پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
برنامه‌ریزی جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا کاملا به ضرر فوتبال ایران است و تیم ملی در قیاس با دیگر تیم‌های گروه، در شرایط نابرابری رقابت خواهد کرد.
شعار سال: پس از لغو چند باره مسابقات انتخابی جام جهانی در آسیا و از دست رفتن زمان کافی برگزاری این مسابقات به صورت رفت و برگشت، در نهایت کمیته برگزاری مسابقات تصمیم گرفت تیم‌ها به صرت متمرکز در یک کشور به رقابت بپردازند تا در مدت زمان کوتاهی تکلیف این مرحله از مسابقات مشخص شود.

در نتیجه تیم ملی ایران در ۱۲ روز و در فواصل زمانی سه روز یک بار با تیم‌های هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق دیدار خواهد کرد تا تکلیف شاگردان دراگان اسکوچیچ مشخص شود. برنامه‌ریزی مسابقات به این نحو و همین‌طور شرایط بغرنج تیم‌ملی، کار شاگردان اسکوچیچ را سخت‌تر از هر زمان دیگری خواهد کرد.

در حال حاضر تیم ملی از چهار دیدار نخست خود در دور رفت فقط دو پیروزی کسب کرده و با شکست مقابل بحرین و عراق، در رتبه سوم گروهش قرار دارد، گروهی که فقط یک تیم به صورت مستقیم جواز صعود به مرحله بعد را به دست می‌آورد. تا قبل از شیوع کرونا، اهالی فوتبال ایران امیدوار بودند با برگزاری بازی‌های باقی مانده که عمدتا به میزبانی ایران بود، تیم ملی امتیازات از دست داده را جبران کند. ولی در این برنامه‌ریزی، حق ایران بیش از هر تیم دیگری ضایع شده است.

در ادامه نگاهی به وضعیت ایران با توجه به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز خواهیم داشت:

- این برنامه‌ریزی باعث از دست رفتن میزبانی‌های تیم ملی با حضور تماشاگران شده است. با توجه به اینکه ایران در دور رفت در سه دیدار از چهار دیدار خود مهمان بود، در دور برگشت می‌توانست از هنگ‌کنگ، بحرین و عراق با حضور هواداران میزبانی کند و با فشار آن‌ها، رقبا را شکست دهد، اما در برنامه ریزی متمرکز، بازی‌ها در یک کشور واحد و بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و شانس میزبانی ایران از دست خواهد رفت.

- در جدول مسابقات، ایران یک بازی کمتر از تیم‌های دیگر انجام داده است. در نتیجه در ادامه رقابت‌ها تیم ملی مجبور است چهار بار به میدان برود، اما رقبای دیگر می‌توانند در یک هفته از مسابقات به استراحت بپردازند و فقط سه دیدار را برگزار کنند. این در شرایطی است که مسابقات قرار است سه روز یک بار برگزار شود و در زمان بازی ایران و عراق در هفته پایانی، شاگردان اسکوچیچ سه بازی فشرده را پشت سر گذاشته‌اند.

- اما برگزاری مسابقات به صورت متمرکز باعث بهم خوردن جدول برنامه‌ریزی مسابقات هم شده است. تا قبل از این قرار بود ایران ابتدا دو بازی نسبتا آسان خود با هنگ کنگ و کامبوج را برگزار کند و در هفته‌های پایانی به مصاف بحرین و عراق برود، اما در برنامه جدید، بازی با بحرین یک هفته جلوتر افتاده است که از نظر قدرت تیمی بهتر از کامبوج است و کار ایران را سخت‌تر می‌کند.

- در حالی که درگذشته تیم ملی می‌توانست با بازی با هنگ کنگ و کامبوج در فروردین ۹۹ به هماهنگی بیشتری برسد و همزمان عملکرد عراق و بحرین را زیر نظر داشته باشد، حالا کار سخت‌تر هم می‌شود و اسکوچیچ مجبور است از ترکیب‌های مختلف استفاده کند تا تیم ملی دچار خستگی کمتری شود و در نتیجه ممکن است هماهنگی تیم هم به علت جابه‌جایی‌های زیاد کمتر شود. از طرفی شناخت کمتری هم نسبت به بحرین و عراق به علت زمان کوتاه برای آنالیز آن‌ها خواهد داشت.

- در حالی برنامه‌ریزی علیه ایران است که تیم ملی برای صعود به صورت مستقیم، نیازمند چهار پیروزی از چهار بازی است و حتی یک مساوی، کار صعود به مرحله بعد را دچار، اما و اگر می‌کند.

حالا اسکوچیچ و شاگردانش باید تلاش بیشتری برای خروج از این مخمصه داشته باشند تا به عنوان یکی از تیم‌های صعود کننده به مرحله سوم انتخابی جام جهانی شناخته شوند و امید‌های فوتبال ایران را زنده نگه دارند.

طبق اعلام AFC، بنا به درخواست هر یک از تیم‌های حاضر در گروه، مسابقات به صورت مترکز در یکی از کشور‌ها برگزار می‌شود و در صورتی که درخواستی وجود نداشته باشد، بازی‌ها به کشور ثالث منتقل می‌شود. ایران برای میزبانی مسابقات اعلام امادگی کرده، ولی در این زمینه تنها نیست. کشور‌های عربی از علاقه‌مندی بحرین برای میزبانی بازی‌های باقی مانده نیز خبر داده‌اند.

برنامه بازی‌های باقی مانده ایران به این شرح است:

ایران - هنگ کنگ - ۳ ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۰)

ایران - بحرین - ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰)

کامبوج - ایران - ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)

ایران - عراق - ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۰)

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۹۱۱۲۹۲۱۶۷۵، isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
0
0
سخت شدن كار تيم ملي ايران تغييري در كارهاي ديگه ايجاد نميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین