پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۹۶۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴

شعار سال : صالحی با نقش‌آفرینی در برجام در عرصه عمومی از نزدیکان تیم روحانی و مذاکرات هسته‌ای شناخته می‌شود اما خاستگاه او جای دیگری است.

از سال ۸۸ و کوچ مشایی به نهاد ریاست جمهوری و انتصاب او به جانشینی ریاست شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، ملک‌زاده توسط مشایی به عنوان دبیر آن شورا منصوب شد. پس از برگزاری همایشات مشکوک متعدد در سال ۸۸ و ۸۹ و به حاشیه رفتن وزارت خارجه ذیل شورای عالی ایرانیان، تحرکات انحرافی مشایی و یارانش در آن جایگاه زیر ذره بین قرار گرفت.

در واقع صالحی، گزینه جریان جریان انحرافی برای دست گرفتن دستگاه سیاست خارجی کشور بود.

 پس از گرفتن رأی اعتماد از مجلس در بهار ۹۰، صالحی ملک زاده را به عنوان معاون اداری مالی خود معرفی کرد. این انتصاب به تمام ادعاهای فوق‌الذکر سندیت بخشید.

 هرچند امروز مواضع این روزهای احمدی‌نژاد که بر ایجاد رابطه با دولت آمریکا، کوتاه آمدن از مواضع اصولی نظام و مذاکره بر سر همه مسائل تأکید می‌کند، بیانگر اینست که عدم مقاومت و تن دادن به خواست دشمن، نقطه مشترک جریان انحرافی و جریان واداده است و در سالهای پایانی دولت دهم هم تفاوتی با حال امروز وجود نداشته اما تلاش عده‌ای برا انتساب راهبردهای ناصواب این جریان به رهبر معظم انقلاب به بهانه خاطرات صالحی با سبقه فوق‌الذکر قابل تحمل نیست.

مقام معظم رهبری ۹۲/۱/۱ می‌فرمایند: "همین‌جا من این را بگویم که از جمله تاکتیکهای تبلیغاتی اینها این است که گاهی شایع میکنند که از طرف رهبری، کسانی با آمریکائی‌ها مذاکره کردند؛ این هم یک تاکتیک تبلیغاتی دیگر و دروغ محض است. تا کنون از سوی رهبری، هیچ‌ کس با آنها مذاکره نکرده است. در چند مورد، در طول سالهای متمادی، در دولتهای گوناگون، کسانی بر سر موضوعات مقطعی ــ که ما هم مخالفتی نداشتیم ــ با آنها مذاکره کرده‌اند؛ اما مربوط به دولتها بوده است.

 این بیان روشن رهبری در واقع بطلان‌گر ادعاهایی است که مذاکرات عمان را دور زدن احمدی‌نژاد می‌داند.

 در واقع باید گفت آن خسارت محضی که در برجام رقم خورد نقطه شروعش در وقتی بود که دولت و رئیس‌جمهور منتخب جریان انقلابی با پشت کردن به آرمانها، عروسک خیمه‌شب‌بازی جریان انحرافی شد و همین جریان علی اکبر صالحی را سکاندار دیپلماسی کشور نموده و جرقه‌های آغازین وادادگی و فشار برای قبول سم مهلک مذاکره را استارت زدند.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، برگرفته از فضای مجازی

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین