پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
یکی از خبرگزاری های رسمی کشور در خبری نوشت: شنیده‌ها از دولت حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از سمت خود استعفا داده و نامه استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهوری کرده است. این در حالی است که هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند. در صورت صحت خبر و پذیرش استعفا توسط رئیسی، برخی از گمانه ها در خصوص این استعفا بشرح زیر خواهد بود.

شعار سال: بر اساس برخی شنیده ها، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی استعفای خود را تقدیم رئیس هیات دولت کرده است. خبری که روز سه شنبه هفته پیش مطرح شده بود و روز چهارشنبه گذشته نیز سخنگوی دولت در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به شایعات استعفای رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، گفته بود در نشست خبری آتی پاسخگوی این سوال خواهم بود.

شنیده ها از استعفای رستم کابینه ، رستم قاسمی رفت

چنانچه خبر استعفای رستم قاسمی صحت داشته باشد و دولت هم پذیرای استعفای او باشد، می توان به چند عامل اصلی و تبعی در این خصوص اشاره داشت:

*** بیماری وزیر و عدم توان عهده داری وظایف(بیشتر به نظر توجیه کننده باید باشد تا دلیل استعفا. اگر این ادله درست باشد، استعفای بعدی باید احتمالا توسط رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزیر عتف ، انجام شود ). 

*** عدم توفیق در طرح مسکن ملی و کنار رفتن برای کاهش هجمه ها بر ذولت ( مورد تاکید برخی از نمایندگان مجلس).

*** اشرافیت پائین بر مسائل و چالش های مطرح در حوزه های وظیفه مندی وزارت راه و شهرسازی( مورد تائید بدنه کارشناسی و مدیریت اجرایی).

*** کنار گذاشته شدن حامیان انتصاب و سوار کردن رستم قاسمی به قطار کابینه(بخشی از حامیان سپاه و بخشی دیگر در دولت احمدی نژاد) . 

*** حاشیه های ایجاد شده از طریق انتشار عکس های خانوادگی ( بیشتر توجیه است تا دلیل).

*** خبر بزرگ (باید چند ماه بعد از آرام شدن اوضاع کشور، منتظر بیان احتمالی آن بود)؟!

در صورت تائید و پذیرش استعفا، دومین وزیر کابینه از طریق استعفا کنار گذاشته شده است. رایزنی روی نیکزاد را از حال باید جدی گرفت. 

اخبار تکمیلی دریافتی:

*** اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در این خصوص بیان داشت که بنده تا این لحظه از منابع مختلفی پیگیری داشتم، اما تاکنون استعفای آقای رستم قاسمی را تایید نکردند. براساس پیگیری‌های بنده تا این لحظه استعفای وزیر راه و شهرسازی در جایی به طور رسمی وصول نشده است.

*** وحید قربانی سرپرست روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد این خبر صحت ندارد و موضوع استعفا تکذیب می‌شود.قربانی همچنین خاطرنشان کرد برنامه‌های مجموعه وزارتخانه خصوصا مسکن ملی، به قوت خود باقی است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع مختلف و خروجی های غیر رسمی برخی از اتاق های فکر

اخبار مرتبط
برچسب ها: استعفای رستم قاسمی ، استعفای وزیر راه و شهرسازی ، شایعات استعفای رستم قاسمی ، رستم کابینه استعفا داد ، رستم کابینه رفت ، علل استعفای رستم قاسمی ، گمانه ها درباره استعفای رستم قاسمی ، رستم قاسمی قربانی مسکن ملی ، رفتن رستم قاسمی و فرصت تنفس و توجیه برای مسکن ملی ، رستم قاسمی و پائین بودن اشرافیت بر حوزه های عملکردی وزارت راه و شهرسازی ، پذیرش استعفای رستم قاسمی ، چه کسانی به رستم قاسمی رای اعتماد دادند ، چرایی استعفای رستم قاسمی ، گمانه ها برای استعفای رستم قاسمی ، کنار زدن حامیان رستم قاسمی ، طرح مسکن ملی و استعفای رستم قاسمی ، دومین وزیر مستعفی کابینه سیزدهم ، دومین وزیر رئیسی استعفا داد ، جانشین های احتمالی رستم قاسمی ، سرپرست احتمالی وزارت راه و شهرسازی ، بیماری وزیر و استعفا از کابینه ، نظر اقبال شاکری درباره استعفای رستم قاسمی ، وحید قربانی سرپرست روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی ، تکذیب خبر استعفای وزیر راه و شهرسازی توسط وحید قربانی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
2
انتشار این خبر ، تنها خبر نبود. قدرت نمایی شما رو داره به رخ می کشه. اخبار مرتبط تون رو خونذم. سناریوهاتون رو هم دیدم. اتاق فکر تون کجاست یا بهتر بگم به کدوم اتاق فکر وصل هستید. خبر بزرگ چیه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین