پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
مدتی است که در فضای مجازی ماجرای هزینه های درمان و رعایت نکردن بهداشت در تدفین فوتی های کرونایی باعث اعتراض مردم شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.
شعار سال: محمد حیدری فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه فعالیت غسل و تدفین اموات کرونایی در خرمشهر وضعیت تاسف باری دارد، گفت: غسل و تدفین اموات کرونایی بدون توجه به رعایت الزامات بهداشتی و اخذ هزینه از شهروندان صورت می‌گیرد.

او با اشاره به اینکه مدیر و پیمانکار آرامستان خرمشهر مقصر این پیامد هستند، افزود: شهردار خرمشهر به عنوان بالاترین دستگاه اجرایی باید خسارت‌های لازم را اعمال کند.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با بیان اینکه پیرو دستور اکید استاندار خوزستان نسبت به دلجویی از خانواده متوفایی که امر خاکسپاری عزیزشان به خودشان سپرده شده بود، افزود: با شهردار خرمشهر و عوامل دخیل در تدفین بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سپردن این امر به خانواده متوفیان کرونایی برخورد جدی خواهد شد.

بررسی ماجرای کفن و تدفین اموات کرونایی در خرمشهر
حیدری گفت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی، که در آن خانواده یک متوفی کرونایی اظهار کرده بودند، شهرداری خرمشهر علاوه بر دریافت هزینه کفن و دفن، این امر را بر عهده خانواده متوفی واگذار کرده؛ بررسی این ماجرا از طریق شهردار خرمشهر انجام شد.

او ادامه داد: شهردار خرمشهر، رسید هزینه‌های دریافت شده از خانواده متوفی کرونایی را به فرمانداری ارجاع داده است و باید ابعاد ماجرا نیز هر چه سریعتر توسط شهرداری روشن شود.

شهرداری بازماندگان را از هزینه کفن و دفن معاف کند
همچنین سید زین العابدین موسوی معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان با حضور بر مزار متوفیان کرونایی شهرستان آبادان بر همدردی، همراهی و همیاری تمام دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با بازماندگان فوت شدگان تاکید کرد و از شهرداری خواست خانواده متوفیان را از پرداخت هزینه کفن و دفن معاف کنند.

او ضمن ابراز همدردی با این خانواده‌ها تصریح کرد: باید مراقب باشیم خانواده‌های این عزیزان تحت فشار مالی قرار نگیرند، دولت تمام تلاش خود را بکار بسته تا تمام هرینه‌های مبتلایان بستری را به عهده بگیرد و هزینه‌ای از این بابت دریافت نکنند.

فرماندار ویژه آبادان گفت: مگر در طول یکماه چند نفر متوفی ناشی از ویروس کرونا داریم که باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به شهرداری شود. دولت هزینه مبتلایان را کلا تقبل می‌کند، شهرداری هم از دریافت هزینه انگشت شمار متوفیان باید بگذرد و خانوده‌ها را معاف کند.

ماجرای اخذ مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از یک بیمار فوت شده در خرمشهر
همچنین حسین کاید خورده مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان هم گفت: در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر اخذ مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال از یک بیمار فوت شده در خرمشهر به اطلاع می‌رساند که بر اساس دستورالعمل پذیرش بیماران کرونایی از سوی وزارت بهداشت، بیمار باید در زمان بدو ورود دارای دفترچه بیمه باشد و افرادی که دفترچه بیمه ندارند، توسط کارشناس بیمه مستقر در بیمارستان به آنان معرفی نامه‌ای جهت صدور دفترچه بیمه برای مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت داده می‌شود.

او افزود: بیمار مذکور در زمان مراجعه (۱۹خردادماه) به بیمارستان بیمه نداشته و همانگونه که اشاره شد در روز بعد (۲۰خرداد) به دفاتر پیشخوان دولت جهت صدور دفترچه درمانی ارجاع داده می‌شود که متاسفانه به دلیل قطعی سیستم دفتر پیشخوان، دفترچه بیمه برای او با تأخیر صادر شد (۲۴خردادماه) و دفترچه او در روزی که بیمار فوت شده (۲۵خرداد) به بیمارستان ارائه شده است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: به همین دلیل هزینه بستری فقط برای دو روز بصورت بیمه‌ای لحاظ و بقیه روز‌های بستری به استناد دستورالعمل وزارتی به صورت آزاد محاسبه شده است.

شهرداری بابت زمین قبر هیچگونه وجهی دریافت نمی‌کند
نیما رحیم پورمدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری خرمشهر هم در خصوص بخش کلیپی در فضای مجازی که فردی مدعی دریافت هزینه‌های گزافی از سوی آرامستان شده بود گفت:شرح کامل خدمات و هزینه‌های مربوطه را که یکایک آن‌ها درخصوص تحویل و حمل جسد از بیمارستان و غسل، کفن و دفن (بدلیل کرونا) انجام و شهرداری نیز اکیدا انتفاعی از مبالغ ذکر شده نداشته و هیچگونه وجه اضافه‌ای علیرغم ارقام توضیحی دریافت نمیگردد و شهرداری بابت زمین قبر هیچگونه وجهی دریافت نمی‌نماید.

او افزود: وقتی از طرف بیمارستان به نماینده آرامستان شهرداری اطلاع می‌دهند که بیماری در اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت شده، عوامل بلافاصله به بیمارستان اعزام و جسد متوفی را از بیمارستان تحویل گرفته و با حفظ کامل مسائل ایمنی و حفاظت بهداشت شخصی از قبیل بر تن داشتن لباس مخصوص و تجهیزات لازم، پیکر متوفی در دو کاور مخصوص گذاشته می‌شود، ابتدا جسد را در کاور اول که بصورت زیپ دار میباشد قرارداده و پس از ضدعفونی کامل با مواد ضدعفونی زیپ کاور را بسته و سپس در کاور دوم قرار داده و توسط برانکارد به آمبولانس مخصوص شهرداری که بعد از هر انتقال میبایست ضدعفونی کامل شود منتقل و متوفی را به سردخانه آرامستان که دارای ظرفیت ۹ کِشو میباشد منتقل می‌کنند.

روز گذشته همچنین دارابی شهردار خرمشهر با حضور در منزل خانواده یکی از فوت شدگان مبتلا به بیماری کرونا ضمن دلجویی و عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم از پیگیری‌های لازم جهت کاهش و یا بخشودگی هزینه‌های کفن و دفن بیماران کرونایی خبر داد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 31 خرداد 1399، کد خبر: 7395567، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین