پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹
معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: مهمترین محور توسعه استان، تولید مبتنی بر صادرات است

شعار سال: دکتر هدایت حاتمی با اشاره به اینکه رونق صادرات باعث افزایش تولید و نیز رونق اقتصادی استان می شود، اظهار کرد: آنچه در خصوص صادرات می تواند مبنا و اساس قرار بگیرد این است که صادرات باید به تولید بیشتر منجر شود که این فرایند به رونق کسب و کار و فعال تر شدن واحدهای تولیدی می‌انجامد.

وی افزود: اقتصاد کشور با مشکلات زیادی مواجه است و سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب می‌تواند بسیاری از تنگناها و خلاء های آن را برطرف و بازگشتی به طرف عقلانیت و تصمیم گیری‌های درست و کارشناسی شده داشته باشیم.

وی تصریح کرد: استان کرمانشاه با توجه با توانمندی‌ها و قابلیت‌ها و زیرساخت‌هایی که برای توسعه صادرات و تجارت‌های مرزی ایجاد کرده توان کسب درآمد 10 میلیارد دلاری را دارد، بنابراین استان بواسطه داشتن مرز مشترک مناسب با کشور عراق قطعا می‌تواند نقش مهمی در حوزه صادرات کشور ایفا کند و از پرتو آن توسعه و رشد اقتصاد ملی محقق شود.

معاون استانداری کرمانشاه گفت: آنچه امیدوار کننده است اینکه خوشبختانه مدیریت استان و در رأس آن استاندار نگاه بسیار مثبت و حمایتی به بخش خصوصی دارند و این می‌تواند نقطه قوتی برای توسعه و تحول استان با تکیه بر مقوله تجارت مرزی باشد.

وی گفت: صادرکنندگان در دوران تحریم شرایط سختی را پشت سرگذاشته‌اند و مسائلی همچون نوسانات نرخ ارز و ممنوعیت‌های صادراتی صدمات زیادی به آنان وارد کرده است. با سیاست‌های دولت هم اکنون فضای اقتصادی کشور به مرحله ثبات رسیده و به طرف رشد حرکت می‌کند.

حاتمی اظهار کرد: نکته دیگر که به عنوان یک ضرورت باید از آن یاد کرد، فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی تجارت و حرکت به سمت شیوه‌های نوین صادرات است. امروز کشوری در بخش صادرات موفق است که با تجارت الکترونیکی آشنا باشد. با توجه به انتخاب کرمانشاه بعنوان اولین استان مجازی کشور لازم است این تحول در زمینه صادرات و تجارت های مرزی نیز بوجود بیاید. البته زیرساخت‌های آن در چند بازارچه استان، فراهم شده و یا در حال آماده شدن است.

وی گفت: باید تسهیلات بانکی به سمت صادرکنندگان سوق داده شود و بر روی صادرات خدمات فنی و مهندسی سرمایه گذاری شود که تحقق این امر می‌تواند باعث تحرک مثبت واحدهای تولیدی و شرکت‌های فنی مهندسی استان و رسیدن به اهداف مدنظر مدیران استان شود.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايسنا، تاریخ انتشار: 14 آبان 1394، کد مطلب: 94081408361:www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین