پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
قدمت خانه مرعشی‌ها نزدیک به سه قرن است به دلایل نامشخص توسط افراد ناشناس سوزانده شد، این خانه متعلق به خانواده مرعشی در محله در عباس شوشتر است که در این محله ابنیه‌های دیگری نیز که قدمت تاریخی دارند، وجود دارد.

شعار سال:یک دوستدار میراث فرهنگی از سوزاندنِ درِ تاریخی یکی از خانه‌های مرعشی در محله‌ در عباس شوشتر خبر داد.

قاسم منصور آل کثیر گفت: قدمت درِ خانه مرعشی‌ها نزدیک به سه قرن است و امروز صبح به دلایل نامشخص توسط افراد ناشناس سوزانده شد.

وی توضیح داد: این خانه متعلق به خانواده مرعشی در محله در عباس شوشتر است که در این محله ابنیه‌های دیگری نیز که قدمت تاریخی دارند، وجود دارد.

آل کثیر اظهار کرد: منابع رسمی در شوشتر تأکید کردند که چنین تخریب‌هایی در شوشتر مسبوق به سابقه است به طوری که اخیراً نیز میلِ کلاه‌فرنگی، دیوارها و نرده‌های جان پناهش چندین بار توسط افراد ناشناس تخریب شدند.

این فعال میراث فرهنگی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در کنارِ فعالیت‌های مرمتی که انجام می‌دهد، به صورت نرم‌افزاری برای معرفیِ ارزش ابنیه‌ها برای جوامع محلی برنامه‌های خاصی ندارد و این امر باعثِ افزایش تخریب‌ها در سطح استان خوزستان و شوشتر شده است.

آل کثیر با بیان اینکه یگان حفاظت نیاز با حمایت بیشتری دارد، توضیح داد: کثرت ابنیه‌ها و کم‌کاری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان ایجاب می‌کند دیگر نهادها همچون نیروی انتظامی در این زمینه به یگانِ حفاظت از میراث فرهنگی کمک کند تا بلکه افراد تخریب‌گر دست از چنین کارهای ضدِ میراثی بردارند.

آل کثیر توضیح داد: این خانه و حتی دیگر خانه‌های این محله هنوز به ثبت ملی نرسیدند، لازم است؛ میراث فرهنگی استان هرچه سریع‌تر ضمن متقاعد کردنِ مالکِ این خانه و دیگر خانه‌های تاریخی نسبت به ثبت ملیِ خانه مرعشی‌ها در محله در عباس اقدامات لازم را اتخاذ کند.

وی تأکید کرد: خانه معین التجار در شوشتر نیز نیاز به توجه ویژه دارد البته میراث فرهنگی شوشتر در زمینه مرمت این بناها اقداماتی انجام داده است که نیاز به حمایت بیشتری دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار: 6 تیر ۱۳۹۹، کد خبر:734921،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین