پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
با شروع شدن ماه مبارک رمضان، یکی از سوالاتی که همیشه ذهن ورزشکاران را درگیر می‌کند این است که در این ماه چطور ورزش کنند؟ آیا باید فعالیت بدنی خود را حذف کنند یا می‌توانند با یک سری تغییرات، ورزش خود را ادامه دهند؟ خبر خوب این که شما لازم نیست در ماه رمضان فعالیت بدنی خود را کنار بگذارید، بلکه کافی است نوع و سبک خود را در ورزش عوض کنید.
شعار سال: با شروع شدن ماه مبارک رمضان، یکی از سوالاتی که همیشه ذهن ورزشکاران را درگیر می‌کند این است که در این ماه چطور ورزش کنند؟ آیا باید فعالیت بدنی خود را حذف کنند یا می‌توانند با یک سری تغییرات، ورزش خود را ادامه دهند؟ خبر خوب این که شما لازم نیست در ماه رمضان فعالیت بدنی خود را کنار بگذارید، بلکه کافی است نوع و سبک خود را در ورزش عوض کنید.

کم کردن فعالیت هوازی

فعالیت هوازی به آن دسته از ورزش‌هایی می‌گویند که ضربان قلب شما را بالا می‌برد و شما در آن حسابی عرق می‌کنید. در هنگام روزه‌داری، آب بدن شما کم می‌شود پس ورزش‌های هوازی را در این دوران حذف کنید.

بعد افطار ورزش کن

در زمان روزه‌داری، ممکن است دچار افت قند خون شوید برای همین بهتر است برای جلوگیری از کاهش قندخون و سرگیجه، زمان ورزش کردن خود را به بعد از افطار موکول کنید. همان‌طور که گفتیم بهترین زمان ورزش در ماه رمضان بعد از افطار است، اما باید بدانید که برای داشتن فعالیت بدنی باید وعده افطار را سبک میل کنید و حداقل یک ساعت بعد از غذا خوردن به ورزش بپردازید.

عضله‌سازی ممنوع

در ماه رمضان بهتر است زمان ورزش خود را نصف کنید و به فکر ساختن عضله نباشید. زدن رکورد یا افزایش حجم عضله در این دوران بسیار اشتباه است. شما نباید برای عضله‌سازی بلکه باید برای حفظ سلامتی ورزش کنید.

مصرف کربوهیدرات و پروتئین

برای جلوگیری از افت بدنی تان باید در وعده سحری و افطاری، پروتئین و کربوهیدرات کافی مصرف کنید. در ماه رمضان معمولا میزان دریافت پروتئین ما کمتر از میزان عادی است. اگر شما می‌خواهید ورزش در این ماه را ادامه دهید باید از مواد پروتئینی مثل مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات در وعده سحر و افطار استفاده کنید.

آب بدنت را تامین کن

در ماه رمضان بدن آب بیشتری از دست می‌دهد بنابراین شما باید بتوانید آب بدن خود را تامین و در سحر و افطار، مایعات کافی مصرف کنید تا زمانی که ورزش می‌کنید آب بدن‌تان از دست نرود و دچار مشکل نشوید.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری سلامت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۳۷۶۷۹، www.salamatnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین