پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۶۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با دمدمی مزاج خواندن رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران، فرح‌بخش‌ترین لحظه زمان حضور وی در این سمت بود
شعار سال: مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با دمدمی مزاج خواندن رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران، فرح‌بخش‌ترین لحظه زمان حضور وی در این سمت بود.


«جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید که چند روزی است با خبر انتشار کتاب خاطرات خود درباره زمان فعالیت در این سمت جنجال‌ساز شده، این بار در مصاحبه‌ای تلویزیونی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را «دمدمی مزاج» توصیف کرد.

بولتون بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) طی مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» گفت رفتار نامنظم و دمدمی مزاجانه ترامپ بود که او را به استعفا از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید کشاند، زیرا این رفتار محافظت از آمریکا و ایمن کردن آن را دشوار می‌کرد.

بر این اساس، وی درباره شمار بسیار زیادی از دیگر کارکنان کاخ سفید که در زمان ریاست جمهوری ترامپ از سمت‌های خود استعفا دادند نیز توضیح داد: «به نظرم آن‌هایی که استعفا دادند و از کاخ سفید یا دولت رفتند، بیشترین تلاش خود را برای ارائه بهترین پیشنهاد انجام می‌دادند. [ولی]به جایی می‌رسید که دیگر سرمایه سیاسی شما مصرف شده و مشخص است که رئیس‌جمهور نمی‌خواهد [به توصیه‌ها]گوش دهد».

این سیاستمدار آمریکایی با بیان اینکه استعفانامه خود را از مدت‌ها پیش تنظیم کرده بود، اظهار داشت: «تیر آخر نیز، ایده رئیس‌جمهور (ترامپ) برای دعوت کردن از طالبان به کمپ دیوید جهت امضای توافق صلح افغانستان (در سپتامبر ۲۰۱۹) بود، که به نظرم توافق بدی بود. به نظرم رئیس‌جمهور سیاست اشتباهی را در پیش گرفته بود».

به نوشته وبگاه فاکس‌نیوز، بولتون در بخش دیگری از صحبت‌های به موضوع ایران نیز پرداخته و مدعی شد سیاست چهارده ماه اول دولت ترامپ در قبال ایران، «تفاوت چندانی» با سیاست «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نداشت.

وی با بیان اینکه در زمان پیوستنش به تیم ترامپ در آوریل ۲۰۱۸، آمریکا هنوز در توافق هسته‌ای ایران بود، تصمیم ترامپ به خروج از برجام را «شادترین لحظه زمان حضور» در دولت ترامپ توصیف کرده و به طنز گفت که بهتر بود همان موقع استعفا می‌داد.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ترامپ سیاست تند خود علیه ایران را زیر پا گذاشت، افزود: «ما فشار عظیمی به ایران وارد کردیم، اما در واپسین روز‌های فعالیت کاری من، ترامپ هنوز هم به دنبال آن توافق بود، می‌خواست با [ایرانی‌ها]ملاقات کند».

بولتون سپس گفت: «سیگنال‌های درهم ترامپ، باعث شد آن تغییری که [می‌خواهیم]در تهران رخ دهد، بسیار بسیار دشوار شود، اگر نگوییم غیرممکن».

رئیس‌جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸، علیرغم پایبندی ایران به برجام به صورت یکجانبه از این توافق هسته‌ای خارج شد و فشار‌ها به ایران را به امید وادار کردن این کشور به بازگشت مجدد به میز مذاکره و موافقت با توافقنامه مورد قبول آمریکا تشدید کرد، اما این سیاست فشار حداکثری علیه ایران نه تنها نتیجه‌بخش نبود بلکه واکنش معکوس ایران را به همراه داشت و ایران گام‌هایی را در جهت کاهش تعهداتش ذیل برجام در واکنش به بدعهدی طرفین اروپایی این توافق برداشت.

مقام‌های آمریکایی هفته‌هاست که در حالی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران دست و پا می‌زنند که دیپلمات‌های غربی می‌گویند که واشنگتن برای بازگرداندن تحریم‌های ایران با نبرد دشواری روبرو خواهد بود.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب، انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۹، کد خبر:۵۵۷۵۸۰، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Germany
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۴
0
0
به نظرم دوره ترامپ تا قبل از خارج شدن آمریکا از برجام بهترین فرصت کنار اومدن با آمریکا بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین