پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۳۸۸۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: افرادی که واقعا انقلابی هستند قانون‌مندند، وظایف‌شان را به درستی انجام می‌دهند، در بحث شفافیت مالی مشارکت می‌کنند تا تبدیل به قانون شود و... این حرکات خدمت به انقلاب و انقلابی‌گری واقعی است. برخی سعی می‌کنند با حرکات کاریکاتوری و دکوری خود را انقلابی نشان دهند.
شعار سال: محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره مصادیق ضدفساد و انقلابی بودن در مجلس گفت: مصادیق ضدفسادبودن در چند دسته تقسیم می‌شود؛ یکی اینکه مجلس برای نمایندگان قوانین و آئین‌نامه‌هایی را تعیین کند که دست نمایندگان را برای رانت‌خواری و فساد، ببندد و محدود کند. یعنی نوعی خود مراقبتی و خودنظارتی به صورتی انجام شود که امکان رصد وضعیت نمایندگان از طریق موکلین‌شان (مردم) وجود داشته باشد.



کوشکی افزود: به این مضمون که سامانه‌ای طراحی شود که همه نمایندگان ملزم شوند اموال خود و اطرافیان‌شان را در این سامانه دقیقا ثبت کنند و اگر افزایشی در مالشان صورت می‌گیرد در این سامانه مشخص شود و موکلین بتوانند، در همه طول دوره حضور نمایندگان در مجلس، آن‌ها را رصد کنند. این سامانه باید به سامانه ثبت احوال، املاک و بانک‌ها متصل باشد.



این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر لزوم مجازات نمایندگانی که مرتکب فساد می‌شوند، اظهار کرد: راه دیگر این است که مجازات‌های سختی برای نمایندگانی در نظر گرفته شود که مرتکب تخلفات مالی می‌شوند یا بحث گرفتن هدایا و امثالهم، ممنوع شود. اگر ثابت شود نماینده‌ای از دستگاهی یا فردی هدیه گرفته، مجازات شود.



او ادامه داد: مجلس اگر بحث شفافیت را خودش آغاز کند و بحث مسدودسازی مجاری فساد را در قالب قوانین و آئین‌نامه‌های به‌روز و دقیق پیگیری کند، این می‌تواند گام موثر در مبارزه با فساد باشد. چنین مجلسی می‌تواند در مباحث نظارتی بر دستگاه‌های دیگر نظارت کند و قوانین مرتبط با مبارزه با فساد را به‌روز کند. بسیاری از قوانین ما در این زمینه برای دوران‌های گذشته است و با وضعیت امروز تطابقی ندارد.



کوشکی درباره مصادیق انقلابی بودن در مجلس یازدهم توضیح داد: معنی انقلابی‌بودن این است که مجلس وظیفه خود را در حوزه قانونگذاری و نظارت به گونه‌ای انجام دهد که ما شاهد تاثیر عملکرد مجلس بر وضعیت کشور باشیم و بهبود شرایط کشور در حوزه‌های مختلف قابل لمس باشد. بحث دوم رضایت‌مندی مردم از عملکرد مجلس است یعنی نمایندگان به‌گونه‌ای عمل کنند که بشود رضایت‌مندی مردم را دید.



این مدرس دانشگاه با بیان اینکه اراده برای تغییر و بهسازی و نوسازی کشور و همدلی با مردم باید برای مردم قابل رویت باشد، مطرح کرد: مقام معظم رهبری هم گفتند بلندترین مرگ بر آمریکا این است که نمایندگان مجلس به مردم خدمت کنند. مردم از نمایندگان‌شان می‌خواهند در چارچوب قانون عمل کنند. نماینده‌ای که این ویژگی را داشته باشد ارزش‌های انقلاب اسلامی را رعایت کرده است. ارزش‌های انقلاب چیزی جز قانون‌مداری و تلاش برای مردم نیست.



او درخصوص برخی از عملکرد‌های شعاری نمایندگان در مجلس عنوان کرد: یک نماینده‌ای می‌آید یک حرکت تبلیغاتی ناموفق می‌کند. مثلا پیشنهاد می‌دهد که نام فرودگاه مهراباد را عوض کنیم و نام یک شهیدی را بر آن بگذاریم؛ این حرکت حرکتی ضدانقلابی است به دلیل اینکه قرار نیست وقت مجلس صرف شود تا نام فرودگاه تغییر کند. اگر اسم فرودگاه مهرآباد عوض شود مشکلی از مشکلات مردم حل نخواهد شد. در شرایطی که مردم گرفتار هزاران مشکل هستند، این نوعی اهانت به مردم است.



این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه برخی از افراد، چون انقلابی نیستند می‌خواهند با رفتار‌های دکوری خود را انقلابی جا بزنند، اظهار کرد: کسانی مرتکب چنین رفتار‌هایی می‌شوند که انقلابی نیستند. افرادی که واقعا انقلابی هستند قانون‌مندند، وظایف‌شان را به درستی انجام می‌دهند، در بحث شفافیت مالی مشارکت می‌کنند تا تبدیل به قانون شود و... این حرکات خدمت به انقلاب و انقلابی‌گری واقعی است. برخی سعی می‌کنند با حرکات کاریکاتوری و دکوری خود را انقلابی نشان دهند.



این فعال سیاسی اصولگرا درخصوص بحث ممنوعیت هدایا توضیح داد: این بحث ممنوع نیست و همواره رایج بوده است، مثلا نمایندگانی به بازدید استانداری تهران، موسسه یا مکان دیگری می‌رفتند و آن دستگاه به نماینده هدیه می‌دادند و ممکن بود این هدایا سکه، کارت میلیونی یا صنایع دستی باشد. این امر تا الان رایج بوده و بازتاب زشتی هم دارد. نمایندگان مردم باید مدافعان حق مردم باشند. دریافت هدیه باعث می‌شود که نماینده نتواند از حق مردم دفاع کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 4 تیر 1399 ، کدخبر: 414555 ، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین