پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴
سایت فدراسیون فوتبال نوشت: غلامرضا رفیعی مشاور عالی رییس فدراسیون فوتبال گفت: دادگاه حکمیت ورزش طی روز‌های آینده در خصوص میزبانی ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ تصمیم خواهد گرفت.
شعار سال: با توجه به اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست فدراسیون ایران مبنی بر صدور دستور موقت توسط CAS مخالفت کرده و همچنین نظر به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر عدم حضور تیم ملی فوتبال ساحلی در جام جهانی مسکو، مشاور امور حقوقی فدراسیون فوتبال به نکاتی در این خصوص اشاره کرد.

غلامرضا رفیعی، مشاور عالی رئیس فدراسیون در امور حقوقی گفت: همانگونه که قبلا اعلام کردیم، فدراسیون فوتبال ایران به سبب واگذاری میزبانی مسابقات باقیمانده گروه C مقدماتی جام جهانی به بحرین‌، از این موضوع ناراضی بود و به آن اعتراض کرد و حتی قبل از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد برگزاری متمرکز بازی‌های باقیمانده اقدامی کند، فدراسیون فوتبال ایران در زمان مدیریت قبلی، پس از مطرح شدن چنین زمزمه‌هایی، کتباً مراتب عدم رضایت خود را به AFC اعلام کرده بود.

وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال پس از مکاتبات عدیده و چندین بار درخواست جلسه، حتی به صورت ویدیو کنفرانس، پاسخ قانع کننده‌ای از سوی مسئولان AFC دریافت نکرد.بنابراین با توجه به در حال اتمام بودن مهلت دادخواهی نزد CAS تنها راه باقیمانده، پیگیری حقوقی پرونده و تجدیدنظرخواهی فدراسیون از این تصمیم، نزد دادگاه حکمیت ورزش بود. از ابتدا هم اعلام کردیم ما مکلف و موظف به اتخاذ هرگونه اقدام قانونی برای دادخواهی و احقاق حق فوتبال کشور هستیم. در واقع بحث اختیار اینجا مطرح نیست بلکه تکلیف و وظیفه است. مشخص است که در این پرونده هم به مانند سایر پرونده‌های حقوقی داخلی و بین‌المللی، نتیجه نهایی پرونده برای طرفین قابل پیش بینی نیست و نظر قضات یا داوران، تعیین کننده است.

مشاور حقوقی فدراسیون در ادامه افزود: متاسفانه یکی از معضلات تیم مدیریتی جدید فدراسیون این است که در حالی که هنوز کار خود را شروع نکرده بود، با چند مسئله باقیمانده از قبل مواجه شد. مسئله اول موضوع میزبانی مسابقات باقیمانده مقدماتی جام جهانی آتی، مسئله دوم موضوعات مرتبط با پرونده مارک ویلموتس، مسئله سوم مطالبات مالی شرکت شستا و اقدام اجرایی آن شرکت در مراجع قضایی علیه فدراسیون و مسئله چهارم نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات برگزار شده با بحرین و عراق بود. بنابراین تیم مدیریتی جدید فدراسیون با مسائل مهمی مواجه شد و همزمان با توجه به شرایط مالی فدراسیون، خود را موظف و متعهد به مدیریت و تقویت تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در مسابقات باقیمانده گروه C می دانست و می‌داند. بخصوص اینکه در حال حاضر جایگاه ما در جدول گروهC جایگاه مطلوب فوتبال ایران نیست و امیدوارم در مسابقات آتی به جایگاه شایسته خود در فوتبال آسیا دست پیدا کنیم.

وی در خصوص سرنوشت پرونده میزبانی در دادگاه عالی ورزش گفت: CAS اعلام کرده که درخصوص درخواست دستور موقت فدراسیون طی روزهای آینده تصمیم گیری خواهد کرد. ما تاکنون از هر گونه تلاشی برای احقاق حق خودمان دریغ نکرده‌ایم و همچنان به تلاشهای خود ادامه خواهیم داد؛ زیرا کسی تردیدی در استحقاق فوتبال ایران برای میزبانی ندارد و شایستگی ما به اندازه‌ی هفت کشور دیگر میزبان رقابت‌های متمرکز است. در حال حاضر منتظر اعلام نظر CAS در خصوص دستور موقت هستیم و پس از دریافت تصمیم CAS در این مورد، گام‌های حقوقی بعدی متعاقباً تصمیم گیری شده و پیگیری های لازم انجام می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که شرایط حال حاضر مدیریتی فدراسیون و حال حاضر تیم ملی را چگونه می بینید؟ گفت: در حقیقیت چرخ های مدیریتی فدراسیون تازه به حرکت درآمده و علیرغم مسائل و چالش هایی که به آنها اشاره کرده ایم، برنامه ریزی های خوبی برای مدیریت مطلوب فدراسیون در حال انجام است. بسیاری از این برنامه ها بخصوص در کمیته های تخصصی و نیز امور اقتصادی و تجاری، برنامه هایی سخت افزاری و دراز مدت هستند. برنامه هایی نیستند که همانند یک مسکن کوتاه مدت عمل کنند. متاسفانه شاید بتوان گفت که فدراسیون دارای سیستم و بستری ناکارآمد بوده و بیش از یک دهه به گونه‌ای مدیریت شده که شرایط و معضلات امروز، محصول آن دوران است. با این وجود برنامه‌ریزی‌هایی که در حال انجام هستند، ممکن است در کوتاه مدت به چشم جامعه ورزش ایران نیاید، اما در آینده روشن خواهد شد که بسترهای سیستماتیکی برای توسعه فوتبال ایران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه آنگونه که از زبان مسئولان تیم ملی فوتبال در رسانه ها شنیده‌ایم، تیم ملی در شرایط خوبی است و فدراسیون فوتبال در هیچ زمانی به اندازه زمان حاضر نیازمند حمایت همه ایران زمین نبوده است. مدیران و مسئولان فدراسیون صادقانه و شفاف، مسئولین و جامعه ورزش ایران بخصوص فوتبال دوستان عزیز را در جریان امور خواهند گذاشت و نیازمند حمایت همه جانبه تمام مردم ایران و همه دستگاه های اجرایی، نهادها و موسسات، بخش عمومی و خصوصی می‌باشد تا علیرغم بی مهری‌هایی که در حق فوتبال ایران شده است، با اقتدار به مرحله نهایی جام جهانی قطر راه یابد.

رفیعی در خصوص آخرین وضعیت اعزام تیم ملی فوتبال ساحلی به جام جهانی 2021 مسکو گفت: موضوع اعزام تیم ملی فوتبال ساحلی به مسابقات جام جهانی آتی مشابه موضوع میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی فوتبال نیست. باتوجه به اینکه شرایط کرونایی جهانی مانع برگزاری مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا شد و دو بار این رقابت‌ها به تعویق افتاد، نهایتا AFC تصمیم گرفت مسابقات قهرمانی آسیا فوتبال ساحلی لغو شود و جهت اعزام نمایندگان قاره آسیا به جام جهانی مسکو، سه تیمی که دارای بیشترین میانگین امتیازات در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های 2015، 2017 و 2019 می باشند، به عنوان نمایندگان قاره آسیا انتخاب و راهی مسکو شوند. بحث ما اکنون با کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره ابهاماتی است که در خصوص امتیازبندی و رنکینگ تیم ها وجود دارد. تا به حال چند مکاتبه کرده‌ایم و همچنان در حال پیگیری برای مشخص شدن موضوع و رفع ابهامات مربوطه هستیم.

وی در پایان گفت: AFC اعلام کرده است که امتیازات کسب شده سه تیم ملی فوتبال ساحلی ژاپن، امارات و عمان در سه دوره گذشته مسابقات بیشتر از تیم ملی فوتبال ساحلی ایران بوده است و تا به امروز آن سه تیم برای حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی مسکو انتخاب شده‌اند. همان طور که مطرح شد، در خصوص نحوه اعطای امتیاز و رتبه‌بندی تیم‎‌ها ابهاماتی وجود دارد که همچنان در حال بررسی و مکاتبه با AFC هستیم. پس از مشخص شدن وضعیت این ابهامات و دریافت پاسخ از طرف AFC، اقدامات متعاقب صورت می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 1509818، www.khabaronline.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
ایران با چه رویی داره این خواسته رو مطرح میکنه اخه واقعا جای تاسف داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین