پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۰۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
«سرگئی خروشچف» فرزند رهبر شوروی سابق، که از سال ۱۹۹۹ به تابعیت آمریکا درآمده بود، در سن ۸۴ سالگی و در منزل خود واقع در «رود آیلند» آمریکا به ضرب گلوله جان باخته است.
شعار سال : رسانه‌های آمریکایی خبر دادند: «سرگئی خروشچف» فرزند رهبر شوروی سابق، که از سال ۱۹۹۹ به تابعیت آمریکا درآمده بود، در سن ۸۴ سالگی و در منزل خود واقع در «رود آیلند» آمریکا به ضرب گلوله جان باخته است.
بر اساس این گزارش و به نقل از آسوشیتدپرس، «جوزف وِندلکِن» سخنگوی پزشکی قانونی ایالت رود آیلند، علت مرگ خروشچف را اصابت گلوله به سر او اعلام کرد.
پلیس این ایالت روز پنج‌شنبه گذشته و در پی تماس تلفنی همسر خروشچف از این واقعه با خبر شده ولی تحقیقات صورت گرفته، سرنخی از دست داشتن عوامل خارجی در مرگ او و یا رخداد سوء قصد علیه او به دست نداده و پرونده مرگ وی بسته شده است.
سرگئی خروشچف در جوانی دانشمند موشکی اتحاد جماهیر شوروی بود. او به بهانه سخنرانی در مورد جنگ سرد، به دعوت دانشگاه براون، در سال ۱۹۹۱ همراه با همسرش به رود آیلند آمریکا نقل مکان کرد و در ژوئیه سال ۱۹۹۹ شهروند ایالات متحده آمریکا شد.
سرگئی خروشچف پس از اخذ تابعیت آمریکا، احساس خود را  این گونه توصیف کرده بود:«مثل یک تولد دوباره و آغاز یک زندگی جدید است.» او همچنین در اظهارنظری دیگر گفته بود که بعید نبود اگر پدرش زنده بود از تصمیم تغییر تابعیت او حمایت می‌کرد.
پدر او، نیکیتا سرگیویچ خروشچف، رهبری شوروی سابق را پس از استالین و در دوره‌ای از جنگ سرد بر عهده داشت. او در ۱۱ سپتامبر ۱۹۷۱ درگذشت.
به گفته همسر خروشچف، مراسم تشییع جنازه او در ماه اکتبر و در شهر مسکو برگزار خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری عصر ایران، تاریخ انتشار: 6 تیر 1399، کد خبر: asriran.com /734835

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین