پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۱۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
اینروز‌ها بحث‌های مختلفی در حوزه فوتبال مبنی بر تخلفات عدیده، از جمله باند بازی، زد و بند، فامیل بازی و ...، در فضای رسانه‌ای حقیقی و مجازی، مطرح میشود که انصافا دل هر دلسوز فوتبال را به درد می‌آورد. نکته اینجاست که همگی اهل فوتبال تقریبا به تمامی زوایای آشکار و پنهان این موارد اشراف دارند، ولی بیان مداوم این نکات و مشکلات واقعا چه پیامدی را برای برون رفت از این معضلات به همراه خواهد داشت؟
شعار سال: البته بیان این موارد، تقریبا همزمان گردیده با موضوعاتی از قبیل تشدید بیماری کرونا و درگذشت تنی چند از بزرگان و نیک نامان فوتبال، پا گیری فدراسیون جدید فوتبال و انتصابات در مشاغل مختلف آن، برگزاری دیدارهای نمایندگان فوتبال ایران در جام باشگاههای آسیا، شرایط تقریبا دشوار تیم ملی فوتبال برای حضور در جام جهانی پیش رو، تنش های بوجود آمده پیرامون بدهی های مالی فدراسیون فوتبال در ادوار پیشین و بسیاری از معضلات اجتماعی که مرتبط با فوتبال نیستند اما به نوعی گریبان مردم را گرفته است.

هرچند که متولی، پاسخگو، تدوینگر اصلی و اجرای برنامه هایی در قالب کوتاه، میان و بلند مدت ، برای حل و فصل تمامی مشکلات پیش آمده و ارایه راهکارهای مفید و مناسب و سازنده بر عهده فدراسیون فوتبال است، اما وظیفه پیشکسوتان، رسانه، مفسرین، تحلیل گران، هواداران و اهالی فوتبال در پبگیری این ماجراهای عجیب و غریب چیست؟ آیا وظیفه منتقدین باید صرفا نقد و به چالش کشیدن هویت فوتبال کشور باشد؟

اینکه حق پرسش و کنکاش برای شفاف سازی و سالم سازی فوتبال ، برای تک تکِ آحاد جامعه محفوظ و بلکه لازم است هیچ تردیدی وجود ندارد اما در مقابل ، چه راهکارهایی از سوی (فوتبالِ سایه) توسط فرهیختگان و اندیشمندان این حوزه برای زدودنِ ناهنجاریهای موجود ارایه شده است؟

مبادا آنانکه در مدیریتِ جدید فدراسیون پست گرفته اند، سکوت کنند، و آنانیکه منتظر گشایش برای تصدی پست در فدراسیون هستند، نرمش نشان دهند و آنهاییکه احیانا بطور مستقیم توفیق خدمت در بدنه فدراسیون را نیافته اند به اپوزوسیون فوتبال تبدیل شوند.

این جامعه، فرهنگ، اقتصاد، هنر، روابط اجتماعی، سلامت، ورزش، بویژه فوتبال که خاستگاه میلیونی جوانانِ فهیم و پرشور ایران است اصلاح نخواهد شد ، مگر با تدبیرِ فرهیختگان، تجربه پیشکسوتان، دانشِ جوانان، نقد شجاعانه و منصفانه رسانه، پشتیبانی مالی مدیران کشور، سلامت حرفه ای ، پاسخگویی مسئولین فدراسیون و حمایت هواداران خونگرم فوتبال ایرانِ سرافراز......

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نودپرس، تاریخ انتشار ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 150، navadpress.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۰
0
0
فوتبال در ایران مدت هاست که داره از هم پاشیده یشه و نتونسته شرایط رو اونطور که بایدو شاید بهبود بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین