیف این وزیر در موسم اربعین سال جاری نمی‌تواند به طور کل قابل اعتنا باشد.

اخیرا روابط عمومی هما به نقل از «شمس الدین فرزادی پور» سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی قیمت پرواز‌ها از ایران به قطر برای جام جهانی را اعلام کرد.

بر اساس آنچه فرزادی‌پور اعلام کرده قیمت رفت و برگشت هر صندلی از مبدا ایران به قطر ۱۳ میلیون تومان اعلام شده است.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی گفته که ۴۲ پرواز از تهران به دوحه با ظرفیت ۲۵۰ و ۱۹۰ نفر، چهار پرواز از شیراز به دوحه، دو پرواز از لار و ۲۰ پرواز از مبدا لامرد به مقصد دوحه در نظر گرفته شده است.

نکته جالب که توجه دیده‌بان ایران را به خود جلب کرده است میزان پرواز‌های است که از سه مبدا فرودگاهی تهران، شیراز، لارستان و لامرد قرار است به مقصد قطر برای جام جهانی صورت گیرد.

بررسی‌های دیده بان ایران نشان می‌دهد که به جز تهران که همه روزه پرواز‌های مختلفی از فرودگاه امام خمینی (ره) به پایتخت دیگر کشور‌ها صورت می‌گیرد نوع تقسیم بندی پرواز‌های جام جهانی از مبدا سه شهر دیگر عجیب و غریب است!

آیا وزیر راه فرودگاه‌ها را بر اساس سلیقه سهمیه بندی برای جام جهانی کرده است؟
تقسیم‌بندی عجیب پرواز‌های جام‌جهانی

فرودگاه شیراز که فقط در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بیش از ۸ پرواز‌های خارجی آن به کشور‌های حاشیه خلیج فارس است در تقسیم بندی پروازی برای فیفا ۲۰۲۲ به مقصد قطر شامل ۴ پرواز شده است!

بررسی‌ها در مورد فرودگاه لار که یکی از قوی‌ترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود فقط شامل ۲ پرواز شده، اما در آن سو فرودگاه لامرد شامل ۲۰ پرواز از مقصد این شهرستان به دوحه قطر شده است!

آنچه که مسلم و روشن است به نظر می‌رسد با توجه به تبعیض آقای وزیر راه و انتصاب دوستان و همشهریان ایشان در مدیریت فرودگاهی کشور در تقسیم بندی ها؛ بیشتر نکته‌های قومیتی و ناسیونالیستی دخیل بوده تا ظرفیت و نقاط قوت واقعی فرودگاه‌های کشور برای انتقال ایرانی‌ها به قطر برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۲ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۶۹۰۹۰۳، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین